800
۰

طرح سؤال از رئیس‌جمهور تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شد/ امضاءها به 200 رسید

طرح سؤال از رئیس‌جمهور امروز (یکشنبه ۱۵ تیرماه) تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.
طرح سؤال از رئیس‌جمهور تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شد/ امضاءها به 200 رسید
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طرح سؤال از رئیس‌جمهور امروز (یکشنبه ۱۵ تیرماه) تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.
در همین زمینه، علی خضریان، نماینده مردم تهران به فارس گفت: تعداد نمایندگان امضاءکننده سؤال از رئیس‌جمهور به عدد ۲۰۰ رسیده است.
از جمله محورهای طرح سؤال از رئیس‌جمهور موضوع نوسانات در بازار مسکن و همچنین افزایش قیمت اقلام ضروری مورد نیاز مردم است.
متن طرح سؤال از رئیس‌جمهور بدین شرح است:
بسمه تعالی
هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام
با عنایت به مفاد اصل 88 قانون اساسی و مواد 210 و 211 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بدین وسیله سؤالات اینجانبان در پنج محور ذیل از آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور محترم برای طی فرایند رسیدگی، ارجاع به کمیسیون تخصصی و ارائه پاسخ در صحن علنی مجلس در اولین فرصت ممکن تقدیم می‌گردد:
1. چرا و به چه دلیل قیمت‌های ارز خارجی به سرعت در حال افزایش و ارزش پول ملی در حال کاهش است؟
2. علت از هم‌گسیختگی اوضاع بازار مسکن، خودرو و تورم عجیب و غریب چندصد درصدی بازار مسکن چیست و چرا دولت طی هفت سال گذشته هیچ اقدام جدی برای تأمین مسکن مردم و کنترل قیمت و کیفیت خودرو انجام نداده است؟
3. در کجای برجام اشتباه استراتژیک مرتکب شدید که آمریکا بدون کوچکترین هزینه از این توافق خارج و اروپا هم با پرروئی تمام همچنان خواستار اجرای کامل برجام از سوی ایران است، بدون آنکه خود به تعهداتش عمل کند، حتی در حد عملیاتی کردن طرح حقیرانه اینستکس.
4. قرار شد دولت به خاطر مشکلات ناشی از بیماری کرونا به واحدهای تولیدی و بخش‌های آسیب‌دیده وام اعطا کرده و کمک نماید. اما صدای اعتراض همه بخش‌ها بلند است. دولت در این زمینه چه کاری کرده و چقدر کمک کرده است؟
5. از فروردین 97 که قیمت دلار دولتی 4 هزار و 200 تومان اعلام شد تا امروز چند میلیارد دلار به این قیمت عرضه شده است؟ به چه کسانی داده شده و سرنوشت این دلارها چه شده است و چه تأثیری بر کنترل تورم داشته است؟
 
انتهای پیام/ک
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 19166
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *