800
۰
میراسماعیلی دست خالی به لوزان می رود

دومین انصرافی احتمالی از تیم دفاعی جودو ایران در CAS/ داورزنی هم کنار می کشد؟

پس از انصراف رسمی نصراله سجادی از حضور در دادگاه، حالا خبر می رسد که محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز چندان تمایلی به حضور در این دادگاه ندارد.
دومین انصرافی احتمالی از تیم دفاعی جودو ایران در CAS/ داورزنی هم کنار می کشد؟
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حکم تعلیق فعالیت‌های فدراسیون جودوی ایران پس از اتفاقاتی که در مسابقات قهرمانی جهان به‌وجود آمد، باعث شد تا فدراسیون ایران با اعاده دادرسی و تجدیدنظر از فدراسیون جهانی در CAS شکایت کند و به‌دنبال رای تجدیدنظر و استیناف باشد. در همین راستا تیم دادخواهی ایران از آرش میراسماعیلی، نصراله سجادی، محمد زارعیان، محمدرضا داورزنی و دو وکیل بین‌المللی تشکیل شد تا در این دادگاه حضور پیدا کرده و از لایحه ورزش ایران دفاع کنند. اتفاقی که با شیوع بیماری کرونا و بحرانی شدن وضعیت دنیا، بارها به تعویق افتاد و درنهایت تاریخ دادگاه ایران به شهریورماه آتی موکول شد.
پس از ارائه پیشنهاد فدراسیون جهانی جودو و دادگاه CAS مبنی بر برگزاری جلسه دادخواهی به‌صورت آنلاین و به‌شکل وبینار و متعاقباً مخالفت ریاست فدراسیون جودو ایران، نظر بر این شد تا تیم ایرانی در دادگاه حضور یافته و به صورت حضوری از لایحه ایران دفاع کنند.
اپیدمی ویروس کووید-19 همان‌طور که ریتم پروازها و عبور و مرور از مرزهای هوایی را دچار اختلالاتی جدی کرده، روی نحوه صدور ویزا نیز مشکلاتی عدیده را ایجاد کرده تا در فاصله تقریباً دو ماهه جودوی ایران برای شرکت در دادگاه، هنوز ویزای هیچ‌کدام از تیم دادخواهی ایرانی صادر نشده باشد.
نگرانی‌ها برای دادگاه و نتیجه آن و همین‌طور عدم صدور ویزا به یک سو، از سویی دیگر در بدنه جودوی ایران نیز آتش اختلافات و مشکلات سلیقه‌ای باعث شده تا امیدهای ورزش کشور برای جلوگیری از تعلیق این رشته مدال‌آور جداً کمرنگ شود.
پس از انتشار خبر کناره‌گیری نصراله سجادی، رئیس کاروان المپیک ایران در آوردگاه توکیو از حضور به‌عنوان عضوی از تیم دادخواهی در دادگاه CAS، بازهم شنیده می‌شود یکی دیگر از اعضا مایل نیست تا در کنار میراسماعیلی به سوئیس سفر کرده و به‌عنوان شاهد در دادگاه حضور یابد.
با توجه به این‌که لیست اسامی مذکور به‌عنوان شاهدان ماجرا مدت‌ها پیش برای دادگاه عالی ورزش ارسال شده، دیگر امکان تغییر و یا جابه‌جایی در لیست اعزامی ایران به CAS نیست و این انصراف‌ها از حضور، به‌منزله شکست پیش از واقعه ایران در دادگاه عالی ورزش است.
پس از انصراف رسمی نصراله سجادی و اعلام رسمی کمیته ملی المپیک به فدراسیون جودو مبنی بر انصراف سجادی از حضور در دادگاه، حالا خبر می رسد که محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز تمایلی به حضور در این دادگاه ندارد و خواستار کناره گیری از حضور در جلسه CAS است.
داورزنی که در زمان تشکیل این پرونده معاون وقت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان بود، نیز قصد انصراف از حضور در این دادگاه را دارد تا کاروان اعاده دادرسی ایران دو ماه زودتر از دادگاه با دو شکست پیاپی مواجه شود.
در شرایطی که فدراسیون جهانی جودو برای رسمی کردن تعلیق جودوی ایران در دادگاه عالی ورزش از سعید مولایی، وحید سرلک و محمدرضا منصوری به‌عنوان شاهدان ماجرا نام برده، طرف ایرانی دعوی به نظر دو تن از شاهدان مهم خود را از دست داده تا تقریباً وضعیت پرونده به طرز ناامید کننده‌ای داشته باشد.
با انصراف احتمالی داورزنی و سجادی از حضور در محکمه عالی ورزش، 26 شهریورماه آرش میراسماعیلی باید به اتفاق زارعیان و دو وکیل معرفی شده به CAS مسیر تهران تا سوئیس را بپیماید و هیئت 4 نفره ایران را در دادگاه حاضر کند. خروج دو نفر از اعضای تیم شاکی آن‌هم پیش از محکمه در پیشگاه دادگاه تجدیدنظر، بار منفی و چرخش سنگینی کفه ترازو را تغییر می‌دهد و کورسوهای امید را نیز از جودوکاران ملی‌پوش کشور سلب خواهد کرد.
اختلافات دردسرساز و آتش‌های زیر خاکستر در بطن فدراسیون جودو در بدترین موقع با تفاوت نظرات سرباز کرده‌اند و احتمال پیروزی طرف مقابل را به طرز عجیبی بالا برده‌اند. فدراسیون جودوی ایران حتی پیش از اجرای حکم تجدیدنظر با دستهای خالی شمایل یک بازنده را به‌خود گرفته و این امر قطعاً در سوئیس به ضرر ورزش ایران خواهد بود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 19498
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *