800
۰
به دنبال مطالبه عمومی مردم؛

دستفروشان دوره گرد در سراوان ساماندهی می شوند/ ضعف در زیرساخت ها علت عدم اجرایی شدن خواسته مردم است

شهردار سراوان گفت: به دنبال مطالبه عمومی شهروندان سراوانی در خصوص جمع آوری و ساماندهی فروشندگان دوره گرد شهرستانی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح ساماندهی دستفروشان و وانت بارهای دوره گرد در دستور کار قرار گرفت.
دستفروشان دوره گرد در سراوان ساماندهی می شوند/ ضعف در زیرساخت ها علت عدم اجرایی شدن خواسته مردم است
به گزارش شستون، چند ماهی است که  کووید 19 این مهمان ناخوانده وارد کشور شده و بسیاری از کسب و کارها را تحت الشعاع قرار داده  است.

اما این روزها در شهرستان سراوان شاهد حضور دست فروشان و وانت بارهای دوره گرد در نقاط مختلف شهرستان هستیم که این موضوع منجر به واکنش شهروندان در شبکه های اجتماعی شده است.

با تعطیلی و یا محدود شدن فعالیت برخی از صنوف در برهه ای از زمان، حضور دستفروشان دوره گرد در سراوان گلایه مندی مردم و اظهار نگرانی در خصوص ناقل بودن این افراد  را به دنبال داشت.

شهروندان سراوانی در واکنش هایی که در شبکه های اجتماعی انجام داده اند، خواستار جمع آوری  دستفروشانی شدند که از نقاط دیگر کشور وارد شهرستاند شدند، شده اند.

در همین راستا عبدالمجید احلال زهی شهردار سراوان به خبرنگار ما گفت: شهرداری نتوانسته آنچه خواسته و انتظار مردم است را به دلیل وجود یک سری ضعف ها و ناهماهنگی هایی که در زیر ساخت ها وجود دارد، انجام دهد. 

معرفی پتانسیل های سراوان با ساماندهی دستفروشان دوره گرد
وی افزود: یکی از برنامه هایی شهرداری تشکیل کمیته در فرمانداری با حضور شبکه بهداشت، اداره صمت، نیروی انتظامی و برخی دیگر از ارگان ها است که با برنامه ریزی و با هماهنگی کمیته ساماندهی صنوف مزاحم، مصوبات اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

 شهردار سراوان گفت: دستفروشان دوره گرد که  از خارج از شهرستان وارد شهر می شوند و دکه های موجود در سطح شهر جهت ساماندهی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

احلال زهی با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا نگرانی هایی را میان مردم در خصوص انتقال و گسترش کووید 19 از طریق دست فروشان و فروشندگان دوره گرد وجود آورده، کاملا منطقی است، خاطر نشان کرد: دستفروشان دوره گرد در پی کسب روزی حلال و امرار معاش هستند و هرگز شهرداری به دنبال فراری دادن آنها از سراوان نیست.

 وی تصریح کرد: می توان با ساماندهی مناسب فروشندگان دوره گرد که از نقاط دیگر وارد شهر می شوند در بحت جذب گردشگر و معرفی پتانسیل های شهرستان بهره کافی را برد.



انتهای پیام/
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 19513
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *