800
۰
وقتی توسعه زیرساخت های گردشگری باعث جهش اقتصادی می شود؛

احداث سه مجتمع خدمات رفاهی در سواحل مکران/ آینده درخشان اشتغالزایی چابهار با تجهیز امکانات گردشگری

جهش در ایجاد زیر ساخت های گردشگری در سال جهش تولید با شروع سه مجتمع خدمات رفاهی در نوار ساحلی آینده درخشان چابهار را در صنعت گردشگری دارد.
احداث سه مجتمع خدمات رفاهی در سواحل مکران/ آینده درخشان اشتغالزایی چابهار با تجهیز امکانات گردشگری
 به گزارش شستون؛ به نقل از چهاربهاران، صنعت گردشگری بزرگترین صنعت خدماتی دنیا از نظر درآمدزایی شناخته شده و رشد این صنعت، همواره آثار فرهنگی، اقتصادی، زیست‌محیطی، سیاسی و اجتماعی زیادی را به‌دنبال داشته است.
 
 توسعه گردشگری برای کشورهای درحال توسعه که با معضلاتی چون افزایش نرخ بیکاری، محدودیت منابع ارزی و اقتصاد تک‌ محصولی مواجه هستند، از اهمیت فراوانی برخوردار می باشند.
 
کشور ایران از نظر دارا بودن جاذبه های گردشگری در ردیف ده کشور اول جهان قرار دارد و دارای جاذبه های متنوع و منحصر به فرد تاریخی، مذهبی، فرهنگی، طبیعی است که می تواند برای گردشگران خارجی دیدنی باشد و عده زیادی را برای بازدید از این آثار روانه کشور کند که باید برای توسعه گردشگری مورد توجه قرار گیرند.
 
 از سوی دیگر موانعی نیز در راه توسعه گردشگری وجود دارد که ضعف شدید تبلیغات داخلی و خارجی، تعدد مراکز تصمیم گیری و کمبود امکانات حمل و نقل و اقامتی را می توان ذکر کرد که باید در رفع آنها کوشش شود.
 
منطقه ساحلی مکران یکی از منحصربه‌فردترین نواحی ایران است که به دلیل قرارگیری در دریای عمان، منطقه‌ای حساس و استراتژیک محسوب می‌شود.
 
 جنوب شرق کشور؛ یکی از بهترین مناطق گردشگری از نظر فرهنگی و اجتماعی است

مسلم بارکزایی کارشناس امور گردشگری در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران با وجود ظرفیت ها و پتانسیل هایش مهد تمدن و تاریخ باستانی است که یکی از بهترین مناطق گردشگری از نظر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی به شمار می رود و هر ساله در فصول مختلف پذیرا خیل عظیمی از گردشگران و توریست های داخلی و خارجی بوده است.
 
وی افزود: تصاویر ساحل مکران به ما نشان می‌دهد که این خط ساحلی، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد؛ دیدن کوه‌های بیابانی که به دریا ختم می‌شوند، صحنه کمیابی در طبیعت است که می‌تواند حتی تنها دلیل ما برای رفتن به سیستان و بلوچستان باشد.
 
این کارشناس با اشاره به مولفه های مسیر گردشگری در استان تصریح کرد: راه مناسب، وجود مراکز گردشگری و خدماتی، اسکان جذاب و دلنشین نظیر هتل ها، مهمانپذیرا و خانه های بوم گردی، صنایع دستی و هنرهای سنتی منطقه از جمله مولف های مورد نیاز است تا از مسیر گردشگری، اقتصاد سیستان و بلوچستان مورد تحول قرار گیرد.
 
سواحل مکران باعث افزایش و تحول توسعه اقتصاد در جنوب شرق کشور

وی با بیان اینکه سواحل مکران امروز خود به تنهایی با وجود مکان ها و پتانسیل های موجود به یک منطقه بکر و جذاب گردشگری در ایران تبدیل شده است اظهار کرد: با تامین امکانات رفاهی و خدماتی در سواحل مکران می توان در کنار سایر ظرفیت های صنعتی، تولیدی و گذرگاه بین المللی واردات و صادرات و دریا باعث افزایش و تحول توسعه اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به ویژه جنوب شرق کشور مبدل شد.
 
کارشناس امور گردشگری گفت: برای جذب توریست بیشتر، موارد اولیه و نیازهای ضروری یک گردشگر باید فراهم شود. مهیا شدن امکانات ازجمله ایجاد مجتمع‌های رفاهی، ایجاد مجتمع خدماتی بهداشتی، ایجاد کمپینگ‌ها و فراهم آوردن شرایط و برنامه‌های لازم برای طبیعت‌گردی آن‌هم در کوه‌های مریخی، سفری امن و لذت‌بخش را برای مسافر به دنبال دارد.
 
بارکزایی خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز خدماتی و رفاهی جاده ای و درون شهری و اصلاح زیرساخت های محورهای مواصلاتی مهمترین نیاز در جنوب استان برای افزایش نرخ گردشگری است تا بتوانیم پذیرای گردشگران و توریست های داخلی و خارجی باشیم و تامین امکانات این امر مهم منوط به توجه دستگاه های اجرایی است تا گامی موثر در اقتصاد باشد.
 
جهش در ایجاد زیر ساخت های گردشگری با احداث سه مجتمع خدمات رفاهی در نوار ساحلی
 
عبدالحمید بلوچ زاده؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به محقق کردن شعار رفاه گردشگران و درآمد زایی بومیان بیان کرد: ایجاد زیرساخت های گردشگری بمنظور رفاه گردشگران در سال جهش تولید توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در شهرستان های چابهار و دشتیاری با شروع به ساخت سه مجتمع خدمات رفاهی جهش پیدا کردند.
 
وی افزود: مجتمع های رفاهی که برای رفاه گردشگران در طول نوار ساحلی چابهار به گواتر در دو شهرستان چابهار و دشتیاری در حال احداث هستند شامل ۸ چشمه سرویس بهداشتی، نمازخانه و استراحتگاه است
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: با توجه به هدف گردشگری بودن نوار ساحلی و بازدید گردشگران از روستاهای نوار ساحلی ساخت این مجتمع ها خدمات رفاهی با تاکید ویژه مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان در محقق کردن شعار رفاه گردشگران و درآمدزایی بومیان ایجاد می شوند.
 
وی گفت: امروز که چابهار از همه جهت در صدر توجه‌ها قرار دارد و در شرایطی که محدودیت‌هایی را در اقتصاد شاهد هستیم، باید از فرصت تنوع گردشگری سیستان و بلوچستان خصوصا چابهار به نفع اقتصاد محلی و ملی استفاده کنیم.
 
بلوچ زاده با ابیان اینکه با وجود جاذبه‌های توریستی فراوان و تعدد مناظر بکر طبیعی متاسفانه هنوز در چابهار به‌ طور جدی به گردشگری توجه نشده است، خاطرنشان کرد: لازمه نگاه جدی از سوی هموطنان و گردشگران خارجی به گردشگری این منطقه و در وهله اول دانش صحیح مردم منطقه نسبت به موهبت‌های سرزمین آبا و اجدادی‌شان و درک کامل از مزیت‌های رونق گردشگری برای مردم منطقه است.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 19797
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *