800
۰

آمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۲۲ میلیون نفر گذشت

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۴۵۲ نفر رسیده و مرگ ۷۷۷ هزار و ۴۴۰ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
آمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۲۲ میلیون نفر گذشت
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
 
همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۴ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۸۶۹ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
 
از میان شش میلیون و ۴۸۰ هزار و ۱۴۳ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۴۱۸ هزار و ۶۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۲ هزار و ۷۴ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.
 
همچنین از ۱۵ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۳۰۹ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۴ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۸۶۹ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۷۷ هزار و ۴۴۰ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
 
آمریکا با بیش از۵.۶ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
 
در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.
 
همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.
 
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (سه‌شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
 
 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۶۱۲ هزار و ۲۷ مبتلا، ۱۷۳ هزار و ۷۱۶ قربانی
 
 ۲. برزیل سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۲۳۵ مبتلا، ۱۰۸ هزار و ۶۵۴ قربانی
 
۳. هند دو میلیون و ۷۰۱ هزار و ۶۰۴ مبتلا، ۵۱ هزار و ۹۲۵ قربانی
 
 ۴. روسیه ۹۲۷ هزار و ۷۴۵ مبتلا،  ۱۵ هزار و ۷۴۰ قربانی
 
 ۵. آفریقای جنوبی ۵۸۹ هزار و ۸۸۶ مبتلا، ۱۱ هزار و ۹۸۲ قربانی
 
 ۶. پرو ۵۴۱ هزار و ۴۹۳ مبتلا، ۲۶ هزار و ۴۸۱ قربانی
 
 ۷. مکزیک ۵۲۵ هزار و ۷۳۳ مبتلا، ۵۷ هزار و ۲۳ قربانی
 
۸. کلمبیا ۴۷۶ هزار و ۶۶۰ مبتلا، ۱۵ هزار و ۳۷۲ قربانی
 
۹. شیلی ۳۸۷ هزار و ۵۰۲ مبتلا، ۱۰ هزار و ۵۱۳ قربانی
 
۱۰. اسپانیا ۳۸۲ هزار و ۱۴۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۶۴۶ قربانی
 
پس از آن ایران با ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ مبتلا و ۱۹ هزار و ۸۰۴ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.
 
سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۹ هزار و ۱۹۷ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۹۹ هزار و ۹۱۴ مبتلا، آرژانتین با ۲۹۹ هزار و ۱۲۶ مبتلا، پاکستان با ۲۸۹ هزار و ۲۱۵ مبتلا، بنگلادش با ۲۷۹ هزار و ۱۴۴ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۴ هزار و ۲۳۵ مبتلا، ترکیه با ۲۵۰ هزار و ۵۴۲ مبتلا، آلمان با ۲۲۶ هزار و ۶۸۶ مبتلا، فرانسه با ۲۱۹ هزار و ۲۹ مبتلا، عراق با ۱۸۰ هزار و ۱۳۳ مبتلا، فیلیپین با ۱۶۴ هزار و ۴۷۴ مبتلا، اندونزی با ۱۴۱ هزار و ۳۷۰ مبتلا، کانادا با ۱۲۲ هزار و ۸۷۲ مبتلا، قطر با ۱۱۵ هزار و ۳۶۸، قزاقستان با ۱۰۳ هزار و ۳۰۰ مبتلا، اکوادور با ۱۰۱ هزار و ۷۵۱ مبتلا و بولیوی با ۱۰۱ هزار و ۲۲۳ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
 
انتهای پیام
 
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 19875
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *