800
۰

پروژه «ظریف - بایدن» دستور کار انتخاباتی اصلاحات/ اصلاح طلبان از برجام درس عبرت نگرفته اند؟

روزنامه اصلاح طلب «شرق» پروژه انتخاباتی اصلاح‌طلبان را لو داد و مطرح کرد اگر بایدن پیروز شود، ظریف کاندیدا می‌شود.
پروژه «ظریف - بایدن» دستور کار انتخاباتی اصلاحات/ اصلاح طلبان از برجام درس عبرت نگرفته اند؟
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصلاح طلبان با سیاست خارجی خود منافع کشور را به خارج خصوصا غرب پیوند زدند. وضعیت موجود حاصل همین پیوند منافع به غرب است. برجامیزه کردن سیاست کشور دستاوردی جز یک عبارت تاریخی نداشت که حالا جریان سیاسی بازهم نشان می دهد که هنوز از این سند توافق درس نگرفته است.
این روزها روزنامه های اصلاح طلب به شدت تمایل خود را به «جو بایدن» که اخیرا به طور رسمی به عنوان نامزد انتخاباتی حزب دموکرات انتخاب شد، نشان داده اند. شدت این تمایل سیاسی تا آنجاست که این رسانه ها علنا به ستاد انتخاباتی بایدن در ایران تبدیل شده اند. بسیاری از کارشناسان پروژه انتخاباتی اصلاحات را با توجه به حمایت از بایدن رقم زدن فضایی برای برجام دیگر عنوان می کردند. رویای اصلاح طلبانه ای که بایدن را در کنار ظریف قرار می دهد
حالا روزنامه اصلاح طلب با لو دادن این پروژه انتخاباتی اعتراف می کند که ترکیب مطلوب این جریان سیاسی ظریف بایدن است.
 
روزنامه اصلاح طلب «شرق» پروژه انتخاباتی اصلاح‌طلبان را لو داد و مطرح کرد اگر بایدن پیروز شود، ظریف کاندیدا می‌شود.
 
 
روز گذشته این روزنامه در گزارشی با عنوان «آقای دیپلمات در قامت ریاست‌جمهوری؟» نوشت: «شاید بازی دنیا تغییر کرد! انتخابات آمریکا تأثیر بسیاری بر آرایش انتخاباتی خواهد داشت و شاید اگر ترامپ بازنده باشد، شانس اجماع بر سر فردی میانه‌رو کلید موفقیت خواهد بود.»
 
این روزنامه می افزاید: «بقیه نامزدهای احتمالی اصلاح‌طلبان مانند جهانگیری یا هاشمی از هم‌اکنون بازی را به اصولگرایان باخته‌اند. اصلاح‌طلبان با آمدن ظریف می‌توانند موازنه قدرت را به نفع خود تغییر دهند به همین دلیل، به‌طور قطع ظریف همچنان یک احتمال بسیار قوی برای انتخابات ۱۴۰۰ است و می‌تواند روحی تازه بر کالبد فرسوده اصلاح‌طلبان بدمد.»
 
 
جالب اینجاست که این پازل را نیز دموکرات ها در حال تکمیل هستند و بایدن از بازگشت به برجام سخن گفته است. در همین رابطه، نامزد دموکرات ها مطرح می کند: «ایران اگر به پایبندی کامل به برجام برگردد، من به توافق هسته‌ای باز می‌گردم و از تعهدمان به دیپلماسی برای همکاری با متحدانمان در جهت قوی‌تر کردن و تمدید این توافق استفاده خواهم کرد. »
 
«هیلاری کلینتون»، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا نیز در گفتگویی با وبسایت شورای آتلانتیک گفت: دولت بعدی آمریکا باید تلاش کند تا به توافق هسته ای با ایران بازگردد.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 19893
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *