800
۰

«عابر بانک» این‌بار پول می‌گیرد!/ لژیونرهایی که 1.5 میلیارد به بیت‌المال برگرداندند

ستاره‌هایی که در باشگاه‌های بزرگ ایرانی و اروپایی بازی می‌کنند، طبق رای قضایی مجبور به پرداخت بیش از 1.5 میلیارد به بیت‌المال شده‌اند.
«عابر بانک» این‌بار پول می‌گیرد!/ لژیونرهایی که 1.5 میلیارد به بیت‌المال برگرداندند
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مبارزه با فساد در فوتبال طی ماه‌های اخیر رنگ و بوی جدی به خود گرفته و مشخص است که از اواسط سال 1398 تاکنون، مخصوصاً پس از افشای قرارداد عجیب منعقد شده بین فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس، نهادهای قضایی و نظارتی برای مبارزه و برخورد با فساد وارد گود عریض و طویل فوتبال شده‌اند.
فسادستیزی تنها منتهی به محکومیت افراد نبوده و گرچه در برخی مواقع تعدادی متهم مانند ماهی از دستان قضات لیز خورده‌اند و دلارهای اختلاس کرده‌شان را با خود حفظ کرده‌اند، اما دستگاه قضایی نشان داده برای برخورد با باقی‌مانده‌ها جدی‌ست و این روند را نیز ادامه خواهد داد.
اسفند ماه سال 97 و در ادامه دومین جلسه محاکمه اتهامات پرونده موسوم به گروه حسین هدایتی در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی بود که نماینده دادستان تهران اعلام کرد هر کسی از جناب «عابر بانک» پول گرفته، باید این پول را برگرداند. این موضوع در آن زمان شاید جدی گرفته نشد اما دستگاه قضا با قدرت بر سر مواضع خود ایستاد و مبالغی را هم به مرور و با گذشت زمان دریافت کرد.
بررسی‌های ساده نشان داده که تنها باشگاه پرسپولیس وام‌دار هدایتی نیست و با مرور دیدارها، ملاقات‌های خصوصی و البته کمک‌های نقدی آقای عابر بانک می‌توان فهمید که او دست‌به‌نقد‌ترین عابر بانک‌ موجود در فوتبال طی سال‌های گذشته بوده است؛ از کمک به سرخ‌های تهران تا حتی یاری به فدراسیون فوتبال و البته ساپورت مالی باشگاه‌های گیلانی ملوان و سپیدرود.
در روزهای اخیر خبری منتشر شد که دو ستاره ملی‌پوش و سرشناس ایرانی که سابقه حضور در جام جهانی 2018 را هم دارند، مجبور به بازگرداندن پول‌های دریافتی خارج از عرف خود به حسین هدایتی شده‌اند. دو بازیکنی که یکی‌شان اکنون در یکی از بهترین تیم‌های پرتغالی توپ می‌زند و دیگری هم از ارکان اصلی یکی از تیم‌های بزرگ پایتخت است، طی این سال‌ها و با وجود سابقه لژیونری و دریافت دلار و یورو و با عنایت به بالا کشیدن نرخ ارز در کشور و بی‌ارزشی پول ملی، آن‌قدر انباشته بودند که بدون هیچ سروصدا و دنگ‌وفنگی پول‌های دریافتی که مبلغ آن برای یکی حدود 900 و برای دیگری حدود 700 میلیون تومان بوده را به حساب بیت‌المال واریز و فیش آن‌را تقدیم قوه قضائیه کنند.
در جریان ریخت و پاش‌های حسین هدایتی در باشگاه پرسپولیس و پاداش‌های عجیب وی به سرخ‌پوشان، علیرضا بیرانوند، وحید امیری و سیدجلال حسینی بازیکنانی بودند که هدایتی برای پرسپولیسی شدنشان هزینه کرده بود؛ ضمن آنکه او برای بازگشت مهدی طارمی و رامین رضاییان از ترکیه به پرسپولیس هم به این باشگاه کمک کرده بود. با توجه به کدهای دریافتی و نکات داخل متن، اظهر من الشمس است که کدام بازیکنان مجبور به پرداخت پول‌های خارج از قراردادهای رسمی به حسین هدایتی شده‌اند؛ بازیکنانی که هرکدام سونوشت متفاوتی را طی این دو سال تجربه کرده‌اند.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 20144
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *