800
۰
قانون وزارت ورزش مانع از حضور کارلوس روی نیمکت تراکتور؛

کی‌روش، بمب بزرگی که خنثی شد!/ سرمربی پرتغالی به ایران بازنمی‌گردد

مالک باشگاه تراکتور در ادامه ماجراجویی‌هایش برای سرمربیگری تراکتور سراغ سرمربی سابق تیم ملی رفت.
کی‌روش، بمب بزرگی که خنثی شد!/ سرمربی پرتغالی به ایران بازنمی‌گردد
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالیکه هنوز در هفته‌های ابتدایی لیگ به سر می‌بریم، باشگاه تراکتور در تصمیمی غیرمنتظره در پایان هفته پنجم،  علیرضا منصوریان را برکنار کرد تا سرمربی تراکتور نخستین اخراجی لیگ برتر باشد.
بعد از اخراج منصوریان، بحث انتخاب سرمربی جدید برای تبریزی‌ها داغ شده. ساکت الهامی سرمربی فصل پیشین پرشورها نخستین گزینه‌ای بود که مطرح شد و حتی برخی از اطرافیان باشگاه خبر از بازگشت قطعی الهامی دادند اما ظاهرا محرومیت الهامی و حواشی پیرامون او سبب شده تا زنوزی برای بازگرداندن الهامی تردید داشته باشد.
باشگاه تراکتور اما با بیانیه‌ای اعلام کرد که تا انتخاب سرمربی جدید مسعود شجاعی کاپیتان این تیم به عنوان سرمربی موقت کار را در دست خواهد داشت.
در حالیکه برخی احتمال سرمربیگری شجاعی تا پایان فصل را دور از ذهن نمی دانند اما هوشنگ نصیرزاده معاون ورزشی باشگاه این گزاره را رد کرد و اعلام نمود باشگاه به دنبال یک سرمربی جدید هست که بعد از بازی هفته ششم برابر ماشین سازی معرفی خواهد شد.
وقتی هواداران سرمربی را انتخاب می‌کنند!
به نظر می رسد که برای باشگاه تراکتور برای استخدام سرمربی جدید نظرات هواداران اهمیت ویژه‌ای دارد و از همین رو زنوزی قصد دارد با همه مشکلات و محدودیت‌ها یک چهره مقبول را روی نیمکت تیمش بنشاند.
نکته‌ای که البته نصیرزاده نیز آن را تایید می کند: یکی از مباحثی که در انتخاب سرمربی مدنظر است اشتیاق هواداران است و آن فردی که باید انتخاب شود جزو افرادی است که مورد توجه هواداران است.
گزینه جذاب زنوزی؛ بمبی که خنثی شد!
محمدرضا زنوزی در طول چند سال گذشته نشان داده به خریدهای پر سر و صدا و هیجان انگیز علاقه فراوانی دارد و عاشق ترکاندن بمب است! او برای نیمکت تراکتور در ادامه راه با همین فرمول به دنبال یک نام بزرگ و هیجان انگیز رفت؛ مردی که در فوتبال ایران سالها کار کرده و یک چهره پر سر و صدا و جذاب به شمار می رود: کارلوس کی روش!
سرمربی پرتغالی که بعد از جدایی از ایران به کلمبیا رفت و سرمربی این تیم شد اما عمر او در این تیم به یک سال هم نرسید و پس از چند شکست فاجعه‌بار از این تیم اخراج شد.
از همین رو زنوزی بلافاصله تصمیم گرفت تا مربی تازه اخراج شده کلمبیا را دوباره به ایران بیاورد. آنچه می توانست بزرگترین بمب فوتبال ایران در تمام این سالها باشد.
مالک متمول تراکتور که در زمان حضور کی‌روش در ایران با او روابط صمیمانه‌ای داشت و حتی یک بار سرمربی پرتغالی به دعوت شخصی زنوزی در معدود سفرهایش در ایران به تبریز رفت و میهمان زنوزی شد.
با این وجود قانون منع جذب خارجی ها در لیگ برتر ظاهرا مانع از حضور کی روش در ایران شده. هوشنگ نصیرزاده معاون ورزشی تراکتور را تایید این خبر می گوید: زنوزی با کی روش برای حضور در تراکتور حرف زده بود اما به دلیل اینکه حضور خارجی ها در ایران ممنوع است، این اتفاق منتفی شد. مالک باشگاه درباره اینکه آیا می توانیم مربی خارجی بیاوریم با من صحبت کرد که گفتم نمی توان بازیکن یا مربی خارجی جذب کرد. زنوزی گفت در این قانون نوشته نشده نمی توان مدیر فنی خارجی جذب کرد که پاسخ دادم این موضوع تغییر شکل پیدا می کند و خود به خود مدیرفنی هم را شامل می شود. به همین دلیل امکان صدور کارت شرکت در مسابقات برای کی روش وجود نخواهد داشت. اگر این ممنوعیت ها نبود شاید امکان همکاری وجود داشت
نصیرزاده درباره اینکه آیا واقعا حضور کی روش در ایران امکان دارد، گفت: بله، زنوزی رابطه خوبی با کی‌روش دارد. او یک مربی دوست داشتنی است و ارتباط خوبی هم با زنوزی دارد. اگر این ممنوعیت برداشته شود، احتمال حضور این مربی در ایران وجود دارد. چون 3 کاپیتان تیم ملی در تراکتور هستند، مربی‌ای باید انتخاب شود که ظرفیت کار کردن با آنها را داشته و بزرگتر از بازیکنان باشد.
کی‌روش، رویای غیرقابل تعبیر
اگرچه نصیرزاده ادعا می کند که تنها به دلیل قانون ممنوعیت خارجی‌ها در لیگ ایران حضور کی‌روش در تراکتور را منتفی کرده اما باز هم باور اینکه کی‌روش در صورت عدم این قانون به ایران می‌آمد دشوار است. نکته اول اینکه کی‌روش یک مربی گرانقیمت است و آخرین قرارداد او با کلمبیا ۳ میلیون دلار ارزش داشته و قطعا قرارداد جدید او حوالی همین عدد خواهد بود. رقمی فوق العاده گزاف که پرداخت آن از توان یک ایرانی خارج است؛ حتی اگر این ایرانی زنوزی باشد!
نکته دوم اینکه کی روش ۷ سال روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته و بعید به نظر می رسد در صورت بازگشت به ایران هدایت یک تیم باشگاهی را بپذیرد. اتفاقی که برای او یک تنزل درجه محسوب می شود.
هر چه باشد بازگشت کی‌روش در فوتبال ایران رویایی غیرقابل تعبیر است؛ حداقل در تایم فعلی!
انتهای پیام/
 
 
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 21201
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *