800
۰

بزک آمریکا با استفاده از یک زن سرخپوست/ ذوق‌زدگی‌های اصلاح طلبان تمامی ندارد!

روزنامه های اصلاح طلب در ادامه بزک امریکا با حضور «جو بایدن» در کاخ سفید اقدام به تبیلغات درباره کابینه وی با حضور یک زن سرخپوست کردند.
بزک آمریکا با استفاده از یک زن سرخپوست/ ذوق‌زدگی‌های اصلاح طلبان تمامی ندارد!
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه های اصلاح طلب در ادامه بزک امریکا با حضور «جو بایدن» در کاخ سفید اقدام به تبیلغات درباره کابینه وی کردند. 
روزنامه هایی همچون «سازندگی» ارگان رسانه ای حزب اصلاح طلب کارگزاران و «دنیای اقتصاد» که نزدیک به اصلاح طلبان است تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص دادند و با ذوق زدگی و اب و تاب آنرا یکی از تاریخی ترین وقایع آمریکا عنوان کردند.
 
روزنامه دنیای اقتصاد در این رابطه نوشت: « یک انتخاب تاریخی عجیب در دولت بایدن صورت گرفته و آن نیز این است که برای اولین بار رئیس‌جمهور منتخب ایالات‌متحده یک بومی آمریکایی را برای یک پست در حد وزارتخانه انتخاب کرده است. او در حالی برای وزارت کشور ایالات‌متحده انتخاب شده است که این وزارتخانه در بدرفتاری با بومی‌های آمریکایی، شهرت خوبی ندارد. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، در یک تصمیم‌گیری تاریخی جو بایدن برای وزارت کشور آمریکا روی نام دب هالند دست گذاشته است. او که سرخپوست و نماینده مجلس نمایندگان از نیومکزیکو است، حالا نامش را برای رهبری وزارت داخلی آمریکا در نظر گرفته‌اند.»
 
 
درواقع هالند ۶۰ ساله یک دورگه آمریکایی است که از مادری بومی فعال در نیروی دریایی و از پدری نروژی تبار که تفنگدار آمریکایی بود، در آریزونا متولد شده است.
 
این موضوع بیشتر از اینکه یک مسئله تاریخی و مثبت باشد نشان دهند آن است که بومیان آمریکا با وجود شعارهای آزادی خواهی به چه میزان در محاق و حاشیه هستند. اما جالبتر آنکه روزنامه های اصلاح طلب از این موارد برای بزک آمریکا استفاده کرده و آنرا نقطه عطفی در تاریخ آمریکا قلمداد می کنند.
 
انتهای پیام/
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 21312
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *