800
۰
حریرچی:

با کوچکترین غفلتی دوباره کرونا صعودی می‌ شود

معاون کل وزیر بهداشت گفت: با وجود همه موفقیت‌ها در کنترل و کاهش بیماری و مرگ و میر کرونایی، با کوچکترین غفلتی دوباره، کرونا صعودی می‌شود.
با کوچکترین غفلتی دوباره کرونا صعودی می‌ شود
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب شنبه شب شبکه خبر با تبریک میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها و روز پرستار به همه مدافعان سلامت و قدردانی از آن‌ها افزود: خواهش من از مردم و مسئولان این است که همانطور که مدافعان سلامت، مراقب سلامت شما و ما هستند شما هم با رعایت مقررات و دستورالعمل‌ها از آن‌ها مراقبت کنید.
معاون کل وزیر بهداشت با بیان این که اوضاع سلامتی خیلی بهتر شده است گفت: میزان مرگ و میر که به کانال ۵۰۰ نفر رسیده بود الان به زیر ۲۰۰ رسیده است و موارد بستری و سرپایی خیلی کاهش داشته است.
وی با قدردانی از تلاش و همکاری بسیج و سپاه و تمام مدافعان سلامت در وزارت بهداشت افزود: باید از مردم عزیز تشکر کنم که هیچ کاری درباره کرونا بدون همراهی آن‌ها امکان موفقیت ندارد.
معاون کل وزیر بهداشت گفت: با وجود همه موفقیت‌ها در کنترل و کاهش بیماری و مرگ و میر مبارزه با کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد و با کوچکترین غفلتی دوباره کرونا روند صعودی می‌گیرد. هنوز تعداد زیادی از مردم در معرض ابتلا به کرونا هستند، حتی کسانی که قبلا مبتلا شده اند و خیال می‌کنند ایمن شده اند هنوز در معرض خطرند.
وی همچنین افزود: کسی که کرونا می‌گیرد مرتکب گناه و جرمی نشده است و گناهکار نیست وی بیمار شده و در بیشتر موارد، علت ابتلای او بی احتیاطی دیگران است و در موارد کمتری خود فرد در ابتلایش مقصر است و بی احتیاطی کرده است و این هیچ ننگی نیست، چون کرونا هم بیماری است مانند بیماری‌های دیگر و مردم باید خوشحال باشند وقتی زود شناسایی و درمان می‌شوند.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به افزایش مرگ و میر بیماران غیرکرونایی مثل بیماران قلب و عروق و سرطان افزود: بیماران غیرکرونایی حتما برای درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند، بیمارستان‌ها ایمن است و بیماران کرونایی از غیر کرونایی کاملا جدا هستند.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به سیر بیماری در استان‌های مختلف گفت: در همه استان‌ها سیر بیماری کاهشی است به غیر از استان مازندران که شیب ملایم صعودی دارد.
معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به تاثیر عوامل اقلیمی و فرهنگی در استان‌های مختلف بر میزان و کیفیت بیماری کرونا افزود: در استان گرمسیری مثل خوزستان باید در ۲ ماه آینده مراقب بود به واسطه این که حضور در فضا‌ها و اتاق‌های بسته از عوامل شیوع بیماری در این استان هاست.

وی با ابراز خشنودی از این که دیگر استانی قرمز نیست و بیشتر استان‌ها نارنجی و زرد شده اند گفت: هرگونه ساده انگاری، هر گونه عادی انگاری و هر گونه تسامح در رعایت کردن مقررات و مقاومت در برابر اجرای دستورالعمل‌ها موجب بازگشت بیماری به سیر صعودی و افزایش مرگ و میر‌ها و بازگشت محدودیت‌ها می‌شود، ویروس کرونا ثابت کرده است که با کمترین غفلت به مردم آسیب خواهد زد.
معاون کل وزیر بهداشت تاکید کرد: همچنان باید مقررات و فاصله گذاری را رعایت و از تجمعات و دورهمی‌ها به جد دوری کرد، کرونا ایدئولوژی ندارد هر نوع تجمعی با هر نیت و رسمی، منجر به انتقال ویروس و افزایش بیماری خواهد شد.
وی همچنین گفت: با توجه به معیار جمعیت و مرگ در میلیون، ما کشور ۳۳ در جهان هستیم.
منبع: صداوسیما
انتهای پیام/
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 21331
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *