800
۰

جیغ بنفش رسانه‌های ضدانقلاب از دستاورد پزشکی ایران/ بی بی سی: ایرانی‌ها واکسن نسازند، بخرند!

رسانه های ضدانقلاب هر کدام به وجهی با مخدوش کردن دستاورد پزشکی کشورمان در تولید واکسن کرونا که مرحله آزمایش حیوانی را با موفقیت طی کرده است، سعی کردند با تحمیل وابستگی به ایران سیاست های استعماری خود را پیش ببرند.
جیغ بنفش رسانه‌های ضدانقلاب از دستاورد پزشکی ایران/ بی بی سی: ایرانی‌ها واکسن نسازند، بخرند!
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که برخی از رسانه های بین المللی از دستاورد ایران در حوزه پزشکی چه در درمان و کنترل بیماری کرونا و چه در ساخت واکسن کووید 19 که مرحله آزمایش حیوانی را با موفقیت گذرانده و به مرحله تست انسانی رسیده، خبر می دهد، رسانه های ضدانقلاب با عصبانیت آشکاری سعی در مسموم سازی افکارعمومی دارند.
در همین رابطه، شبکه تلویزیونی الجزیره به موفقیت ایران در تولید واکسن واکنش نشان داد و آنرا مثبت ارزیابی کرد.
 
خبرنگار الجزیره انگلیسی و ستون نویس المانیتورنیز با تمجید از شجاعت ایران در حوزه پزشکی نوشت: « احترام به دانشمندان ایرانی که با وجود تحریم‌ها و فشارها قادر به آغاز آزمایش‌های انسانی واکسن کرونا خود هستند. تنها چند کشور در سراسر جهان به چنین مرحله‌ای رسیدند. مهم نیست که آنها موفق شوند یا شکست بخورند، این شهامت ادامه دادن است که مهم است.»
 
رسانه سعودی ایران اینترنشنال در این حوزه با مخدوش کردن نحوه تزریق واکسن بر روی داوطلبین که اولین آنها یک زن بود در خبررسانی عجیب و مضحک نوشت این واکسن از روی چادر به این خانم تزریق شده است. این درحالی است که این مسئله یک دروغ رسانه ای است و واکسن به طور معمول تزریق شده است.
 
 
از سوی دیگر این رسانه در خبری دیگر که عصبانیت از آن تراوش می کرد بیان کرد که افراد فاصله قانونی برای تزریق واکسن کرونا را رعایت نکردند. 
 
 
بی بی سی فارسی هم که تا دو روز پیش با پوشش یک موج هدایت شده برای خرید واکسن از خارج در ایران خبرپراکنی می کرد با انتشار خبری از تزریق اولین واکسن آزمایشی با تیتری تشکیکی مطرح کرد: « آیا ایران به خودکفایی در این عرصه می رسد یا خیر؟»
 
 
 
این رسانه ضدانقلاب در این مطلب نوشت: «دولت ایران تولید واکسن داخلی را یکی از اولویت های خود عنوان کرده است اما بسیاری در روزهای اخیر با انتقاد از سیاست دولت، خواهان خرید هر چه سریع تر واکسن های معتبر خارجی هستند.»
 
 
 
این رسانه ضدانقلاب با پررنگ کرد بخشی از صحبت های «کیانوش جهانپور»، سخنگوی سازمان غذا و دارو که بیان کرده بود که این واکسن نیازی به تاییده سازمان بهداشت جهانی ندارد سعی کرد در حوزه اعتبار این واکسن نیز تشکیک ایجاد کند.
 
این درحالی است که کشورمان در ساخت بسیاری از واکسن های بیماریهای مختلف خودکفاست و در این حوزه نیز با استانداردهای خود که مطابق استانداردهای جهانی است اقدام می کند.
 
 
به هر جهت به خوبی سیاست ضدانقلاب در ناامید سازی و بی اعتبارسازی واکسن ایرانی در میان تمجید و تعریف های رسانه های بین الملی که وضعیت تحریمی و محدودیت های ایران را به خوبی می دانند، آشکار است اما استقبالی که در این حوزه صورت گرفته است همه این جنگ روانی رسانه های ضدانقلاب را خنثی و دانشمندان ایرانی را برای دستیابی به موفقیت نهایی مصمم تر کرده است. 
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 21495
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *