800
۰
جرقه های جنگ داخلی در واشنگتن؛

هیمنه سردمدار استکبار جهانی در حال فروپاشی است/سرنوشت اتحاد جماهیر شوری در انتظار ایالات متحده آمریکا

با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا و کشته شدن تعدادی از آن ها، اوضاع متشنج داخلی ایالات متحده بر همگان آشکار شد، از دیگر سو اعضای کابینه ترامپ مشغول گفت‌وگو درباره احتمال فعال‌سازی متمم شماره ۲۵ قانون اساسی آمریکا جهت برکناری وی از قدرت هستند.
هیمنه سردمدار استکبار جهانی در حال فروپاشی است/سرنوشت اتحاد جماهیر شوری در انتظار ایالات متحده آمریکا
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ با بی توجهی آشکار به نتایج انتخابات اعلام کرد تقلب رخ داده است و با این ادعا بسیاری از طرفداران خود را به خیابان ها کشاند تا بتواند کماکان بر مسند قدرت باقی بماند.

از دیگر سو بسیاری از مردم در اعتراض به اوضاع داخلی آمریکا به تظاهرات پرداختند و درگیری های زیادی میان آن ها و نیروهای امنیتی به وجود آمد.

در نخستین روزهای سال نو میلادی، آمریکا وارد فصل جدید از بحران شده است، برخی از سران ارشد کاخ سفید استعفا دادند و گویا قطار این استعفاها ادامه دار خواهد بود.

به علاوه اتفاقات اخیر در آمریکا و هجوم طرفداران ترامپ به کنگره هم برگ دیگری از ناآرامی های داخلی را در این کشور رقم زد، به طوری که در پی هجوم طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، نمایندگان دموکرات کنگره از مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا خواستند از اختیار قانونی خود جهت عزل ترامپ استفاده کند.

از دیگر سو شبکه "سی‌بی‌اس" هم گزارش داده است زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه اعضای کابینه ترامپ مشغول گفت‌وگو درباره احتمال فعال‌سازی متمم شماره ۲۵ قانون اساسی آمریکا جهت برکناری ترامپ از قدرت هستند اما هنوز هیچ طرح رسمی به مایک پنس ارائه نشده است.

در این میان "سی‌ان‌ان" از استعفای رئیس کارکنان "ملانیا ترامپ" همسر رئیس‌جمهور آمریکا در پی خشونت هواداران وی در کنگره، خبر داد.

همچنین گفته می‌شود جمعی از مقامات و مشاوران کاخ سفید نیز به دلیل دعوت ترامپ برای تظاهرات و حمایت از آنها، قصد استعفا دارند.

رسانه‌های آمریکایی از استعفای "سارا متیوز" معاون سخنگوی کاخ سفید در پی خشونت هواداران ترامپ در کنگره خبر دادند.
 
در استعفای سوم هم شبکه ای‌بی‌سی نیوز گزارش داد "ریکی نیکِتا" مسئول امور اجتماعی کاخ سفید سومین مقام آمریکایی است که بعد از بحران کنگره، از سمت خود در دولت ترامپ استعفا داد.
 
اوضاع داخلی آمریکا پیش بینی شده بود

اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار ما بیان کرد: اوضاع نابه سامان داخلی آمریکا و هرج و مرج موجود در آن قبلا توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری پیش بینی شده بود.

وی ادامه داد: همچون اتحاد جماهیر شوروی که از هم پاشید، آمریکا هم بر همین مبنا است و قدمت این کشور پس از تشکیل، 300 سال است و از طرف دیگر با توجه به اینکه آمریکا همواره از حقوق بشر و تقلب در انتخابات کشورهای دیگر دم می زد، با این اوضاع داخلی متشنج به جهان نشان داده می شود که ماهیت مدنی در آمریکا تا چه حد است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه و تفتان ادامه داد: پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا استعفاهای مکرری در این کشور انجام می شود، از دیگر سو ترامپ به عنوان رئیس جمهور از تقلب در انتخابات سخن می گوید.

وی بیان کرد: کشوری که دارای هرج و مرج داخلی است و مشکلات فراوانی دارد نمی تواند برای کشورهای دیگر تعیین تکلیف کند.

احتامل فروپاشی آمریکا در پی ماجراجویی ترامپ

حسین زهی بیان کرد: ایالات نامتحده آمریکا، انتخابات کشورهای دیگر را زیر سوال می برد و به آرای مردمی آن ها توجهی نمی کرد، اکنون این آتش دامان خودشان را گرفته است و ترامپ حاضر نیست قدرت را تحویل دهد و بارها به بهانه موضواعت مختلف مردم و طرفداران خود را به خیابان ها کشانده است.

وی اظهار کرد: در حالیکه انتخابات ریاست جمهوری در امریکا توسط دولت ترامپ برگزار شده است، وی بارها و بارها از تقلب در انتخابات سخن گفته و برای اینکه بتواند هنوز قدرت را در دست داشته باشد با این بهانه ها مردم را به خیابان کشانده است.

این نماینده بیان کرد: با توجه به این اتفاقات در آمریکا، احتمال فروپاشی ایالات متحده وجود دارد، این کشور دارای 50 ایالت است که همدیگر را قبول ندارند و در صورت ادامه دار شدن هرج و مرج ها امکان دارد هر یک از ایالات اعلام استفلال کند و به صورت خودمختار اداره شود.

حسین زهی گفت: این اتفاقات نتیجه ظلم آمریکا به کشورهای مختلف از جمله کشورهای اسلامی است که با دخالت های خود سبب ایجاد هرج و مرج در این کشورهای می شد.
 
سرخ پوستانِ بومیِ آمریکا نقشی در اداره کشورشان ندارند

نماینده مردم خاش، میرجاوه و تفتان ادامه داد: آمریکا از مهاجران تشکیل شده است، بومیان این کشور سرخ پوستان هستند که با ورود مهاجران به حاشیه رفتند و تعداد آن ها هم بسیار کم است و نقشی در اداره کشور خود ندارند.

وی اظهار کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی بارها از دموکراسی دم می زدند که اقدامات و اعتراضات گسترده در این کشور و همین طور برخی کشورهای اروپایی نشان می دهد که مهد دموکراسی در این سرزمین ها نیست و آن ها فقط در این زمینه شعاد می دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم این اتفاقات درس عبرتی برای آمریکا شود تا در موضوعات داخلی کشورهای دیگر دخالت نکند و امور خود را سامان دهد.

هیمنه پوشالی آمریکا در حال فروپاشی

حسین زهی بیان کرد: بر این اساس باید به آن دسته از افرادی که گمان می کردند آمریکا سرزمین دموکراسی است و دارای شرایط خوبی برای زندگی و مدنیت است نیز گفت: اینها تنها پوسته و ظاهر امر است و در باطن، آمریکا قدرتی ندارد و نمی تواند اوضاع متشنج داخلی خود را سر و سامان دهد.

وی عنوان کرد: سردار سلیمانی آزادی خواه بشریت بود و شهید شدن او ملت های اسلامی را بیدار کرد و همزمانی بحران های داخلی آمریکا با ایام سالگرد شهادت سردار دل ها نشان می دهد که خون سرانجام هیمنه پوشالی آمریکا را در هم می شکند و باطن ایالات نامتحده را به جهانیان نمودار می سازد.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 21576
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *