800
۰
در واپسین روزهای دیماه؛

سوز سرما بر تن نمازگزاران زاهدانی/ تراژدی تکراری زمستان به مساجد رسید

تاخیر در عرضه سهمیه نفت سفید سالانه مساجد و حسینیه ها باعث شده تا سوز سرما بر تن نمازگزاران و عزاداران رخنه و لحظات سردی را در فضای این اماکن تحمل کنند.
سوز سرما بر تن نمازگزاران زاهدانی/ تراژدی تکراری زمستان به مساجد رسید
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، در حالی مردم زاهدان طی هفته اخیر روزهای سردی را پشت سر گذاشته که از روند توزیع نفت سفید توسط شعب پخش فرآورده های نفتی ناراضی بوده و گلایه های زیادی داشتند.

کمبود نفت و توزیع نامناسب آن از یک سو، وجود صف های طولانی سیلندرهای گاز از سوی دیگر باعث شد تا ساکنان این کلانشهر برای گرمایش خانه های خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم و سرما بر تن آنان رخنه کند.

زمستان رو به خزان، اما نفت مساجد نرسید

در این میان اما عدم توزیع سهمیه نفت سفید مساجد و حسینیه ها معضل دیگری بود که اعضای هیئت مدیره برخی از مساجد را سرگردان کرد، به گونه ای که در برخی از اماکن مذهبی این شهر،  سوز سرما بر تن نمازگزاران رخنه و از شدت سرما به خود می لرزیدند.

اگر چه این سوز و سرما تاثیری در گرمای ایمان شهروندان ندارد اما تحمل این فضای سرد برای خانواده هایی که با فرزندان خردسال خود برای اقامه نمازهای جماعت به مساجد می روند، دشوار بوده و در پیگیری اعضای هیئت امناء مساجد از شرکت نفت زاهدان، عنوان شده که باید کد تاییدیه از وزارت خانه دریافت کنند.

با این تفاسیر اما، سرگردانی اعضای هیئت مدیره و تداوم سرما در فضای اماکن مذهبی در حالی تداوم دارد که خزان زمستان نزدیک است اما همچنان برخی از مساجد سهمیه نفتی دریافت نکرده اند.

معضل دریافت سهمیه نفت مساجد برطرف شد

در تماسی که خبرنگار ما پیرامون پیگیری این مشکل مردمی با محمد کهنسال، مدیر روابط عمومی شرکت فرآورده های نفتی منطقه زاهدان داشت، وی گفت: اوایل دیماه جاری این مشکل وجود داشت اما اکنون معضل برطرف شده و سهیه نفت مساجد توزیع می شود.

به گفته این مقام مسئول، مشکلی در خصوص تامین سوخت مورد نیاز وجود ندارد، بر اساس اعلامی که صورت گرفت مبنی بر اینکه کمیسیون کالا و قاچاق باید از طریق وزارت خانه یک کد کاربری تخصیص دهد تا از آن طریق مساجد اقدام به دریافت نفت کنند، اما این مشکل برطرف شد، و تا پایان دیماه مساجد و حسینیه ها می توانند سهمیه نفت خود را از شعب تحویل گیرند.
 
انتهای پیام/
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 21635
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *