800
۰
مهدی در رادار قرمز، کمین سپاهان، تراکتور و سایپا؛

پول و ۲ مانع بر سر راه بازگشت ترابی به پرسپولیس/ شماره ۹ سورپرایز زمستانی سرخ‌ها؟

ترابی بعد از نیم فصل حضور در العربی، در آستانه پایان همکاری با این باشگاه قرار دارد و این موضوع باعث شد تا شایعات حول بازگشت احتمالی این بازیکن تکنیکی به پرسپولیس داغ شود.
پول و ۲ مانع بر سر راه بازگشت ترابی به پرسپولیس/ شماره ۹ سورپرایز زمستانی سرخ‌ها؟
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهمترین خبر حوالی پرسپولیس نه دعوای سرمربی و رئیس هیات مدیره است، نه برکناری احتمالی رسول پناه و نه حتی بازی امروز با فولاد. مهمترین خبر این روزهای پرسپولیس از قطر می آید. جایی که بخشی از ستاره های ریز و درشت فوتبال ایران بازی می کنند و البته مهمترین ستاره فصل گذشته پرسپولیس نیز آنجاست؛ مهدی ترابی.
ستاره ای که در پوکر قهرمانی سرخ ها در فصل گذشته نقش کلیدی و حیاتی داشت و با نمایش درخشان خود بهترین بازیکن فصل گذشته فوتبال ایران لقب گرفت تا بلافاصله در تیررس لیگ متمول قطر قرار بگیرد. تعلل مهدی رسول پناه و رفتار عجیب او سبب شد تا ترابی ساده تر از حد تصور از پرسپولیس جدا شده و بدون حتی پرداخت بند جدایی اش راهی قطر شود و پیراهن العربی را بپوشد. اتفاقی که یکی از شاهکارهای دندانپزشک وزیر در پرسپولیس بود.
در حالیکه تصور می شد ترابی با توجه به سبک فوتبالش در قطر و العربی بدل به ستاره شده و لیگ قطر را تحت الشعاع حضور خود قرار دهد اما او برخلاف پیش بینی ها در العربی هیچ درخششی نداشت و بدل به یک خرید سوخته و بی مصرف شد.

مصدومیت های سریالی و البته شرایط خاص العربی سبب شد تا حتی هواداران قطری علیه این ستاره ایرانی جبهه گیری کنند و خواستار اخراج او شوند. درخواستی که حالا در نیم فصل لیگ قطر توسط مدیران باشگاه العربی اجابت شده و آنها ستاره ایرانی را از لیست خود کنار گذاشته اند و حتی جانشین او را نیز مشخص کرده اند.
ترابی بعد از نیم فصل حضور در العربی، اکنون در آستانه پایان همکاری با این باشگاه قرار دارد و این موضوع باعث شد تا شایعات حول بازگشت احتمالی این بازیکن تکنیکی به پرسپولیس داغ شود.
چندی پیش و بعد از اینکه این شایعات قوت گرفته بود، ابراهیم شکوری در توضیح این اقدام باشگاه برای جذب ترابی اینگونه واکنش نشان داد: ترابی تمایل به بازگشت دارد و کادرفنی هم به شدت موافق است. درصورت توافقات مالی پرسپولیس با باشگاه قطری، این موضوع در نیم فصل جدی‌تر پیگیری می‌شود اما صحبت در مورد نقل و انتقالات، یک روز قبل بازی‌‌‌ها صحیح نیست.
ماجرا اما حالا جدی تر شده. در‌ شرایطی که رسانه‌های قطری با تایید خبر مربوط به جدایی مهدی ترابی از المساکنی به عنوان جانشین این بازیکن ایرانی در العربی یاد کرده‌اند، حمید مطهری مربی پرسپولیس در نشست خبری خود پیش از جدال با فولاد از تمایل این باشگاه برای جذب ترابی در نقل و انتقالات زمستانی خبر داد: الان هفته هشتم هستیم و فردا بازی نهم را خواهیم داشت. ما با مدیریت باشگاه هماهنگ می کنیم و در حال رصد هستیم. تیم ما خیلی خوب است اما مخصوصا در بخش حمله باید خودمان را تقویت کنیم و مهدی (ترابی) یکی از آن هاست. باید وضعیت قرارداد او را ببینیم و به موقع عمل کنیم.

*حرکت پرسپولیس با چراغ خاموش
باشگاه پرسپولیس اولین گام را برای جذب مهدی ترابی برداشت خیلی آرام و بی سر و صدا برداشته است. مدیرعامل سرخ پوشان حدود یک ماه قبل با ارسال نامه ای به باشگاه العربی از این باشگاه قطری خواست تا وضعیت ترابی را تشریح کرده و شرایط خود را برای آزادسازی این بازیکن اعلام کند. در همان روزهایی که زمزمه های کنار گذاشتن ترابی از العربی بالا گرفته بود.
در ادامه باشگاه العربی نیز پاسخ نامه باشگاه پرسپولیس را داد و مبلغ رضایت نامه مهدی ترابی را 150 هزار دلار اعلام کرد. رقمی که پرداخت آن با توجه به قیمت افسارگسیخته دلار و خزانه خالی باشگاه، از عهده پرسپولیس خارج است و سرخ ها توان پرداخت چنینی مبلغی را ندارند. باشگاه پرسپولیس در مذاکرات اولیه خود به طرف قطری اعلام کرده که در نهایت رقمی بین 80 تا 90 هزار دلار می تواند برای رضایتنامه ترابی پرداخت کند. اختلاف رقم مورد درخواست باشگاه العربی و پرسپولیس بر سر رضایتنامه ترابی سبب شده تا مذاکرات فعلا متوقف شود اما آنچه مشخص است اشتیاق فراوان سرخ ها برای به خدمت گیری مهاجم سابق خود است و آنها به راحتی از ترابی نمی گذرند. به ویژه اینکه ضعف پرسپولیس در خط حمله در هفته های اخیر به شدت نمایان شده و کمبود مهاجم و محرومیت غیرمنتظره آل کثیر آنها را در منگنه قرار داده و برای جبران این نقیصه چه کسی بهتر از ترابی که فصل پیش در پیراهن پرسپولیس کولاک کرده بود.

*تماس گل محمدی با ترابی
در ادامه همین تلاش ها تماسی بین گل محمدی و ترابی برقرار شد و ترابی نیز در این تماس تلفنی قلبا تمایل خود را برای بازگشت اعلام کرد. این در حالیست که تعدادی از باشگاه های لیگ برتری خواهان جذب ترابی هستند. از تراکتور و سپاهان گرفته تا سایپا و یکی دو تیم دیگری که توانایی پرداخت مبلغ رضایت نامه ترابی را دارند. به همین دلیل نیز شایعه شده مدیر برنامه های این بازیکن خواهان حضور ترابی در این تیم هاست. اما موضوع این است که ترابی در آخرین تماسی که با گل محمدی داشته صراحتا به او اعلام کرده اگر نتواند به پرسپولیس بیاید، راهی سایپا خواهد شد.
 
*سنگ بزرگ پیش پای شماره 9
تنها مانع بازگشت پرسپولیس اما رقم رضایتنامه نیست و دو مانع عجیب سر راه هافبک سابق پرسپولیس قرار گرفته.  ظاهرا برخی به او گفته اند در صورت بازگشت به لیگ ایران تیم ملی را از دست می دهد و یا حتی شاید نیمکت نشین شود و همین موضوع عجیب باعث تردید این بازیکن برای تصمیم گیری شده.
از سوی دیگر مدیر برنامه های ترابی نیز چندان مایل به بازگشت وی به فوتبال ایران نیست و تاکید دارد تا او در قطر بماند و به تیم دیگری بپیوندد. تفاوت رقم قرارداد چشمگیر باشگاه های قطری و ایرانی سبب شده تا این مدیر برنامه به دلیل انتفاع مالی و مباحث اقتصادی روی حضور ترابی در قطر پافشاری کند. از همین رو مدیر برنامه های این بازیکن با او دچار اختلاف نظر شده و او خواهان این است که ترابی در قطر بماند یا به باشگاه های دیگر ایرانی که از نظر مالی ترابی را تامین می کنند، بپیوندد.

*مهدی پیشقدم می شود؟
با وجود تمامی این مشکلات به نظر می رسد باز هم ترابی پرسپولیس را به هر تیم دیگری ترجیح بدهد. ظاهرا او مذاکرات با باشگاه العربی را برای گرفتن تخفیف آغاز کرده تا با کاهش مبلغ رضایتنامه 150 هزار دلاری بتواند مهمترین مانع خود در راه بازگشت به پرسپولیس را از سر راه بردارد. از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس از ستاره خود انتظار دارد که در این راه پیشقدم شده و خود شخصا رضایت قطری را اخذ کند. به ویژه اینکه ترابی در پایان فصل به شکل نامهربانانه ای از پرسپولیس جدا شد که دلخوری و ناراحتی شدید هواداران را به همراه داشت و حالا برای جبران مافات خود برای دریافت رضایتنامه و تقبل مبلغ اختلاف نظر دو باشگاه به نوعی به هواداران این تیم ادای دین کند.
فراموش نکنید نقل و انتقالات کشور قطر حدود 7 روز دیگر به پایان می رسد و باشگاه العربی نیز باید هرچه سریع تر در مورد ترابی تصمیم بگیرد. این در حالیست نقل و انتقلات زمستانی فوتبال ایران نیز 15 روز دیگر آغاز می شود. هر چه باشد ترابی در حوالی پرسپولیس قرار دارد و اگر اتفاق خاصی نیفتد بزودی باید شاهد عکس یادگاری مجدد او با پیراهن قرمز باشیم. یک ترانسفر جذاب که می تواند تقریبا تمامی مشکلات سرخ ها را مرتفع کرده و تا هواداران این تیم همه سکته های نیم فصل نخست را فراموش کنند.
انتهای پیام/
 
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 21657
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *