800
۰
ورزشکاران از دستاوردهای انقلاب می گویند؛

4 دهه درخشش ورزشکاران ایرانی در میادین بزرگ جهانی/ قهرمانی هایی که با رمز استکبار ستیزی رقم خورد

استکبار ستیزی پیام اصلی انقلاب اسلامی و رمز آزادگی و عزت ملت ایران در برابر آمریکای جهان خوار و رژیم کودک کش اسرائیل و دیگر ایادی استکبار است، موضوعی پر اهمیت که ورزشکاران آن را رمز موفقیت خود در میادن مختلف ورزشی قرار دارند.
4 دهه درخشش ورزشکاران ایرانی در میادین بزرگ جهانی/ قهرمانی هایی که با رمز استکبار ستیزی رقم خورد
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون؛ پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با ثمرات زیادی برای همه اقشار جامعه همراه بوده است، ارمغان هایی که به خوبی می توانیم با ورق زدن صفحات تاریخ در 42 سال گذشته آن را مشاهده کنیم.
 
یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب در کنار سایر عرصه ها، پیشرفت چشمگیر کشور در حوزه ورزش است، چراکه به برکت نظام جوانانی انقلابی با روحیه پهلوانی و غیرت ایرانی پرورش یافته اند که در عرصه های مختلف موفق به کسب عناوین قهرمانی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران شده اند.
 
استعدادهایی که به برکت انقلاب به خوبی شناسایی شده و با حضور مربیانی از جنس انقلاب و به واسطه توسعه زیرساخت ها از سوی نظام پرورش یافته اند و با رمز یا علی (ع) در میادین مختلف حضور یافته و خوش درخشیده اند.
 
همان هایی که استقلال و آزادی را سرلوحه کارشان قرار دادند و در رشته های مختلف مدال های ارزنده ای را برای کشور به ارمغان آوردند، اما کم نبودند ورزشکارانی که با توجه ویژه به موضوع استکبار ستیزی به عنوان پیام اصلی انقلاب، هیچ گاه اسرائیل را به رسمیت نشناختند.
 
در همین راستا با دو نفر از چهره های شاخص ورزشی سیستان و بلوچستان که از بازی در برابر اسرائیل یا قضاوت مسابقه ورزشکاران این رژیم کودک کش امتناع کردند، به منظور بیان دستاوردهای انقلاب در کشور به گفت و گو نشستیم.
 
 
ایستادگی؛ رمز موفقیت در برابر دشمنی آمریکا
 
عباس شیبک، رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون ووشو ایران و یکی از قهرمانان ورزشی جهان که در مسابقات جام ستارگان روسیه از رقابت با حریف اسرائیلی اش انصراف داد، درباره برکات انقلاب به خبرنگار ما گفت: آمریکا با ایران دشمنی دارد و همه این را می دانند که علاج این دشمنی ایستادگی است، همانطور که ‌‌خداوند متعال به پیامبرش در مقابل مشکلات فرمود "استقامت و ایستادن"، البته ایستادگی سختی‌هایی هم دارد.
 
وی با بیان این که درست است که ایستادن کار آسانی نیست، افزود: تسلیم شدن، سختی‌های بیشتری دارد، تفاوت آن هم در این است که شما در راه استقامت و مقاومت هر سختی که متحمل شوید، خدای متعال به شما اجر خواهد داد، همان گونه که قرآن کریم دستور می دهد نه ظلم کنید، نه زیر بار ظلم بروید.
 
مربی تیم ملی ووشو اذعان کرد: انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار به شدت تحقیر شده و عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت، در گام نخست، رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردم ‌سالاری تبدیل و عنصر اراده‌ ملی را که جان ‌مایه‌‌ پیشرفت همه‌ جانبه و حقیقی است، در کانون مدیریت کشور وارد کرد.
 
انقلابی که جوانان را به میدان دار اصلی مدیریت مبدل کرد
 
وی اضافه کرد: همچنین انقلاب جوانان را میدان‌ دار اصلی حوادث و وارد عرصه‌ مدیریت کرد، روحیه‌ و باور "ما می توانیم" را به همگان یاد داد، به برکت تحریم دشمنان،‌ اتکا به توانایی داخلی را به همه آموخت و این منشأ برکات بزرگی شد.
 
به گفته شیبک، انقلاب مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملی و استکبارستیزی به اوج رسانید و در موضوع های اجتماعی مانند کمک‌رسانی‌ها و فعالیت های نیکوکاری که از پیش ‌از انقلاب آغاز شده بود، افزایش چشمگیری داد.
 
ورزشکاران؛ نمونه ای از مردم اول انقلاب
 
وی با بیان این که پس ‌از انقلاب، مردم در مسابقه‌‌ خدمت‌رسانی در حوادث طبیعی و کمبودهای اجتماعی مشتاقانه شرکت می کنند، ادامه داد: ورزشکاران نمونه ای از مردم اول انقلاب هستند، قهرمانان و پهلوانان ایران همیشه در بدترین لحضات کنار مردم و پرچم‌ کشورمان بوده اند.
 
این قهرمان جهانی اضافه کرد: وقتی ورزشکاران با تمام ‌وجود در میادین ورزشی برای به دست آوردن مدال می جنگند، شاید از نظر برخی فقط یک شی باشد، اما قهرمانان کشور عزیزمان مدال را یک وسیله برای رسیدن به اهداف بزرگتری می دانند، مانند ما می توانیم، خودساخته ایم، یک ملت هستیم، کشور مان را دوست داریم، به برکت خون شهداست که توانستیم به راحتی در میادین ورزشی حضور یابیم.
 
وی تاکید کرد: آری ورزشکاران ایران با این طرز تفکر مدال را به دست می آورند و پرچم سه رنگ کشورمان را به اهتزاز در می آورند و چه زیبا سرود زیبا و حماسی ملی در سالن و زمین مسابقات نواخته می شود و جوانان به عنوان یک الگوی معرفت، تلاش و کوشش برای جوانان کشور در میادین حضور می یابند.
 
 
استقامت ورزشکاران در برابر استکبار
 
شیبک گفت: ورزشکاران ما یاد گرفته اند که رمز پیروزی استقامت و تلاش است، پس کشوری مثل اسرائیل غاصب را به رسمیت نمی شناسند، به استکبار باج نمی دهند و همیشه ذکر خداوند و ائمه اطهار (ع) بر زبانشان جاریست.
 
وی اضافه کرد: در این میان متاسفانه مدیران بی لیاقتی با زد و بند سیاسی بر مسند قدرت نشسته اند که با اهداف شخصی دنبال نا امید کردن نسل جوان و آینده دار هستند، اما به طور قطع همه خوب می دانند که ما ورزشکاران و جوانان ایرانی با قدرت ایستاده ایم و حاضر هستیم جانمان را مانند حاج قاسم سلیمانی برای کشور مان ایران فدا کنیم.
 
رئیس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروز یک وظیفه داریم، آن نقش آفرینی در میادین ورزشی است، اما اگر روزی کسی بخواهد چشم بد به این آب و خاک داشته باشد و دست درازی کند، به طور قطع تاوان سنگین و سختی می پردازد.
 
وی اظهار کرد: ایران اسلامی به برکت خون شهدا در بالاترین سطح دفاعی و  پیشرفت جهانی ایستاده، اما دولت آمریکا با تحریم های ظالمانه دنبال ضربه زدن به اقتصاد و اقتدار کشور است که اگر مسئولان برای انقلاب اسلامی دل بسوزانند و انقلابی فکر کنند، مردم برای مقابله با آمریکا همیشه درکنار آنها هستند.
 
تداعی روزهای پیروزی انقلاب؛ هدف اصلی ورزشکاران
 
شیبک تصریح کرد: هدف اصلی ورزشکاران، زنده نگه داشتن یاد شهدای انقلاب اسلامی و تداعی روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است، ما خوب می دانیم‌ انقلاب با کمک دانشمندان، دستاوردهای عظیمی را در حوزه های مختلف علمی، موشکی، دفاعی، ورزشی، سیاسی و… برای کشورمان به ارمغان آورده، اما   استکبار جهانی در تلاش برای سیاه نمایی این دستاوردهاست.
 
وی ادامه داد: استقلال و آزادی به عنوان شعارهای اصلی انقلاب اسلامی باعث شده است که امروز به بیگانگان و مستکبران وابسته نباشیم و بتوانیم در صحنه های مختلف بین المللی در همه رشته ها به خوبی بدرخشیم، به امید روزهای بهتر با توان و نیروی جوانان همین مرز و بوم نه امید به کاسه گدایی قدرت از بایدنها.
 
 
استکبار ستیزی در خلق و خوی ورزشکاران نهادینه شده است
 
محمد رضا  طاهری نسب، داور بین المللی تکواندو که در یکی از رقابت ها در اتریش از قضاوت مسابقه ورزشکار اسرائیلی خودداری کرد، نیز ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر به خبرنگار ما گفت: استکبارستیزی به معنی واقعی در خلق و خوی ایرانیان و به ویژه ورزشکاران نهادینه شده و تفاوتی ندارد که استکبار در کجای دنیاست، در هر صورت عزت ایرانی اجازه نمی دهد که تن به ذلت دهد.
 
وی ادامه داد: اگر صفحات تاریخ را ورق بزنیم به ویژه در طول 42 سال انقلاب اسلامی، به وضوح می توانیم این غیرت ایرانی و استبکارستیزی را ببینیم، رمزی که بیش از چهار دهه درخشش ورزشکاران ایرانی را رقم زده است.
 
به گفته وی، لازمه رسیدن به آرمان های اسلامی که از اهداف تاسیس نظام و بنیان گذار جمهوری اسلامی بود، عزت، آزادگی و شعار نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی و در یک کلام استکبار ستیزی است.
 
استکبار ستیزی؛ مهم ترین آرمان انقلاب
 
طاهری اضافه کرد: چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در پیش روست، درست است که همچون سال های گذشته به دلیل شیوع کرونا برنامه راهپیمایی 22 بهمن را نداریم، اما با این وجود بار دیگر ملت ایران به خصوص جامعه ورزشی استکبار ستیزی خود را که از ارکان مهم نظام است، نشان خواهند داد و به طور قطع با درایت و شعور سیاسی که دارند، این اتفاق مثبت به صورت شایسته ای رقم خواهد خورد.
 
وی گفت: جامعه ورزشی همیشه انزجار خود را از آمریکای جهان خوار، رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی استبکبار نشان دادند، شک نکنید که این انزجار با هدف پیروزی حق علیه باطل دائمی خواهد بود.
 
امتناع از قضاوت مسابقه یک اسرائیلی
 
این داور بین المللی گفت: به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزشی در مسابقات اپن اتریش که به عنوان داور حضور داشتم، زمانی که متوجه شدم قرار است بازی بازیکن رژیم صهیونیستی را در برابر حریفش قضاوت کنم، از داوری آن مسابقه امتناع کردم و در مسابقه حاضر نشدم.
 
به گفته وی، وظیفه آحاد ملت عزیز ایران و جامعه ورزش است که همانطور که تاکنون به معنی واقعی استکبارستیزی خودشان را در میادین مختلف به منصه ظهور گذاشتند، در شرایط فعلی یک بار دیگر در چهل و دومین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی حمایت قاطع خود را از انقلاب اسلامی ایران، مقام معظم رهبری و ولایت و استکبار ستیزی شان را از تمامی ظالمان و حاکمان ظلم، جور و بی عدالتی نشان دهند.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 21857
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *