800
۰

شهیدی که پای بچه‌های جنوب را به سوریه باز کرد +تصاویر

بعد از شهادت برادرم افراد زیادی از شوش و شهر‌های اطراف به سوریه رفتند که حدود ۲۰ نفر از آن‌ها به شهادت رسیده اند. شهید حیاری راه را برای دیگر شهیدان استان باز کرد.
شهیدی که پای بچه‌های جنوب را به سوریه باز کرد +تصاویر
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  شهید مدافع حرم احمد حیاری ۱۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ در شهرستان شوش دانیال در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. در مهرماه سال ۱۳۸۴ به استخدام سپاه پاسداران درآمد، پس از طی مدارج افسری در سپاه شوش مشغول خدمت شد و پیش از شهادت تحصیلات خود را برای اخذ مدرک کارشناسی در رشته علوم سیاسی آغاز کرده بود. وی همچنین دو فرزند داشت که فرزند دوم خود را هیچ‌گاه ندید.
حیاری آرزویش شهادت در راه حق و دفاع از ارزش‌های اسلامی بود. او از همان ابتدای اعزام به سوریه، شهادت خود را پیش‌بینی کرده بود. به همین دلیل هم به خانواده‌اش سفارش نمود که اگر پیکرم به دست دشمن افتاد برای بازگشت آن پولی هزینه نکنید، بگذارید همان جا بماند، زیرا برایم مهم نیست در کجا دفن شوم.

شهید سروان پاسدار احمد حیاری، فرمانده گردان امام حسین (ع) بسیج شهرستان شوش بود که به همراه «سید محمد حسن حسینی» خبرنگار صدا و سیما در سوریه، در ارتفاعات استان لاذقیه هدف اصابت ترکش‌های خمپاره قرار گرفت و مجروح شد. او پس از دو روز که در کما بود، سرانجام چهارم شهریور بر اثر شدت جراحت به شهادت رسید. پیکر شهید حیاری در راه انتقال به شوش دانیال در شهر‌ها و روستا‌های طول مسیر از جمله الهایی، شهر الوان (عبدالخان)، سید عباس و شاوور مورد استقبال قرار گرفت. طول جمعیتی که در شهرستان شوش به استقبال این شهید آمدند به ۶ کیلومتر می‌رسید.
نام دخترم را زینب بگذارید
برادر شهید حیاری گفت که از برادرش دو یادگار به نام‌های «فاطمه» و «زینب» به یادگار مانده است. فاطمه زمان شهادت پدر ۴ ساله و زینب، ۴۰ روز بعد از شهادت پدر به دنیا می‌آید و بنابر وصیت شهید نام او را «زینب» می‌گذارند.
حلالیت حتی با باتوم
برادر شهید حیاری با بیان خاطره جالبی از نحوه حلالیت طلبیدن شهید حیاری، نقل کرد: احمد از دو سال پیش از اعزام برای رفتن به سوریه ثبت نام کرده بود. ساکش را هم بسته بود، اما رفتنش عقب می‌افتاد. یکی از بسیجیان تعریف می‌کرد پیش از اعزام به سوریه در یکی از کلاس‌های آموزشی، با باتوم وارد کلاس شد و با لبخند و شوخی گفت می‌خواهم به مسافرت بروم، حلالم کنید. هرکس می‌خواهد با باتوم من را بزند، هرکس هم که حلال نمی‌کند، برایش سینه خیز می‌روم.
پای بچه‌های جنوب را به سوریه باز کرد
حیاری با بیان این که شهادت احمد باعث شد تا بسیاری از جوانان استان خوزستان عازم سوریه شوند، گفت: بعد از شهادت برادرم افراد زیادی از شوش و شهر‌های اطراف به سوریه رفتند که حدود ۲۰ نفر از آن‌ها به شهادت رسیده اند. شهید حیاری راه را برای دیگر شهیدان استان باز کرد.
شهیدی که پای بچه‌های جنوب را به سوریه باز کرد +تصاویر
شهیدی که پای بچه‌های جنوب را به سوریه باز کرد +تصاویر
شهیدی که پای بچه‌های جنوب را به سوریه باز کرد +تصاویر
منبع:جهان نیوز
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 22519
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *