800
۰
سایه کرامات امام مهربانی ها بر زندگی مردم ایران؛

خدمت رسانی به خلق و بندگی خداوند سیره زندگی امام رضا(ع)/مدارا با مردم ویژگی برجسته امام رئوف

حجت الاسلام اصغری حسامیه گفت: یکی از ویژگی های امام رضا(ع) این بود که با همه مردم چه دوست و چه دشمن یکسان برخورد می کرد و تفکیکی بین افراد در دین، مذهب و یا دوست و غیره نداشت این خصوصیت در رفتار شهید سلیمانی شاگرد مکتب امام هشتم نیز مشهود بود.
خدمت رسانی به خلق و بندگی خداوند سیره زندگی امام رضا(ع)/مدارا با مردم ویژگی برجسته امام رئوف
به گزارش شستون؛ به نقل از زاهدنیوز، هشتمين خورشيد فروزان آسمان امامت، حضرت علي بن موسي الرضا عليه السّلام   در يازدهم ذي القعده سال 148 هـ ق. در شهر مدينه ديده به جهان گشود، حضور این امام همام در ایران برای مردمان این سرزمین سرشار از کرامت و لطف در طول تاریخ بوده و است روایات بسیاری از معجزات وکرامات ثامن الحجج(ع) چه در زمان حیات ایشان و پس از آن نقل شده است.

سمیه.خ یکی بانوان زاهدانی درباره کرامت امام رضا(ع) در زندگی خود می گوید: یک سال بعد از ازدواجم به سرطان خون مبتلا شدم و مدام از پزشکی به پزشک دیگر مراجعه می کردم  امیدم از زندگی به طور کامل قطع شد.

وی ادامه داد: برای ادامه روند درمان به مشهد مراجعه کردم که در آنجا نیز جواب امیدوارکننده ای از پزشکان نگرفتم ناامید به حرم امام رضا(ع) پناه بردم و ایشان را واسطه شفای خود قرار دادم، دیگر راه به جایی نداشتم همه امیدم به امام هشتم بود و این امام بزرگوار من را دست خالی برنگرداند و سیر درمانی من رو به بهبود رفت و بعد از چندماه سرطان را شکست دادم.

یکی دیگر از بانوان زاهدانی نیز دراین باره گفت: بعد از سال ها زندگی مشترک بچه دار نمی شدم و بسیار دنبال درمان رفتم و علی رقم هزینه های زیاد نتیجه نگرفتم.

وی افزود: من و همسرم تصمیم گرفتیم به بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) پناه ببریم و ایشان را ضامن قرار داده و از خداوند طلب فرزند کنیم و این امام بزرگ نیز ما رادست خالی نگذاشت و چند ماه بعد من باردار و صاحب دختری زیبا شد و این نعمت بزرگ را از خداوند و عنایت امام رضا(ع) دارم.


مدارا با مردم ویژگی برجسته امام رئوف

حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد:یکی از ویژگی های برجسته امام رضا(ع) که موجب جذب افراد به سوی ایشان می شد عزت نفس آن امام همام بود، این ویژگی یکی از خصوصیات اخلاقی ائمه اطهار(ع)  و همیشه به عنوان صفتی بارز مطرح بوده است.

وی افزود: امام حسین(ع) در واقعه عاشورا با وجود تمام مصائب، کاری که عزت ایشان را زیر سوال ببرد انجام ندادند و شعار نهضت سیدالشهدا هیهات منا الذله بود یعنی ما از ذلت به دور هستیم و امام رضا(ع) نیز از فرزندان اباعبدالله و دارای صفات اخلاقی ایشان بود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع ولایت عهدی یکی از مثال های عزت نفس در امام رضا(ع) بود که با وجود اینکه در دستگاه پر زرق و برق حکومت و جایگاه سیاسی قرار گرفت هیچ گاه از اینها، امام را مرعوب نکرد و عزت نفس ایشان سبب شد تا هیچ یک ازاینها بر روی ایشان تاثیرگذار نباشد و بیان می کردند این امور هرگز نعمتی برای من نیفزود و این نشان دهنده این است که امام هشتم سرشار از عزت است و هیچ احتیاجی به مقام و ثروت ندارد.

اصغری حسامیه تاکید کرد: مدارا با مردم یکی از ویژگی هایی است که امام رضا(ع) در برخورد با دوست و دشمن رعایت می کرد که مردم و مسئولان به این صفت نیازمندیم امام با وجود اینکه ولی عهد بود هرگز خود را جدا از مردم نمی دانست و هیچ گاه خود را از دید مردم مخفی نمی کرد و گفت و گو صمیمانه با مردم سیره این امام بزرگوار و ائمه اطهار است احترام و دیدار با مردم و گفت وگو با مردم بدون القاب و عناوین و بسیار خودمانی و صمیمی از ویژگی های اخلاقی ایشان بود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های امام رضا(ع) این بود که با همه مردم چه دوست و چه دشمن یکسان برخورد می کرد و تفکیکی بین افراد در دین، مذهب و یا دوست و غیره نداشت این خصوصیت در رفتار شهید سلیمانی شاگرد مکتب امام هشتم نیز مشهود بود و بیان می کرد نباید تقسیم بین طیف های مختلف مردم ایجاد کنیم.

خدمت رسانی به خلق و بندگی خداوند سیره زندگی امام رضا(ع)

وی عنوان کرد: امام رضا(ع) نیز در برخورد با مردم، آنها را طبقه بندی نمی کرد و تفاوتی بین یک قوم با اقوام دیگر و یا فقیر و پولدار قائل نمی شد و همه در نزد ایشان یکسان بودند حتی با نوکران خود هم سفره می شد و از بهترین اموال خویش انفاق می کرد در روایت آمده پیش از خوردن غذا مقداری از آن را برای نیازمندان می فرستادند و سپس خود از آن تناول می کردند.

وی تصریح کرد: ائمه اطهار به دلیل عبد بودن به این مقام رسیدند و در بندگی خدا نمونه ای کامل بودند و روایات زیادی بیان شده که امام هشتم همواره در حال عبادت، تفکر، نماز و روزه و گره گشایی از مشکلات مردم بودند و از ایشان کاری جز خدمت به خلق خدا و عبادت دیده نمی شد.

حجت الاسلام اصغری حسامیه افزود: مامون خلیفه عباسی فردی ادیب و علم دوست  و علاقمند به تشکیل جلسات و مناظرات علمی بود و یکی از اتفاقاتی که در آن زمان رخ داد برگزاری جلسات مناظره بین علمای ادیان مختلف با حضور امام رضا(ع) است تا ایشان را شکست دهد اما در تمام این مناظرات امام هشتم پیروز می شدند و حقانیت ایشان ثابت می شد.

وی گفت: اهل بیت(ع) و ائمه اطهار وقتی به امامت می رسیدند شرط نخست، بهره برداری از علم خدادای آنان بود و این نکته را پیامبر در غدیر خم و هنگام معرفی امیرالمومنین نیز بیان کردند و فرمودمد علم علی(ع) از همه شما بیشتر است و ملاک خلافت اللهی بهره مندی از علم است.

وی ادامه داد: هنگامی که خداوند متعال حضرت آدم را آفرید ملائک بیان کردند که ما عبادتت می کنیم اما خدا فرمودند من نکته ای درباره او می دانم که شما نمی دانید و سپس مشخص شد علم حضرت آدم بیشتر است و ملائکه را امر به سجده کردند.

انتهای پیام/
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 22955
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *