800
۰
امام جمعه سراوان:

اجرای عدالت وظیقه خطیر قوه قضاییه در جامعه بشری است/ دستگاه قضا؛ شناسنامه خوبی ها

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری گفت: وظیفه قوه قضاییه احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه بشری است که اگر این فریضه در خود شخص وجود داشته باشد بسیاری از ارزش ها در جامعه حاکم می شود.
اجرای عدالت وظیقه خطیر قوه قضاییه در جامعه بشری است/ دستگاه قضا؛ شناسنامه خوبی ها
به گزارش شستون؛ رئیس دادگستری سراوان به همراه دادستان و جمعی از مسئولین قضایی به مناسبت هفته قوه قضاییه با امام جمعه شهرستان دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در این دیدار با بیان اینکه عدالت ریشه و پایه تمام خوبی ها است، گفت: وظیفه قوه قضاییه احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه بشری است که اگر این فریضه در خود شخص وجود داشته باشد بسیاری از ارزش ها در جامعه حاکم می شود.

وی قضاوت را یکی از مقدس ترین شغل ها به جهت اجرای عدالت دانست و افزود:  احقاق حق زمانی ایجاد می شود که عدالت در ذهن و اندیشه متولیان دستگاه قضا وجود داشته باشد و اگر تهذیب نفس و خود ساختگی در مسئولین دستگاه قضا وجود نداشته باشد  در اجرای عدالت خدشه وارد می شود و حقوق اشخاص از بین می رود.

امام جمعه سراوان ادامه داد: خداوند متعال عادل ترین است و اگر بخواهیم عدالت را در جامعه اجرا کنیم باید متولیان این امر از افراد عادل، با ایمان قوی و دارای شاخص ها و ارزش های الهی باشند  چرا که امید افراد مظلوم در انقلاب اسلامی برای احقاق حق به دستگاه قضا است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: متولیان اجرای عدالت این فریضه مهم در جامعه باید دقت و آگاهی کامل نسبت به فرامین الهی و اصول های دین اسلام که در قانون اجرا می شود داشته باشند.

وی تصریح کرد: دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و همواره تلاش کرده اند تا به استقلال، عزت و اقتدار ایران اسلامی با راه اندازی جنگ نظامی، فیزیکی، جنگ نرم، اقتصادی و دیگر نبردهای سخت ضربه وارد کنند که تنها راه دفع دسیسه های دشمن این است که نسبت به فرامین الهی، انجام مسائل دینی  و اجرای عدالت در جامعه احساس مسئولیت داشته باشیم.


امام جمعه سراوان قوه قضاییه را شناسنامه بسیاری از خوبی ها عنوان و اذعان کرد: در حکومت الهی احقاق حق بسیار ارزشمند است پس باید برای اجرای عدالت، استقلال، آزادی تلاش مضاعف کرد.

انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 22991
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *