800
۰
کرونا در سیستان وبلوچستان همچنان جان می گیرد؛

مردم بی خیال و مسئولان بی تفاوت/رقص مرگ کووید19 در ‏تجمعات و ﺩﻭﺭﻫﻤﯽ ﻫﺎی جنوب شرق

علیرغم تمامی تلاش ها و تدابیر صورت گرفته، اما حضور جمعیت زیاد در بازارها و بوستان های سیستان وبلوچستان شرایط را برای کنترل بیماری کووید-۱۹ سخت‌تر کرده است.
مردم بی خیال و مسئولان بی تفاوت/رقص مرگ کووید19 در ‏تجمعات و ﺩﻭﺭﻫﻤﯽ ﻫﺎی جنوب شرق
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان فوق بحرانی و آمار مبتلایان به این بیماری روزانه افزایش چشمگیری دارد اما آن چه مهم است اینکه، بی خیالی و کم توجهی نسبت به دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا در استان سبب تشدید شیوع این بیماری شده است.

شلوغی بازارها، مراکز خرید و فروشگاه ها حکایت از عادی انگاری ها نسبت به شیوع کرونا دارد و بسیاری بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک زدن در این تجمعات حضور می یابند و به نظر می‌رسد هیچ مانعی حتی ویروس شاخدار و نوع جهش یافته ویروس کرونا نمی تواند خللی در برنامه خرید آنها ایجاد کند.

در حال حاضر که موج سوم کرونا در استان وارد میدان شده و با بی رحمی تمام قربانی می‌گیرد، تاخت و تاز کرونا در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر به قوت ادامه دارد، بوستان‌هایی که در روز‌های اول شیوع کرونا بسته شدند، اما حالا که تاخت و تاز کرونا بیشتر شده به حال خود رها شده و گویا فراموش شده که تجمع در این مکان‌ها حتی در فضای باز ممکن است نتایج و عواقب خاص خودش را داشته باشد.

البته این گلایه‌ها تنها مختص مردم نیست و باید به مسئولان هم یادآوری کرد که تعطیلی یک روزه پارک‌ها و بوستان‌ها دردی دوا نمی کند، آمار مبتلایان به کرونا را کاهش نمی دهد.

مردم نیز باید بدانند در شرایطی که وضعیت سیستان و بلوچستان فوق بحرانی شده و ظرفیت تخت های بیمارستانی به علت افزایش شمار مبتلایان به ویروس تکمیل است؛ در خانه ماندن بهترین راهکار است. بیان این مطلب بدان جهت است که اگر مسئولان به فکر نیستند حداقل خودتان هوای خود را داشته باشید.

واکنش توییتری نماینده مردم زاهدان در خصوص سوءمدیریت های کرونایی

فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه توئیتری خود به سوءمدیریت های کرونایی در سیستان وبلوچستان واکنش نشان داد و نوشت: بحران کرونای استان را ناشی از بی اطلاعی مسئولان ندانید! بارها حضور، کتباً، تلفنی، از هر روش رسمی و غیررسمی تذکر و هشدار داده‌ام.

در ادامه این پیام آمده است: آه این مردم مظلوم دامن همه کسانی که از شرایط مدیریت فعلی دفاع می‌کنند را خواهد گرفت.

نوش دارو پس از مرگ سهراب

ابوذر مهدی نخعی، فرماندار شهرستان زاهدان بیان کرد: متاسفانه براساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت نرخ رشد مبتلایان درگیر با ویروس کرونا و مرگ‌ و میر ناشی از آن را طی روزهای اخیر شاهد هستیم.

وی افزود: در ۲ حوزه ادارات و اصناف، نظارت و برخورد جدی به جهت صیانت و حفاظت از جان و سلامت شهروندان انجام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، در حوزه ادارات قرار شد که تیم‌های نظارتی ما به تمامی ادارات مراجعه و حقیقتا هر اداره‌ای که مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و  پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند با آن‌ برخورد شدید شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
 
وی تصریح کرد: در حوزه دوم و در خصوص سطح جامعه، اصناف و رفتارهای اجتماعی مردم نیز طبق دستورالعمل مصوبه ستاد ملی کرونا  مقرر شد که تمامی تالارها بسته  و پارک‌ها تعطیل باشند.

فرماندار زاهدان ادامه داد: انتظار ما از تمامی اقشار جامعه این است که نسبت به تمهیدات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخورد جدی داشته تا آمار وحشتناکی که شهرستان درگیر و فشار مضاعف بر روی کادر درمان دارد کاهش یابد.

تمامی اماکن ورزشی سراوان یک هفته تعطیل شد!

محمد رضا گمشادزایی، رئیس اداره ورزش و جوانان سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان و شهرستان تمامی اماکن ورزشی در سراوان به مدت یک هفته تعطیل شد.

وی با بیان اینکه کلیه رقابت های ورزشی نیز لغو شده است، افزود: هر گونه تجمع در سالن های ورزشی اداره ورزش و امور جوانان شهرستان ممنوع شده است.

رئیس اداره ورزش و امور جوانان سراوان ادامه داد: فعالیت کلیه سالن های ورزشی سایر ادارات نیز تعطیل و در صورت مشاهده فعالیت با افراد خاطی برخود انجام می شود.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 22995
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *