800
۱

تعبیر امام خمینی (ره) از حقوق بشر غربی در پی شهادت آیت‌الله بهشتی

امام خمینی (ره) در واکنش به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش با صدور پیامی به تشریح علت وقوع چنین جنایاتی و انتقاد از پشتیبانی آمریکا از امثال گروهک منافقین پرداختند.
تعبیر امام خمینی (ره) از حقوق بشر غربی در پی شهادت آیت‌الله بهشتی
به گزارش  شستون؛ به نقل از دفاع‌پرس، شش روز پس از عزل بنی صدر، در شبانگاه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ آیت الله سیدمحمد حسینی بهشتی، رییس وقت دیوان عالی کشور و بیش از ۷۰ نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند.
دو بمب بسیار قوی در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی منفجر شد که بر اثر شدت انفجار قسمت‌هایی از ساختمان فروریخت و موجب شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش شد. عامل انفجار هفتم تیر، فردی به نام محمدرضا کلاهی، دانشجوی رشته برق دانشگاه علم و صنعت بود که پس از پیروزی انقلاب به سازمان مجاهدین خلق پیوست و با حفظ این عضویت، ابتدا پاسدار کمیته انقلاب اسلامی خیابان پاستور شد و بعد با هدایت سازمان، به داخل حزب جمهوری اسلامی راه پیدا کرد. او بمب را با کیف دستی خود به داخل جلسه حزب جمهوری اسلامی واقع در نزدیکی چهارراه سرچشمه تهران انتقال داد و دقایقی قبل از انفجار، از ساختمان حزب خارج شد. پس از انفجار نیز مدتی در منزل یکی از اعضای سازمان متبوع خود مخفی شد و نهایتا از طریق مرز‌های غربی کشور به عراق گریخت.
امام خمینی (ره) پس از بمب گذاری در دفتر حزب نخست وزیری که به شهادت شهید بهشتی و یارانش منجر شد، آمریکا را عامل اصلی جنایت‌ها و ترور‌ها در کشور دانسته و فرمودند: «مسائل آمریکاست و اسلام؛ جریان، جریان آمریکایی در مقابل اسلام... یک جریانی بود که باید افراد متعهد نباشد. اگر شد آن‌ها را از صحنه بیرون کنند و منعزل کنند از مردم.»
ایشان همچنین خطاب به دشمنان ایران اسلامی فرمودند: «شما تا توانسته ‏اید به فرزندان اسلام، چون شهید بهشتی و شهدای عزیز مجلس و کابینه با حربه ناسزا و تهمت‌های ناجوانمردانه حمله کردید که آن‌ها را از ملت جدا کنید، و اکنون که آن حربه از کار افتاد و کوس رسوایی همه‏ تان بر سر بازار‌ها زده شد، در سوراخ‌ها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده ‏اید که به خیال خام خود ملت شهیدپرور و فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید، و نمی‏ دانید که در قاموس شهادت، واژه وحشت نیست. اکنون اسلام به این شهیدان و شهیدپروران افتخار می‏ کند و با سرافرازی همه مردم را دعوت به پایداری می‌ نماید و ما مصمم هستیم که روزی رخش ببینیم و این جان که از اوست تسلیم وی کنیم.
ملت ایران در این فاجعه بزرگ ۷۲ تن بیگناه به عدد شهدای کربلا از دست داد. ملت ایران سرافراز است که مردانی را به جامعه تقدیم می ‏کند که خود را وقف خدمت به اسلام و مسلمین کرده بودند و دشمنان خلق گروهی را شهید نمودند که برای مشورت در مصالح کشور گرد هم آمده بودند. ملت عزیز، این کوردلان مدعی مجاهدت برای خلق، گروهی را از خلق گرفتند که از خدمتگزاران فعال و صدیق خلق بودند. گیرم که‏ شما با شهید بهشتی که مظلوم زیست و مظلوم مُرد و خار در چشم دشمنان اسلام و خصوص شما بود دشمنی سرسختانه داشتید، با بیش از هفتاد نفر بیگناه که بسیاری‏شان از بهترین خدمتگزاران خلق و مخالف سرسخت با دشمنان کشور و ملت بودند چه دشمنی داشتید؟ جز آنکه شما با اسم خلق از دشمنان خلق و راه صاف کنان چپاولگران شرق و غرب می‌‏باشید.»
انتهای پیام/
دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 23024
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *