800
۰
در بحران همه گیری کرونا در سیستان و بلوچستان؛

بحران بی آبی ساکنین مهرستان را کلافه کرد/ نبود اعتبار عامل عدم اتصال روستاهای جنوب شرق به شبکه آب رسانی

همه گیری ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان و همچنین قطعی مکرر آب و نبود آب شرب لوله کشی در برخی از روستاهای مهرستان ساکنین این منطقه را کشور را کلافه کرده است.
بحران بی آبی ساکنین مهرستان را کلافه کرد/ نبود اعتبار عامل عدم اتصال روستاهای جنوب شرق به شبکه آب رسانی
به گزارش شستون؛ آغاز فصل گرما باعث شده تا مصرف آب در برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان افزایش یابد از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا مهمان ناخوانده که این روزها در سیستان و بلوچستان وجود دارد باعث شده تا بیش از پیش نیاز به استفاده از آب و شستشوی دست‌ها و رعایت بهداشت فردی احساس شود اما در برخی از مناطق تامین آب شرب با مشکل مواجه شده است.

همزمانی شیوع ویروس کرونا در شرقی ترین نقطه ایران و همچنین اوج گیری قطعی مکرر آب و برق  در برخی از روستاها و مناطق شهری استان مردم را زیر فشار مضاعف قرار داده است و به یکی از اصلی ترین معضلات روستاهای جنوب شرق کشور تبدیل شده است.

در برخی از روستاهای مهرستان به دلیل عدم وجود آب لوله کشی مردم از آب چاه و قنات استفاده می کنند که این خود نیز می تواند سلامت جامعه و شهروندان و ساکنین آن منطقه را با خطر جدی مواجه کند.

 با توجه به بحران کرونا و وضعیت قرمزی که در برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان به وجود آمده و آمار بالای مبتلایان و میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نبود آب برای استفاده روزمره، نظافت، شستشو و یا رعایت بهداشت فردی جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بسیار امر ضروری است.

شماری از شهروندان‌مهرستانی در تماس با این پایگاه خبری از قطعی مکرر و افت فشار آب در برخی از مناطق مهرستان از جمله کهن شهر، نوک آباد، شاشکی با مشکل آب مواجه هستند و همچنین در برخی از روستاها مردم آب مورد نیاز خود را از قنات ها و چاه ها تامین می کنند.

اتصال 64 روستای مهرستان به شبکه آبرسانی

عبدالسلام کریم زایی رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: علت مشکل آب که در چند روز اخیر در مهرستان به وجود آمده بوده، انسداد لوله بود که در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

وی افزود: در برخی از روستاهای مهرستان شبکه آب رسانی وجود دارد اما بعضی از روستا ها نیز فاقد شبکه هستند که آب مورد نیاز خود را از چاه تامین می کند که آب نیز از نظر بهداشت و سلامت مشکلی ندارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب مهرستان گفت: به دلیل عدم وجود اعتبار همه روستا ها از داشتن شبکه آبرسانی محروم هستند اما هر سال بر اساس مصوبات انجام شده تعدادی از روستاها به شبکه آبرسانی متصل می شوند.

بیش از ۱۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در مهرستان وجود دارد که از این تعداد تقریبا ۶۴ دارای شبکه آبرسانی هستند و مابقی به صورت خودگردان آب مورد نیاز را تامین می کنند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 23112
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *