800
۲
در واکنش به انتشار یک خبر عنوان شد؛

صحت و سقم دستگیری سارق کابل های مخابرات مهرستان از زبان قاضی دادگاه

دستگیری سارقین کابل های مخابرات مهرستان در چند روز اخیر با واکنش هایی همراه بود که صحت و سقم این ماجرا را از سرپرست حوزه قضایی این شهرستان پیگیر شدیم.
صحت و سقم دستگیری سارق کابل های مخابرات مهرستان از زبان قاضی دادگاه
به گزارش شستون؛ مدت هاست مردم مهرستان با اختلال در شبکه ارتباطی مواجه اند بارها گزارشاتی مبنی بر قطع اینترنت و خطوط تلفن منتشر شده اما در هفته های اخیر قطعی ارتباط در این محدوده امان مردم را برده است.

بر همین اساس در چند هفته اخیر عدم پایداری شبکه ارتباطی در مهرستان حکایت از ایجاد مشکل برای محصلان و مردم برای انجام برخی از کارهای روزمره و اداری دارد.

بارها گزارشاتی در این خصوص در رسانه های مختلف منتشر شده تا اینکه چند شب گذشته محمد رفیع دهواری فرماندار مهرستان خبر از دستگیری 2 نفر از عاملین قطع فیبرنوری در محدوده سوران و مهرستان داد اما دیری نپایید که این خبر شبهه ای در بین اهالی راه انداخت مبنی بر اینکه آیا سارق واقعی شناسایی شده یا نه؟

در همین راستا صحت و سقم ماجرا را از زبان قاضی شمس الدینی سرپرست حوزه قضایی مهرستان جویا شدیم
که وی گفت: عصر روز جمعه ۲۹ مرداد پس از قطع شبکه مخابرات فرماندار مهرستان به همراه  پیمانکار مربوطه جهت سرکشی و بازدید از شبکه اتصالی به طرف مسیر سوران حرکت می کنند و در بین را یک سارق جز را که در حال کندن ریشه یکی از تیر های پایه کابل فیبر نوری بوده دستگیر و تحویل مراجع انتظامی می دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از آن با تحقیقات صورت گرفته و بازدید از محل توسط شخص اینجانب به همراه کارشناسان پلیس اطلاعات و سپاه پاسداران، مشخص شد که  سرقت پایه های تیر فیبر نوری با سنگ فرز و هوابرش و امکانات دیگر از جمله خودرو و دستگاه مولد برق بوده که از عهده  این سارق جزء که اعتیاد به مواد مخدر هم دارد بر نمی آید.

شمس الدینی ادامه داد: سارق در حالی دستگیر شده که در حال سرقت ریشه و مقدار باقی مانده تیر آهنی است که ارتباطی با قطعی  آنتن ندارد حال آنکه آن قسمت از کابل با فاصله یک متری روی زمین قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد:  پس از دستگیری سارق بالفور شبکه آنتن در مهرستان وصل شد که این موضوع شبهاتی را ایجاد کرده که مسئولین مربوطه باید توضیح دهند قطعی فیبر و یا کابل مخابراتی در کدام قسمت بوده که به محض دستگیری سارق شبکه پایدار شده است.

سرپرست حوزه قضایی مهرستان با بیان اینکه  تحقیقات در خصوص عوامل مخرب تاسیسات عمومی ادامه دارد، خاطر نشان کرد: صرف نظر از موارد فوق اینکه تخریب تاسیسات عمومی به وسیله سارق دستگیر شده بوده یا نه کاری  صرفا قضایی است شایسته نیست مسئولین دیگر بدون رسیدگی لازم قضایی در این باره اظهار نظری کنند.

انتهای پیام/
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 23369
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *