800
۰

«افرا» عاشقانه ای در دل جنگل/ توفیقی نبض مخاطب را در دست دارد

این شب ها سریال «افرا» از شبکه اول سیما مهیمان خانه های مخاطبان است؛ سریالی که توانسته در همین قسمت های آغازین خود، تماشاگران سخت پسند تلویزیون را با خود همراه کند.
«افرا» عاشقانه ای در دل جنگل/ توفیقی نبض مخاطب را در دست دارد
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سریال «افرا» به تهیه کنندگی مشترک مجید مولایی و کامبیز دارابی و کارگردانی بهرنگ توفیقی، برخلاف سایر سریال های تلویزیونی از یک گروه نویسندگان برای نوشتن فیلمنامه خود استفاده کرده است. پدرام پورامیری، حسین دوماری، فرزاد فرزانه و امیرحسین نجف پور «افرا» را قلم زده اند. از کارهای شاخص پورامیری و دوماری می شود به فیلم تحسن برانگیز «شنای پروانه» اشاره کرد.
بهرنگ توفیقی در یک دهه گذشته توانسته خود را به عنوان کارگردانی خوش آتیه و با استعداد به مخاطبان و تماشاگران حرفه ای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی معرفی کند. شاید با سریال نوروزی «مسیر انحرافی» در سال 90 نام خود را به عنوان کارگردانی جوان معرفی کرد؛ سریالی که با تیزر تبلیغاتی جذاب خود پیش از پخش، نتوانست انتظارات بینندگان نوروزی خود را برآورده کند.
اما سه سال بعد، توفیقی با سریال «انقلاب زیبا» دوباره نام خود را بر سر زبان ها انداخت؛ سریالی با موضوع مبارزات انقلاب و درگیری های ساواک و به تصویر کشیدن شکنجه هایی که شاید برای نخستین بار از تلویزیون پخش می شد و اندکی حاشیه برای سریال بوجود آورد.
«آمین»، «پشت بام تهران»، «زیر پای مادر» و «عقیق» با وجود خوش ساخت بودن همه مقدمه ای برای ثبیت کار توفیقی برای سریال پرحاشیه «پدر» بودند. سریالی که بیننده فراوانی داشت و در عین دیده شدن، حاشیه های زیادی برای آن بوجود آمد. از معرفی بازیگران دختر و پسر این سریال تا حاشیه های ریحانه پارسا پس از پخش این سریال و همین بار دیگر نام بهرنگ توفیقی را در صدر اخبار سریالی قرار داد.
سریال «آقازاده» و پخش آن در شبکه نمایش خانگی با وجود همه انتقادها، با بازی درخشان امیر آقایی و مهدی سلطانی بار دیگر توانست کارگردانی بهرنگ توفیقی را به رخ تماشاگران بکشاند و حالا توفیقی بار دیگر با «افرا» به قاب تلویزیون برگشته تا قصه ای دیگر برای مخاطبان تعریف کند.

شاید در نگاه اول قصه «افرا» داستانی تکراری و کلیشه ای به نظر برسد؛ عشق میان یک دختر و پسری از طبقه اقتصادی متفاوت و مخالفت های خانواده دختر با این وصلت و داستانک هایی که به این ماجرا اضافه شده است. اما چه می شود که همین قصه تکراری بار دیگر مخاطبان را با خود همراه می کند.
اصولا مخاطب و بیننده همیشه مشتاق شنیدن قصه و داستان است و حالا اگر این داستان، روایتی عاشقانه باشد، ناخودآگاه او را بیشتر جذب خود می کند. هرچند این روایت را بارها و بارها دیده و شنیده باشد و حالا این مهارت کارگردان و بازی بازیگران سریال است که با باورپذیری خود مخاطبان بیشتری را پای قصه شبانه خود بنشانند که «افرا» در قسمت های آغازین خود ثابت کرده که این ویژگی ها را دارد.
در «افرا» دوربین مجید گل سفیدی در خدمت سریال است و تصاویر، قاب بند یها و حتی هلی شات ها نه تنها مخاطب را آزار نمی دهند، بلکه در دل کار نشسته اند و کمتر خودنمایی دارند.

یکی از ویژگی های توفیقی که در سریال های قبلی خود نیز از آن استفاده کرده، معرفی بازیگران جدید است؛ ریحانه پارسا» در پدر، «پردیس پورعابدینی» در آقازاده و این بار سارا باقری در نقش «مائده» در افرا؛ بازیگر شمالی سریال افرا اصالتا گیلانی و بزرگ شده تهران اسـت. سارا باقری علاوه بر سریال افرا، در سریال هیولا نیز بـه ایفای نقش پرداخته اسـت. باقری کارش رابا تئاتر آغاز کرده و سابقه بازی در سریال‌های شبکه استانی مازندران را در کارنامه دارد.
مهدی سلطانی، پژمان بازغی، مینا وحید، فریبا متخصص، اسماعیل محرابی، پیام دهکردی، علیرضا آرا، نسرین بابایی، محمد صادقی، هامون سیدی، مهرداد بخشی، آریا دلفانی، فهیمه مؤمنی، بهمن صادق حسنی و ... از دیگر بازیگران این سریال هستند. 
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 23476
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *