800
۰

طنازها در راه تلویزیون

سریال های طنز و کمدی همواره جایگاه ویژه ای در کنداکتور تلویزیون دارند و شبکه اول سیما چند سالی است که این کنداکتور را از آن خود کرده و به زودی سریال های طنز «خوشنام، نون خ4 و زیرخاکی3» در راه تولید و آنتن قرار می گیرند.
طنازها در راه تلویزیون
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرگرمی و خبر به عنوان دو اولویت نخست بینندگلن تلویزیون، همواره در نظرسنجی های مختلف سیما تایید شده است و تولید سریال به عنوان شاخص کلیدی «سرگرمی» امروزه یکی از اولویت های مهم مدیران سیما برای جذب بیشتر مخاطب به شمار می رود.
در این میان سریال های طنز و کمدی محبوبیت بیشتری بین بینندگان دارند و این را مدیران شبکه های مختلف تلویزیون درک کرده و سعی می کنند همواره کنداکتور تلویزیون از این سریال ها خالی نماند.
شبکه اول سیما چند سالی است که گوی سبقت را از سایر شبکه ها ربوده و سریال اصلی کنداکتور خود را کمدی و طنز روانه آنتن کرده است تاجاییکه معمولا این سریال ها به عنوان سریال پربیننده از طرف مخاطبان انتخاب می شوند. «زیر خاکی 1 و 2، دودکش 1 و2، مجموعه نون خ و پایتخت» که به دلیل فضای طنز و البته خوش ساختی این سریال ها همواره جزء سریال های پربیننده تلویزیون بوده اند.
شبکه سوم سیما نیز در رقابتی تنگاتنگ با این شبکه ژانر پلیسی اطلاعاتی را مدتی است که اولویت سریال های خود قرار داده و پس از موفقیت «گاندو 1 و 2» حالا سریال «سرجوخه» را با همان فضای پلیسی قرار است به زودی روانه آنتن کند.
حالا مدیران شبکه یک در تلاش اند تا دوباره کنداکتور خود را برای مناسبت های اصلی سال در همان حال و هوای طنز و کمدی باقی نگه دارند؛ هرچند تا این لحظه تولید هیچ سرالی قطعی نشده ولی تلاش ها بر این است تا فصل چهارم «نون خ» برای نوروز و فصل سوم «زیرخاکی» برای ماه رمضان آینده آماده شود.

مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون خ» می گوید: اگر بتوانیم عوامل را هماهنگ کنیم امسال فصل چهارم ساخته می‌شود تا به نوروز ۱۴۰۱ برسد. در ساخت ادامه این سریال تردیدی وجود ندارد، اما مقدمات و شرایط ساخت آن نیز مهم است. چرا که در حال حاضر سعید آقاخانی به عنوان کارگردان و بازیگر نقش اصلی سریال تعهداتی دارد و هنرمندان دیگر هم به همین صورت، که باید این هماهنگی‌ها اتفاق بیفتد. اگر شرایط فراهم شود امسال، در غیر این صورت برای سال دیگر کار به مرحله تولید برسد. اصل بر ساخته شدن است که ان‌شاءالله این اتفاق خواهد افتاد.

با توجه به پایان بندی فصل دوم «زیر خاکی» و استقبال مخاطبان از دو فصل گذشته، این احتمال قوی وجود دارد که جلیل سامان به زودی مقدمات فصل سوم این سریال را نیز آماده کند. نصیری نیا تهیه کننده سریال «زیرخاکی» نیز گفت: پیشنهاد ساخت فصل سوم از طرف شبکه به ما داده شده که برای ماه رمضان سال آینده تولید شود. ما برای پاسخ فرصت خواسته‌ایم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.
اما علاوه بر دو سریال زیر خاکی و نون خ، قرار است به زودی دو سریال دیگر به نوبت روانه آنتن شبکه اول شوند. سریال «خوشنام» یکی از این سریال هاست. احمد زالی تهیه کننده سریال «خوشنام» در خصوص تولید این مجموعه تلویزیونی برای شبکه یک سیما گفت: طرح اولیه سریال «خوشنام» اولین بار در سال ۱۳۹۶ توسط محسن کیایی ارائه شد، طرح بسیار جذاب و پر از اکت و داستان های شیرینی بود و در ذیل این متن داستانی اخلاقی و اجتماعی روایت می شد که می توانست محصول آن یک اثر جذاب با فضایی مفرح باشد.
وی ادامه داد: این طرح به گروه فیلم و سریال شبکه یک ارائه شد و توسط محسن کیایی و علی کوچکی کار نگارش آن آغاز شد. نگارش فیلمنامه حدودا تا سال ۹۷ طول کشید و انصافا برای ۳۰ قسمت زحمات زیادی کشیده شد در نهایت ما در سال ۹۹ با نزدیک شدن به زمان تولید با کارگردانان مختلفی برای ساخت این مجموعه گفتگو کردیم. بهترین گزینه ای که علاقه مند به این فیلمنامه و ایده نهفته در آن بود علیرضا نجف زاده بود که با انگیزه بسیار به ما اضافه شد.
تهیه کننده «خوشنام» احمد زالی بیان کرد: بعد از نهایی شدن فیلمنامه تصمیم گرفتیم با توجه به فضای عمومی کار که یک درام شیرین و دارای اکت های کمدی و طنز است در انتخاب بازیگران سختگیرانه عمل کنیم و سراغ چهره هایی برویم که در عرصه کمدی و طنز چه در سینما و چه در تلویزیون سابقه درخشانی داشتند. ضمن اینکه به غیر از نقش های اصلی مبنا بر این شد که با هدف جذابیت بیشتر حتی برای نقش های کوچک نیز از بازیگران باسابقه و کارنامه دار استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: ایفای نقش «شهرام» کاراکتر اصلی سریال بر عهده هومن حاجی عبداللهی است، هومن حاجی عبداللهی بازیگر توانمندی است که سال ها در سریال «پایتخت» توانایی خود را در ایفای نقش های کمدی و شیرین نشان داده و بر همگان استعداد و توانایی بازی او آشکار شده است اما این بار ما از او خواستیم تا ایفای یک نقش چند وجهی را بر عهده بگیرد.
این تهیه کننده ادامه داد: شهره لرستانی هم در نقشی متفاوت ایفاگر کاراکتر «پروین» مادر «شهرام» است. فریده سپاه منصور نیز بعد از سال ها به دعوت ما در شرایط سخت کرونایی به تلویزیون برگشته و ایفاگر نقش یک مادربزرگ است.
زالی تصریح کرد: سریال ما بعد از یک وقفه چند هفته ای که به علت درگیر شدن اغلب بازیگران و عوامل به بیماری کووید ۱۹ متوقف شده بود با شور و انرژی فراوان وارد فاز مجدد تولید شد و هم اکنون در لوکیشنی که خانه اصلی سریال است مشغول به کار هستیم. کار انتخاب بازیگران این سریال کماکان ادامه دارد و با پیشرفت قصه و فیلمنامه درحال مذاکره با چهره های محبوب طنز هستیم که به زودی به ما اضافه خواهند شد.
علیرضا نجف‌زاده کارگردان سریال «خوشنام» نیز که این روزها در حال تصویربرداری است درباره روند تولید آن گفت: به تازگی حمید لولایی به جمع بازیگران این سریال تلویزیونی پیوسته است و کماکان انتخاب بازیگران ادامه دارد. همچنین قرار است به زودی بازیگران چند نقش اصلی دیگر نیز به این پروژه اضافه شوند.

وی درباره لوکیشن تصویربرداری نیز عنوان کرد: کماکان گروه در لوکیشن خانه اصلی (خانه شهرام) حوالی میدان قیام در حال تصویربرداری هستند و با گذشت چند جلسه کار در این لوکیشن و با پیشرفت فیلمنامه، قصه «خوشنام» در لوکیشن‌های متعدد دیگر نیز تصویربرداری خواهد شد.
 نجف زاده توضیح داد: این سریال توسط فهیمه سلیمانی به نگارش درآمده است خواستیم در روزهایی که مردم نیاز به حس نشاط دارند، مجموعه‌ای بانشاط را بسازیم. البته این سریال یک اثر ملورام است که گاهی لحظاتی طنز و مفرح دارد و قرار نیست یک کمدی صرف باشد.
وی در بخش دیگر گفت: تا به حال بیشتر بازیگران اصلی جلوی دوربین رفته‌اند. باقی بازیگران هم چهره‌های نام‌آشنای تلویزیون هستند که همه آنها را با وسواس انتخاب کرده‌ایم و همچنان بازیگران دیگری به ما اضافه می‌شوند.
در خلاصه داستانی متفاوت از این سریال می‌خوانیم که: از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو.
هومن حاج عبدالهی، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، نیلوفر رجایی فر، محمدرضا داودنژاد، مهرداد ضیایی، ساناز سماواتی، الهه جعفری، سیامک ادیب، سلمان خطی، فرزاد حاتمیان، سید رضا حسینی، پروین ملکی، مهری آل آقا بازیگران سریال هستند.
علاوه بر سریال «خوشنام» قرار است به زودی و بر اساس گفته ها پس از اربعین، سریال 87 متر کیانوش عیاری که زمان زیادی برای ساخت آن صرف شده رنگ آنتن به خود بگیرد.
داستان سریال ۸۷ متر به اختلاف و درگیری دو خانواده خلیلی و پوردورانی بر سر مالکیت یک منزل برمی گردد. علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایل‌شان را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود.

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال هستند.
مجموعه تلویزیونی ۸۷ متر کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست که در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید می شود.
انتهای پیام
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 23685
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *