800
۰
این قصه سر درازی دارد؛

اخراج از شهرداری و بازگشت به کار مجدد/ پاکبانان با مصوبه شورا تحت قرارداد با شرکت به کارگیری می شوند

پاکبانانی که به دلیل عدم پرداخت حقوق و بیمه پس از پایان قرارداد شهرداری با شرکت، از به کارگیری مجدد آنها امتنا شده بود، اینبار با مصوبه شورای شهر سراوان تحت قرارداد با شرکت دعوت به کار شدند.
اخراج از شهرداری و بازگشت به کار مجدد/ پاکبانان با مصوبه شورا تحت قرارداد با شرکت به کارگیری می شوند
به گزارش شستون؛ گویا داستان کارگران شرکتی شهرداری سراوان به پایان نمی رسد و هر بار با موضوع جدیدی به نقل محافل تبدیل می شود، یک بار با عدم پرداخت حقوق و بار دیگر با نحوه استخدامی و اینبار نیز اخراج و به کارگیری مجدد به موضوع داغ کاربران شبکه های اجتماعی مربوط به سراوان تبدیل شده است.

چندی قبل یادداشتی با عنوان " دلیل عدم تمدید قرار داد برخی از نیروهای شرکتی شهرداری" از سوی شورای شهر و شهرداری سراوان منتشر شد که شهرداری توان پرداخت حقوق و مزایای کارگران را ندارند و از سوی دیگر از 60 نیروی شرکتی که به عنوان خدمات شهری استخدام شده اند تنها 24 نفر پاکبان و ما بقی در قسمت های دیگر مشغول به فعالیت بوده اند.

در گوشه ای از این یادداشت آمده است که شهرداری به دلیل عدم توان پرداخت حقوق و مزایای کارگران مجبور به فروش اموال خود کرده تا بتواند حقوق و بیمه را پرداخت کند و چنانچه این روند ادامه داشته باشند شهرداری سراوان در باتلاقی عظیم فرو خواهد رفت.

همچنین جو روانی ایجاد شده و اعتراضات به عملکرد شهرداری و شورای شهر در این یادداشت سازمان یافته عنوان شده تا عده ای که با رانت در این ارگان استخدام شده اند بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند و به اهداف خود رسند.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود و پس از گذشت چندین روز از انتشار این مطلب، متنی با عنوان "شائبه یا ابهام" از سوی برخی کاربران در گروه های واتساپی سراوان بازنشر شد که در آن از مسئولین مربوطه سوال شده است که اگر کارگران شهرداری با رانت و پارتی به استخدام این ارگان در آمده اند چگونه پس از اخراج بار دیگر دعوت به کار و فعالیت شده اند؟

در همین راستا ژیلا میرمراد زهی رئیس شورای شهر سراوان به خبرنگار ما گفت: نیروهای شرکتی با شهرداری رابطه استخدامی ندارند و با پایان قرارداد شرکت با شهرداری، نیروهای شرکتی به کار گرفته نمی شوند.

وی اذعان کرد: اما در حال حاضر طبق مصوبه شورا، شهرداری مجاز است در صورت نیاز صرفا نیروهای پاکبان را تحت قرار داد با شرکت مجدد به کارگیری کند.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 23879
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *