گلایه ها به اوج رسید؛

نارضایتی شهروندان سراوانی از آسفالت نامناسب معابر/ هزار تن قیر رایگان به شهرداری اختصاص یافت

20 آبان 1400 ساعت 7:53

گلایه و نارضایتی شهروندان سراوانی از وضعیت نامناسب معابر و خیابان های سطح شهر در ماه های اخیر به اوج خود رسیده تا جایی که چندین هفته متوالی امام جمعه این شهرستان، این موضوع را در خطبه های نماز جمعه نیز مطرح کرده است.


به گزارش شستون، شهروندان سراوانی همواره از نداشتن آسفالت مناسب به ویژه چاله هایی که در سطح معابر شهر وجود دارد، گلایه مند هستند و از شهرداری و مسئولین مربوطه می خواهند که چاره اساسی برای حل این معضل داشته باشند.

شرایط به گونه ای است که کمتر خیابانی را می توان مشاهده کرد که بدون چاله باشد، بارها توسط شهرداری لکه گیری هایی صورت گرفته ولی پس از گذشت چند روز مجدد آسفالت همان نقطه تخریب شده است.

آری نبود آسفالت یک دست در خیابان های اصلی و پر تردد شهر به یکی از اساسی ترین مشکلات در شهر سراوان تبدیل شده است، معضلی که در رفت و آمد خودرو ها مشکل به وجود آورده و گاهی با توجه به وضعیت معیشتی شهروندان در شرایط فعلی، هزینه های هنگفتی جهت تعمیری جلوبندی ماشین ها بر دوش خانوار های سراوانی می گذارد.

شرایط به گونه ای است که بارها حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری، امام جمعه سراوان در خطبه های نماز جمعه نسبت به نامناسب بودن آسفالت خیابان های سطح شهر گلایه های شهروندان را عنوان کرده و خواستار رفع این معضل از سوی متولیان امر شده است.

این بار نیز شهروندان سراوانی با ارسال تصاویر از چاله های خیابان های سطح شهر خواستار پیگیری رسانه ای موضوع شدند و اعلام کردند که به دلیل وضعیت نامناسب آسفالت معابر کلافه هستند و رنج می برند.

 

تخصیص ۹.۵ میلیارد تومانی قیر به شهرداری

خبرنگار ما جهت پیگیری این مطالبه مردمی با محمد امین سیدی، شهردار سراوان گفت و گویی انجام داد که وی در این باره بیان کرد: طبق پیگیری های انجام شده، هزار تن قیر رایگان به مبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به سراوان تخصیص یافت، این در حالی است که ابتدا قرار بود اعتبار تخصیصی هفت میلیارد تومان باشد، اما با توجه به مشکلات افزایش پیدا کرد.

سیدی قیمت هر تن قیر را ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام و اظهار کرد: متعهد شدیم که حدود ۷ میلیارد تومان آورده از شهرداری سراوان داشته باشیم تا ۳ هزار سرویس بار ماسه در کارخانه آسفالت سراوان دپو شود.

وی افزود: چنانچه قیر های تخصیص یافته در اختیار شهرداری قرار گیرد تا یک ماه دیگر عملیات بهسازی آسفالت معابر شهر استارت می خورد.

شهردار سراوان ادامه داد: در بحث مالیات و ارزش افزوده نیز با مدیر کل دارایی جلسه برگزار و گزارش توجیهی ارائه شد که قول مساعد جهت پرداخت داده شده است.

انتهای پیام/خ


کد مطلب: 23991

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/23991/نارضایتی-شهروندان-سراوانی-آسفالت-نامناسب-معابر-هزار-تن-قیر-رایگان-شهرداری-اختصاص-یافت

شستون
  https://shastoon.ir