800
۰
گنجینه ای در قلب محرومیت؛

رنگین کمان معادن ایران؛ فرصتی بکر برای سرمایه گذاران/ظرفیتی بی نظیر که تحول اقتصادی را رقم می زند

سیستان و بلوچستان که به رنگین کمان معادن ایران شهره شده، فرصتی بکر برای سرمایه گذاران است، ظرفیتی بی نظیر که در صورت توجه تحول اقتصادی را رقم می زند.
رنگین کمان معادن ایران؛ فرصتی بکر برای سرمایه گذاران/ظرفیتی بی نظیر که تحول اقتصادی را رقم می زند
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون؛ سیستان و بلوچستان بر خلاف این که عنوان محرومیت را یدک می کشد، سرشار از قابلیت های بکر و بی نظیر است، این خطه پهناور به ویژه در حوزه معادن ظرفیت های بی شماری دارد، به گونه ای که از آن به عنوان رنگین کمان معادن ایران یاد می شود.

استانی که در واقع می توان از آن به عنوان بهشت سرمایه گذاران یاد کرد، آری اینجا فرصتی بی نظیر که بر آن هایی است که در این حوزه فعال هستند، افرادی که می توانند با سرمایه گذاری در این خطه ارزشمند بسیاری از ظرفیت های بالقوه آن را بالفعل کنند و تحول اقتصادی را رقم بزنند.

وجود معادن بسیار غنی در استان و ضرورت جذب سرمایه گذار

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در این باره بیان کرد: سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار است و معادن بسیار غنی دارد که باید زمینه حضور سرمایه گذاران را در این استان پهناور فراهم کرد.

وی افزود: به همین منظور مرکز جذب سرمایه گذاری در استانداری سیستان و بلوچستان تشکیل شده است و از هر ظرفیتی برای جذب سرمایه گذار در این استان استفاده خواهیم کرد.
 

رتبه اول کشف ذخایر معدنی

طبق گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان، طی ۳ سال اخیر به میزان ۲۵۶ میلیون تن ذخایر معدنی در استان کشف شده است و این خطه از جهت ذخایر معدنی شناسایی شده سال گذشته رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان از نظر ذخایر معدنی آنتیموان رتبه اول کشور، منیزیت و تیتانیوم در جایگاه دوم و از نظر ذخایر کانسنگ طلا رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

انجام ٨٠ هزار متر حفاری در حوزه اکتشاف مواد معدنی مس و طلا

محمود رضا رحمتیان، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ما در این باره گفت: این استان طی سال گذشته در رابطه با میزان ذخایر معدنی کشف شده مس و طلا در بین استان های برتر کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: تا کنون در حوزه اکتشاف ماده معدنی مس و طلا در استان بیش از ٨٠ هزار متر حفاری  انجام شده است.

رحمتیان خاطرنشان کرد: با شناسایی مواد معدنی و‌ فعال شدن معادن و ایجاد صنایع وابسته به معادن در سیستان و بلوچستان زمینه ایجاد اشتغال قابل توجهی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 24044
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *