800
۰
در مراسم یادواره شهدا مطرح شد؛

راه اندازی ۲۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان/ از مقابله موثر و فعالانه بسیجیان با کووید۱۹ تا احداث ۵۰۰ کیلومتر راه

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با ظرفیت بسیج و مردم توانستیم در تیرماه ۲۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا را در سیستان و بلوچستان راه اندازی کنیم.‌
راه اندازی ۲۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان/ از مقابله موثر و فعالانه بسیجیان با کووید۱۹ تا احداث ۵۰۰ کیلومتر راه
 به گزارش شستون؛ مراسم یادواره شهدا با حضور فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، فرماندار، امامان جمعه و جماعت شیعه و اهل سنت، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و جمعی از مردم شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سراوان به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

سردار احمد شفایی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه جلسه به نام شهداست و توفیق این را داریم که همه ما دعوت شهدای بزرگوار هستیم، بیان کرد: شک نداریم که اراده خودمان در این جلسه شرکت نکرده ایم، قطعا با نگاه مثبتی که شهدا به این جمع داشته اند خداوند متعال منت گذاشت تا ساعاتی را به یاد و نام شهدا صحبت کنیم و مرور کنیم که پیام شهدا چیست؛ شهدا چه افرادی هستند و امروز چه پیامی برای ما دارند.

وی افزود: بنیانگذار حکیم نظام اسلامی فرموده اند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، در فرمایشی دیگر آن حکیم فرزانه فرمودند اگر شهدا نبودند ایثار، فداکاری و گذشت آنها نبود قطعا امروز این عزت و عظمت در دنیای اسلام نبود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ماندگاری اسلام مرهون ایثار و گذشت شهدای اسلام است، ادامه داد: قوت نظام اسلامی و عظمت این نظام مقدس مرهون این موضوع است که انسان های شریف، متدین، معتقد به احکام الهی ایستادند، از نفس افتادند تا امت اسلام نفس بکش ؛ آنها با همه وجود مقابل ظلم، ستم و استکبار قد راست کردند تا مردم عزیز در این خطه قهرمان پرور مقابل دشمن قد خم نکنند، آنها در جهت اعتلای اسلام و مسلمین از نفس افتادند تا امروز جوانان و آحاد شریف مردم ما مقابل توطئه های پیوسته دشمن از نفس نیفتد، آنها از میان ما رفتند تا بمانند شهید شدند تا نمیرند و به ما درس آزادی، استقلال و حریت بدهند.

شفایی اضافه کرد: پیام شهیدان پیام نفی ترس و اندوه است، در قرآن کریم آیات متعددی پیرامون این موضوع وارد شده است، آنها رفتند تا ما نترسیم، اندوهناک و نگران نباشیم، شهادت این فوض عظیم یعنی معامله با خداوند متعال، معامله ای که جنس و خریدار معلوم است، جنس جان ناقابلی است که همه ما یک روزی باید تقدیم کنیم، حضرت عزائیل قطعا سراغ همه ما را خواهد گرفت.

وی با اشاره به معامله شهدا با خالق که جان خود را محضر خالق تقدیم کنند و خداوند خریدار جان آنها بود و دیه شهدا را ضامن است، خاطر نشان کرد: شهدای ما در محضر الهی زنده اند و روزی می خورند که نوع روزی در فهم ما نسیت اما یقینا در جایگاهی قرار گرفته اند که خداوند متعال وعده شفاعت داده است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: این ایام مصادف است با سالروز فرمان تاریخی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در بحث تشکیل بسیج، آن امامی که در وصف شجره طیبه بیاناتی دارد که همه به آن واقف هستیم.

شفایی با اشاره این سخن امام (ره) که می فرماید بسیج لشکر مخلص خداست، که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اول تا آخر امضا کرده اند، اذعان کرد: امام با آن عظمت در جای دیگر می فرماید از خداوند متعال می خواهم مرا با بسیجیانم محشور گرداند چون در این دنیا افتخار ما این است که من خود بسیجی ام.

وی در ادامه گریزی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بسیج زد و اظهار کرد: بسیج یک فرهنگ است، بسیج فرهنگ معنویت، شجاعت، غیرت، استقلال و آزادیست، ما برای برداشتن گام های استوار و بلند در گام دوم قطعا باید چهل سال اول خود را بشناسیم.

این مقام مسئول بیان کرد: به نظر می رسد ورود بسیج به اقتصاد مطلوب باشد که باید بدانیم و یادآوری کنیم این شجره طیبه چه اتفاقی را در تاریخ رقم زده است.

شفایی با بیان اینکه این تفکر و این فرهنگ محدود به انقلاب اسلامی نیست و اگر به گذشته تاریخ هم توجه بکنیم از عهد حضرت موسی (ع) این فرهنگ بوده و آنهایی که از ظلم و ستم فرعونیان به ستوه آمده بودند با این نگاه و فرهنگ مقابل آنها ایستادگی کردند، گفت: اگر در آغاز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) هم نگاهی بیاندازیم این تفکر وجود داشت پیامبر عظیم الشأن اسلام با این فرهنگ توانست بر قومی مشرک و کفار حجاز قالب شود.

وی اضافه کرد: در مقطع مبارزات حضرت امام (ره) هم مردم با همین فرهنگ همراهی کردند همگام شدند با رهبر عزیز خودشان، و جز فرهنگ بسیجی که ۱۵ سال مجاهدت پیوسته مقابل رژیم تا دندان مسلح داشت موضوع دیگری نمی توانست تاب و تحمل داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی با همین نگاه، روش و منش مردم به پیروزی رسیدند، خاطر نشان کرد: در دوره ثبیت انقلاب اسلامی همین اتفاق افتاد و ماه های اول پیروزی انقلاب اسلامی با همین فرهنگ ناب مقابل همه آنهایی کمر همت بسته بودند تا نظام را دچار مشکل کنند ایستادگی کردند.هنر حضرت امام این بود که این فرهنگ را در قالب یک مجموعه ارزشمند ی مانند بسیج انسجام و سازمان داد و ماندگار کرد.

شفایی اذعان کرد: از پنج آذر سال 59 تا کنون این شجره طیبه چه اتفاقات، فعالیت ها وچه اقدامات شایسته ای را دنبال کرده است که اگر این نبود قطعا باید در ذهن ها از خود این سوال را بپرسیم اگر بسیج نبود چه اتفاقی رخ می داد، اگر این شجره طیبه در این سازمان عظیم و گسترده شکل نمی‌گرفت وضعیت انقلاب به کجا می انجامید.

وی ادامه داد: چه سال ها 58 و 59 آن هجمه های سنگین که علیه ملت ما طراحی کردند و چه سال های 59 تا 67 یک جنگ همه جانبه با همه قوای در اختیار ظالمان و مستکبران عالم بود، ما با صدام نجنگیدیم همه دنیا صف آرایی کردند اما در کنار همه مدافعان اسلامی، تفکری که توانست تکمیل کننده باشد بسیج بود و این واقعیتی است که همه دنیا اعتراف کردند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: پس از جنگ در مقطعی که دشمن با تمام ظرفیت تحت عنوان حربه و جنگ فرهنگی و شبیخون فرهنگی به مصاف ملت ایران آمد تا بساط نظام را جمع کند، تفکر انقلابی را از مردم بگیرند اما چه شاکله، ساختار و سازمانی توانست مقابل هجمه سنگین مقاومت کند البته در مقاطع مختلف قبل، طول و پس از جنگ هزینه دادیم؛ ارتش با فرهنگ و تفکر بسیج ایستادگی کرد، پاسداران و نیروهای پرتلاش نیروی های انتظامی در عرصه های مختلف نیز با فرهنگ بسیجی مردانه ایستادند.

شفایی گفت: مقام معظم رهبری در پایان سال 99 فرموده اند بسیج پاره تن ملت است و نسبت به مسائل مردم نباید بی تفاوت باشیم این واقعیتی است که تمام بسیجیان جهان اسلام نسبت به این موضوع اهتمام داشته اند و عملا اثبات کرده اند.

وی ادامه داد: قریب به 2 سالی که سلامت مردم به واسطه ویروس منحوس کرونا تهدید می شد و می شود اگر نبود حضور فعال، موثر، میدانی و گسترده بسیجیان مشخص نبود چه اتفاقی رخ می داد همه آنهایی که صادقانه از وضعیت تحلیل دارند رمز موفقیت نظام اسلامی را در حضور مردمی مدافعان سلامت می دانند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: از آغازین روزها بسیجیان عاشقانه با همه وجود آمدند و هر کاری که می توانستند و هر اقدامی که امکان پذیر بود در کنار متولیان سلامت ارایه خدمت داشتند و شهدایی را در کشور و استان تحویل دادند و همچنین بسیج در طرح ارزشمند اجرای واکسیناسیون فعالانه در کنار دانشگاه های علوم حضور داشت.

شفایی با بیان اینکه در استان پهناور سیستان و بلوچستان و در ماه تیر که اوج مشکلات را در زمینه بیماری کرونا داشتیم توانستیم ۲۷ مرکز تجمیعی را فعال کنیم که این ظرفیت مردم و بسیج است، گفت: در حوزه محرومیت زدایی مجموعه سپاه پاسداران و نیروی زمینی سپاه با همه تمام به کمک مردم این منطقه شتافت و در حوزه راه روستایی قریب به ۵۰۰ کیلومتر راه توانستیم به مردم تقدیم کنیم.

وی با توجه به اینکه در حوزه احدات خانه محرومین، کشاورزی و ترویج آن در ابعاد مختلف با نگاه انقلابی و تفکر بسیجی اتفاقات خوبی رقم خورد، افزود: امروز هم آماده هستیم و این آمادگی داریم را که استمرار دهیم این حرکت عظیم را چرا که راهکار دیگری وجود ندارد، امیدواریم به فضل الهی و شرایط امروز که در کشور فراهم شده بتوانیم گام به گام در جهت رفع مشکلات مردم اقدام کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: سه نگاه و ایده در حوزه حل مسایل کشور وجود داشته و دارد، یک نگاه تحریف آمیز بوده که در گذشته بوده و هم اکنون نیز در گوشه و کنار به گوش می رسد، نگاه این عده آن است که ما باید به توصیه های کدخدای جهان توجه کنیم، اینها نسبت به ظرفیت های داخل کشور نظر مثبت و اعتقاد ندارند و می گویند داشته هایمان در حدی نیست که بتوانیم به مسائل غلبه کنیم و باید مطیع شویم و هر آنچیزی که غرب نسخه کند ما عمل کنیم چرا که راه برون از مشکلات است.یکی از علت های عقب ماندگی ما در سال های گذشته همین‌نگاه بود و آسیبی که به کشور وارد کرد آسیب غیر قابل جبران است.

شفایی افزود: نگاه دوم یک نگاه اقتدار گرایانه است با این نگاه افرادی که اصرار بر این موضوع دارند می گویند نگاه ما باید اتکا به خود باشد، ظرفیت در حد لازم وجود دارد و می توانیم با تمرکز بر داشته هایمان به اهدافمان برسیم و بر مسایل غلبه و مشکلات را حل بکنیم، امروز یکی از مشکلات اولویت دار کشور بحث معیشت است که بارها مقام معظم رهبری فرموده اند.

وی اضافه داد: نگاه سوم یک نگاه آرمان گرایانه واقع بین است که اعتقاد جدی به ظرفیت های داخل دارند ایمان دارند که ظرفیت و توان داریم اما مسایل و مشکلات و وضعیت امروز که در کشور و بر مردم حاکم است را به خوبی درک می کند، این نگاه می‌گوید با توجه به ظرفیت های کم نظیر و درک کردن شرایط حاکم و بهره مندی از ظرفیت های دنیا باید به سمت حل مسایل برویم که تقریبا دولت انقلابی رئیسی این نگاه را دارد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اذعان کرد: امید است با بهره مندی از ظرفیت های بی نظیر ایران اسلامی و فهم شایسته شرایط در مباحثی که در جامعه وجود دارد و با بهره مندی ازظرفیت دنیا با انسجام ارزشمندی که امروز در کشور وجود دارد و با مجاهدت تلاش و ایستادگی، صبر و استقامت پیوسته در آینده نه چندان دور شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

شفایی گفت: در این استان پهناور مزیت هایی از جمله مرز مشترک با کشور مسلمان پاکستان را داریم که قاعده این است که نقاط مرزی برخوردار ترین نقاط نسبت به سایر نقاط هستند که ما هم از ظرفیت مرز و دریا برخورداریم، ساحل اقیانوسی داریم که می تواند تحول اساسی و جدی ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین از ظرفیت معدن، کشاورزی و از همه مهمتر ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و پر انگیرزه برخورداریم که با نگاه آرمان گرایی می تواند کمک کند با انسجام بتوانیم بر همه مسائل غلبه کنیم.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 24108
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *