800
۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد؛

پوشش بیش از 99 درصدی واکسیناسیون بیماری سرخک در زاهدان

سید محمد هاشمی شهری گفت: واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری‌ها از 8 آبان برای گروه سنی ۹ ماه تا هفت سال(متولدین یکم مهر۹۲ تا یکم بهمن ۹۹) آغاز شده است.
پوشش بیش از 99 درصدی واکسیناسیون بیماری سرخک در زاهدان
به گزارش شستون؛ سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حاد تنفسی است گفت: هر بیمار مبتلا به این بیماری می تواند بیش از 10 نفر را آلوده کند، این بیماری با انجام واکسیناسیون کاملا قابل کنترل و پیشگیری است.

وی ادامه داد: بیش از 303 هزار کودک ۹ ماهه تا ۷ سال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان واکسن سرخک، سرخجه و ارویون را دریافت کرده اند که بیش از 45 هزار نفر از آنان را کودکان غیر ایرانی تشکیل داده اند.

به گفته دکتر هاشمی پراکندگی جمعیت، حاشیه نشینی و تردد اتباع بیگانه در این استان، از عواملی است که بر لزوم اجرای دقیق طرح واکسیناسیون سرخک و سرخجه و اوریون افزوده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون در اپیدمی و همزمان با انجام واکسیناسیون گروههای سنی بالای 12 سال در استان انجام شده است ضمن خداقوت به همه نیروهای حاضر در این طرح گفت: با پوشش کامل این طرح ان شالله دیگر شاهد افزایش موارد ابتلا در منطقه نخواهیم بود.

انتهای پیام/
 
يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 24149
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *