همان‌هایی که می‌گویند باید احترام داور را نگه داشت، داوران را به حاشیه می‌برند؛

افاضلی: استقلال در ۲ پست نیاز به تقویت دارد/ مشکل فوتبال ایران با VAR هم حل نمی‌شود

7 آذر 1400 ساعت 11:24

کارشناس فوتبال ایران گفت: حتی اگر تکنولوژی VAR هم به فوتبال‌مان بیاید، برخی مسائل حل نخواهد شد.


به گزارش شستون؛ هومن افاضلی، کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  پیرامون شرایط تیم فوتبال پرسپولیس در هفته‌های اخیر لیگ برتر اظهار داشت: سرخ‌پوشان پس از کسب ۵ قهرمانی پیاپی، دچار تغییرات ساختاری شدند و شاکله‌شان با خروج بازیکنان کلیدی دست‌خوش تغییر شد.

وی در ادامه بیان داشت: نفرات جدید هم جذب تیم شدند اما با این حال احتمال بازگشت به وضعیت آرمانی قبلی بسیار بالاست. دوره گذار و تطبیق این بازیکنان هم به پتانسیل تیم و قدرت کادرفنی بستگی خواهد داشت.
 
این مربی فوتبال درباره شرایط تیم فوتبال استقلال عنوان داشت: این نوسان در روند آبی‌ها طبیعی‌ست و آن‌ها هم کار سختی خواهند داشت. برخی بازیکنان باهم هماهنگ نیستند و این مشکلات را باید کادرفنی برطرف کند که کیفیت خودش را هم مرور زمان تعیین می‌کند.
 
افاضلی بااشاره به ضعف آبی‌ها در برخی پست‌ها گفت: استقلال در ۲ پست هافبک بازی‌ساز نزدیک به دروازه رقیب و گوش با کسری مواجه شده که نیاز به جذب بازیکن جدید دارد. بازیکنان خارجی جذب شده هم کیفیت خوبی دارند و توانسته‌اند خودشان را با تیم به خوبی تطبیق دهند.
 
مربی پیشین تیم فوتبال امید در مورد شرایط سرخابی‌ها در آستانه شهرآورد فوتبال پایتخت تصریح داشت: دربی همیشه نشان داده که با بقیه بازی‌ها تفاوت دارد و اکثراً تحت هیجانات و حواشی بسیاری قرار گرفته و کیفیت لازم را نداشته. این حساسیت‌ها قطعاً روی کادرهای فنی و بازیکنان هم مؤثر خواهد بود و فکر نمی‌کنم با این شرایط دربی خوبی ببینیم.
 
او در خصوص شرایط فعلی جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال تأکید داشت: معتقدم برای تحلیل و قضاوت درست از شرایط لیگ باید حداقل تا هفته دهم صبر کرد. با گذشت یک‌سوم رقابت‌ها، جایگاه تقریبی تیم‌ها مشخص شده و مدعیان کسب سهمیه و عنوان قهرمانی حدوداً مشخص می‌شود.
 
وی در همین باره ابراز داشت: از ابتدای فصل گفته بودم که سپاهان با ثبات خوب، حمایت‌ها و برخورداری از ۲ تیم آماده یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی خواهد بود و جدول هم همین را گفته. انتظارات از تیم فوتبال آلومینیوم هم که اکنون بالانشیت است، باید معقول باشد.
 
افاضلی پیرامون اعتراضات جامعه فوتبال به داوری‌ها خاطرنشان داشت: حتی اگر تکنولوژی VAR هم به فوتبال‌مان بیاید، برخی مسائل حل نخواهد شد؛ چرا که پرخاش‌ها از بطن جامعه نشأت گرفته و ناشی از فشارهاست. در لیگ‌های بزرگ دنیا تکلیف تیم‌ها پیش از آغاز مسابقات روشن است و هدف‌گذاری‌ها و انتظارات هم همین‌طور اما در فوتبال ما نه.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در لیگ برتر فوتبال ایران هر ۱۶ تیم با فشار مضاعفی مواجه هستند و هیچ چیزی مشخص نیست. به همین دلیل نمی‌شود پروسه بلندمدت داشت و با ۲ نتیجه نامطلوب، سرمربی تغییر می‌کند.
 
افاضلی در پایان گفت: داور هم مانند سرمربی و بازیکن تحت فشار است؛ جالب‌تر آن که همان‌هایی که در تلویزیون و رسانه‌ها می‌گویند باید احترام داور را نگه داشت، داوران را به حاشیه می‌برند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 24152

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/24152/افاضلی-استقلال-۲-پست-نیاز-تقویت-مشکل-فوتبال-ایران-var-هم-حل-نمی-شود

شستون
  https://shastoon.ir