800
۰
بازی با سلامت دانش آموزان؛

استاندارد بودن میز و نیمکت مدرسه روستای دیهی در غبار فراموشی+ تصویر

مناسب سازی محیط آموزشی و استاندارد بودن میز و نیمکت های کلاس درس علاوه بر اینکه تاثیر موثری در سلامت جسم و روح دارد منجر به افزایش سطح یادگیری دانش آموزان می شود موضوعی که در مدرسه روستای دیهی مهرستان به فراموشی سپرده شده است.
استاندارد بودن میز و نیمکت مدرسه روستای دیهی در غبار فراموشی+ تصویر
به گزارش شستون؛هر دانش آموز به صورت روزانه 5 ساعت از وقت خود را در مدرسه سپری می کند آنهم در زمانی که بدن در حال رشد است و باید استاندارد سازی محیط درس و میز و نیمکت ها به صورت ویژه انجام شود تا بدن دچار مشکل نشود.

نشستن بر روی میز و نیمکت های نا مناسبت به اذعان کارشناسان حوزه سلامت باعث آسیب مهره های کمری و پشتی و در درازمدت آرتروز ستون مهره ها خواهد شد این درحالی است که دانش آموزان برخی از مدارس سیستان و بلوجستان از داشتن میز و نیمکت های استاندارد محروم هستند.

از سوی دیگر مناسب بودن میز و صندلی کلاس های درس باعث افزایش سطح تمرکز و یادگیری در دانش آموزان می شود و تاثیر موثری در سلامت جسمی و روحی آنها دارند.

علی ای حال اهالی روستای دیهی مهرستان با ارسال تصاویری از مدرسه این روستا به دلیل نداشتن میز و نیمکت مناسب و همچنین نامناسب بودن کف کلاس های درس از مسئولین گلایه کردند و خواستار پیگیری رسانه ای این موضوع شدند.


میز و نیمکت های مدرسه دیهی مناسب نیست

عبدالمالک آسکانی رئیس شورای اسلامی روستای دیهمی به خبرنگار ما گفت: ساختمان مدرسه روستای دیهی حدود 30 سال قبل احداث شده است و در حال حاضر از استاندارد کافی برخوردار نیست.

وی افزود: میز و صندلی و نیمکت های کلاس های درس این مدرسه مناسب نیست و درواقع می توانیم بگوییم ضایعاتی هستند و به گونه ای نیست که دانش آموزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حتی میز و نیمکت های کلاس درس به تعداد دانش آموزان چندین سال قبل است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر مدرسه روستای دیهی به طور تقریبی 200 دانش آموز دارد که در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

آسکانی ادامه داد: بارها پیگیری هایی از سوی شورای اسلامی شهر جهت تجهیز مدرسه انجام شده اما نتیجه مطلوبی حاصل نشد.

وی اذعان کرد: بنده آمادگی این را دارم که هزینه پرداخت مصالح برای بازسازی مدرسه را پرداخت کنم اما هیچ یک از متولیان امر پاسخگو نیست.

رئیس شورای اسلامی روستای دیهی با اعلام آمادگی اهالی روستا جهت مشارکت در نوسازی مدرسه این روستا، گفت: از مسئولین انتظار می رود نسبت به رفع این معضل دانش آموزان روستای دیهی تدابیر لازم را اندیشیده کنند.




تجهیز مدرسه با مشارکت مردمی

خبرنگار ما جهت پیگیری این مطالبه اهالی روستای دیهی با خاشی مدیر آموزش و پرورش مهرستان تماس گرفت که وی گفت: تجهیز مدارس بر عهده سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است منتها پیگیری های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: مدیر مدرسه به صورت حضوری مراجعه کند تا برخی از تجهیزات و امکانات را به وی تحویل دهیم اما مقرر شد تا به صورت مشارکتی این مدرسه بازسازی و تجهیز شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای دریافت اطلاعات کافی در این خصوص باید حتما خبرنگار به صورت حضوری مراجعه کند از دادن توضیحات بیشتر خودداری کرد.


انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 24191
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *