در گفت‌وگو با دانا مطرح شد؛

خریداران طلا با نگاه سرمایه گذاری در ۱۸ ماه گذشته، سود چندانی نکردند/ امروز طلا بخریم یا نه؟

29 آذر 1400 ساعت 12:12

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهرات با اشاره به افزایش حباب در قیمت طلا و سکه در ۳ هفته گذشته، گفت: با کاهش نوسان قیمت ارز آرامش به بازار بازگشته و از حباب سکه کاسته شده است، اما با نگاه کسب سود بالا در کوتاه مدت خرید طلا توصیه نمی‌شود.


به گزارش شستون؛ محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهرات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره روند قیمت طلا در بازار داخل و جهانی، گفت: معمولاً در روزهای پایانی سال میلادی که تقریباً در آستانه آن قرار داریم، همه ساله در این بازه زمانی به دلیل تسویه حساب‌های انس برای کسانی که در حوزه طلاکار می‌کنند این روند نوسان جهانی رخ می‌دهد.

 
نوسانات ارز تاثیر بیشتری بر قیمت طلا دارد تا قیمت جهانی/ حباب ۵۰۰ هزار تومان قیمت سکه
وی توضیح داد: نکته‌ای که امسال در بازار طلا دیده شد این بود که برعکس سال‌های گذشته این نوسانات چندان تأثیر شایانی در بازار داخلی طلای کشور ما نداشت و بیشترین تأثیر در زوهای اخیر بر قیمت طلا را نوسانات ارز داشته است. در هفته گذشته که قیمت ارز سیر نزولی یافت، به نزولی شدن بازار طلا کمک کرد.
کشتی آرای گفت: در هفته‌های گذشته شاهد افزایش شدید قیمت طلا و ارز هم‌زمان باهم بودیم و مبلغ افزایش از ۱۴ ماه گذشته پیشی گرفته بود که تا کنون در قیمت طلا و سکه سابقه نداشت. به همین دلیل شاهد افزایش حباب در قیمت سکه هم بودیم و با افزایش تقاضا برای خرید سکه مواجه شدیم که این حباب به بالای ۵۰۰ هزار تومان رسید که در ۶ ماه گذشته بی‌سابقه بود.

این فعال بازار طلا گفت: : از روز چهارشنبه هفته گذشته که مذاکرات وین شروع شد، هیجان کاذب در بازار طلا تا امروز سیر نزولی داشته است و امروز با توجه به کاهش نرخ ارز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه نیز هستیم. نکته قابل توجه این است که قیمت طلا همیشه با همین نوسانات همراه بوده و بعد از این هم این روند جاری است.

 
کسانی که در ۱۸ ماه گذشته با نگاه سرمایه‌گذاری، طلا خریدند سود نکردند

رئیس نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا بیان کرد: بر خلاف بسیاری از کالاها مزیت طلا این است که تا کنون دیده نشده که سقوط قیمتی داشته باشد کاهش ممکن است ولی سقوط هرگز اتفاق نیفتاده و این به آن معنی است که تحت‌فشار نوسانات ارز و انس جهانی کمی افزایشی و کاهشی می‌شود ولی ریزش اتفاق نمی‌افتد و برای خرید باتوجه‌به این طبیعت ویژه در مواقعی که بازار حالت هیجانی ندارد بهترین زمان برای خرید با نگاه مصرفی است.

در کوتاه‌مدت به دنبال سودهای بالا نباشید
وی ادامه داد: امروز این آرامش بر بازار جاری است و به نظرم بهترین زمان برای خرید با نگاه مصرفی و بلندمدت است و باتوجه به اینکه در کشور ما هم به عید و تعطیلات نوروز و بازه زمانی مصرفی زیورآلات هم نزدیک می‌شویم، اکنون زمان ایده آلی برای خرید مصرف‌کنندگان زیورآلات است.

کشتی آرای گفت: در زمینه سرمایه‌گذاری موضوع متفاوت است و کسانی که در ۱۸ ماه گذشته سرمایه‌های خود را به این بازار آورده‌اند، سود چندانی از این سرمایه‌گذاری نبرده‌اند و به نظرم در حال حاضر هم باوجود اینکه ایمن‌ترین نوع سرمایه‌گذاری خرید طلا و جواهرات است، اما کسانی که در کوتاه‌مدت به دنبال سودهای بالا هستند، این بازار مناسب نیست؛ ولی اگر دید این‌گونه خریداران بلندمدت است، می‌توانند اقدام به خرید نمایند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 24355

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/24355/خریداران-طلا-نگاه-سرمایه-گذاری-۱۸-ماه-گذشته-سود-چندانی-نکردند-امروز-بخریم-یا-نه

شستون
  https://shastoon.ir