800
۰
اینجا مشکلات پایان ندارد؛

گلایه شهروندان مهرستانی از پرسه سگ های ولگرد در سطح شهر/ نبود میرشکار معضل این روزهای شهرداری مهرستان

شهروندان مهرستانی از پرسه زدن سگ های ولگرد در کوچه و معابر سطح شهر که امنیت و سلامت آنها را به خطر انداخته است گلایه مند هستند.
گلایه شهروندان مهرستانی از پرسه سگ های ولگرد در سطح شهر/ نبود میرشکار معضل این روزهای شهرداری مهرستان
به گزارش شستون، پرسه سگ های ولگرد در معابر و کوچه های مهرستان موجب رعب و وحشت اهالی این شهر شده است.

حسینی یکی از شهروندان مهرستانی ضمن گلایه از زیاد شدن سگ های ولگرد و فاقد صاحب در‌ معابر این شهر، و گفت: با توجه به حضوری شدن کلاس های درس رفت و آمد برای دانش آموزان با مشکل مواجه شده و والدین از باب نگران هستند.

وی افزود: در چند ماه اخیر نیز به دلیل هجوم سگ های ولگرد یکی از دانش آموزان از ترس به بالای ستون برق رفت تا از گزش این حیوان در امان باشد.

این شهروند مهرستانی ادامه داد: پرسه سگ های ولگرد در کوچه و خیابان های مهرستان امنیت  و سلامت شهروندان را به خطر انداخته و از شهرداری که یکی از متولیان امر است انتظار می رود برای ساماندهی آنها اقدام موثر انجام دهد.

نبود میرشکار در مهرستان

محمد عارف اربابی شهردار مهرستان در این رابطه به خبرنگار ما گفت:  گلایه شهروندان از زیاد شدن سگ های ولگرد به جا و جمع آوری یا ساماندهی مطالبه به حق آنها است.

وی افزود: در طی سال های گذشته هیچ اقدامی مبنی بر اتلاف و یا ساماندهی سگ های ولگرد در شهر انجام نشده است.

شهردار مهرستان ادامه داد: برای اولین بار در آبان ماه اتلاف قریب به ۳۰ قلاده سگ انجام شد اما در این رابطه چندین مشکل وجود دارد که نبود میرشکار یکی از اصلی ترین موضوعات است.

اربابی خاطر نشان کرد: طبق قوانین حمایت از حقوق حیوانات ایجاد سرپناه برای نگهداری سگ های ولگرد حداقل کاریست که باید انجام داد. اما باتوجه به اینکه برخی از شهرهای استان از جمله مهرستان این ظرفیت را ندارند امکان ساماندهی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در رابطه با جمع آوری سگ های ولگرد با دو سازمان مردم نهاد مبنی بر اینکه سگ ها را جمع آوری و تحویل شهرهای دیگر استان ها دهند نشست های برگزار شد اما در نهایت این اتفاق به مرحله اجرا در نیامد.

ازدیاد سگ های ولگرد در سایه بی توجهی شهرداری

شهردار مهرستان ادامه داد: ازدیاد و زاد و ولد سگ های ولگرد در سایه بی توجهی شهرداری در سالهای گذشته رخ داد که اقدام مطلوبی در این زمینه انجام نداده و در حال حاضر این معضل گریبانگیر شهروندان شده است.

اربابی اضافه کرد: در چند روز آینده اقدام عاجلی در این خصوص انجام خواهد شد اما با توجه به مسایل شرعی در این منطقه با کمبود میرشکار مواجه هستیم.

وی گفت: از نظر قانونی کشتن حیوانات جرم است اما طبق صحبت های انجام شده هرچیزی که موجب اذیت و آزار انسان می شود باید نابود شود، پس در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

شهردار مهرستان بیان کرد: در این موضوع فقط سگ های هار، ولگرد و فاقد شناسنامه اتلاف خواهد شد که در ماه جاری این اقدام انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 24376
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *