800
۰
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

تحقق رونق تولید در بخش کشاورزی"سیب و سوران"/ خشکسالی حریف ظرفیت و توان کشاورزان نشد

محمد حنیف سپاهی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیب و سوران گفت:علیرغم تداوم خشکسالی ها اما از جمعیت ١٠٢ هزار نفری این شهرستان افزون بر ٨۵ درصد افراد در بخش کشاورزی به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول فعالیت می‌باشند.
تحقق رونق تولید در بخش کشاورزی"سیب و سوران"/ خشکسالی حریف ظرفیت و توان کشاورزان نشد
به گزارش شستون؛ محمد حنیف سپاهی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیب و سوران دقایقی قبل در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: علیرغم اینکه تداوم خشکسالی ها سبب کاهش ۶٠ درصدی سطح زیر کشت محصولات کشاورزی سیب وسوران شده،  ولی از جمعیت ١٠٢ هزار نفری این شهرستان افزون بر ٨۵ درصد آنها در بخش کشاورزی به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول فعالیت می‌باشند.

وی تصریح کرد: سیب و سوران استعدادهای خوبی در تولید محصولات زراعی، باغی و دام و طیور دارد واین امر تواسنته در تداوم رونق شعار سال پیش رود به گونه ای که سالیانه حدود ٧۶ هزار تن مجموع تولیدات بخش کشاورزی این منطقه است.

سپاهی افزود: از مجموع تولیدات بخش کشاورزی شهرستان، ۴٠ هزار و یکصد تن  محصولات باغی، ٢٨ هزار تن محصولات زراعی و حدود پنج هزار و ۴٠٠ تن محصولات دام وطیور می باشد.

وی ٨۵ درصد درآمد باغداران سیب و سوران را در تولید انواع خرما برشمرد و گفت:  سالیانه از سطح ٣ هزار و ۴۰۰ هکتار نخلستان بالغ بر۲۱ هزار و ٢٠٠ تن خرما تولید و روانه بازار های داخل و خارج کشور می‌شود.
وی خرما ،انار،  انگور و محصولات گلخانه‌ای را عمده ترین محصولات باغی شهرستان معرفی کرد و ادامه داد: کشاورزان منطقه سالیانه بالغ بر ٣٣ هزار تن یونجه، سورگوم و خصیل تولید می کنند که معادل ٨١ درصد کل تولید محصولات زراعی منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی سیب و سوران گندم جو ، یونجه ،پیاز، بادمجان، بامیه را شاخص ترین محصولات زراعی شهرستان دانست و اضافه کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی،  توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و کم آب بر واقتصادی در حال حاضر این منطقه دارای ۲۰هکتار فضای گلخانه‌ای است که طی سال جاری با سرمایه‌گذاری ۴۰۰میلیارد ریالی بخش خصوصی ۵ هکتار نیز با پیشرفت فیزیکی ١٠ تا ۵٠ درصدی  در حال اجرا است.

وی با اشاره به تلاش جهت افزایش ضریب خوداتکایی شهرستان به گوشت مرغ اذعان کرد: در حال حاضر ۱۳واحد مرغداری فعال شهرستان سالیانه ۲ هزار و ٧٠٠ تن گوشت مرغ تولید که کفاف ۸۷ درصد از نیاز مصرف مردم شهرستان می باشد و برای رسیدن به خودکفایی و تولید بیشتر گوشت مرغ،  هم اکنون ۱۶ واحد مرغداری جدید به ظرفیت ۵۲۰هزار قطعه در هر دوره  با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احداث بوده که با به تولید رسیدن این واحدها ظرفیت تولید گوشت مرغ در سیب و سوران به رقم ٧ هزار و ٩۵٠ تن در سال ارتقا خواهد یافت.

سپاهی افزود: بهره برداران بخش تولید گوشت مرغ به دنبال تولید مازاد بر نیاز شهرستان هستندتا در تنظیم بازار سطح استان هم نقش ایفا کنند.

وی سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی شهرستان سیب و سوران را ۶ هزار و ۶٠٠ هکتار اعلام و اظهار کرد: ۲ هزار هکتار  از اراضی زراعی و باغی  از ۹۹رشته قنات موجود در منطقه مشروب می‌شود.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 24422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *