800
۰
سازمان ملل:

آتش بس یمن در برهه خطیری قرار دارد

فرستاده ویژه سازمان ملل آتش‌بس بین صنعاء و ائتلاف عربی را بسیار تعیین کننده عنوان کرد.
آتش بس یمن در برهه خطیری قرار دارد
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روسیاالیوم، دفتر «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، با انتشار بیانیه‌ای، آتش‌بس بین صنعاء و ائتلاف نظامی سعودی را بسیار تعیین کننده عنوان کرد.
به گفته گروندبرگ، آتش‌بسی که از هفته گذشته به اجرا گذاشته شد، اولین آتش‌بس در یمن در شش سال گذشته است و در برهه بسیار خطیری قرار دارد.
نماینده سازمان ملل همچنین موفقیت در آتش بس را مشروط به همکاری همه طرف‌های عنوان کرد و بر ضرورت مشارکت همه طرف‌ها با حسن نیت و به شکلی سازنده بدون طرح پیش شرط‌ها در یک گفت‌وگوی واقعی با هدف پایان دادن به درگیری‌ها تاکید کرد.
تاکید نماینده سازمان ملل بر اهمیت آتش بس در حالی است که روز چهارشنبه، «عصام یحیی المتوکل»، سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی آتش‌بس دوماهه یمن را در آب‌ها نقض کرده است. وی تاکید کرد: با نادیده گرفتن و نقض آتش‌بس سازمان ملل، ائتلاف متجاوز کشتی امدادی دیتونا حامل دیزل را توقیف و خودسرانه آن را به مجاورات سواحل جیزان هدایت کرده است.
سخنگوی شرکت نفت یمن همچنین اعلام کرد: در راستای در تنگنا قرار دادن ملت یمن و نقض آشکار آتش بس اعلام شده، ائتلاف دشمن امروز کشتی دیتونا را با وجود داشتن مجوز سازمان ملل توقیف کرد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 25149
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *