800
۰
در همایش جهاد تبیین مطرح شد؛

تقویت شرکت‌های دانش بنیان؛ راه حل مشکلات کشور/جهاد تبیین مکمل بیانیه گام دوم انقلاب است

محمد خلیلی فر، دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت علمی و پژوهشی شرکت های دانش بنیان در حوزه توسعه استان استفاده کنیم، کلید برون رفت از چالش های استان را به دست آورده ایم.
تقویت شرکت‌های دانش بنیان؛ راه حل مشکلات کشور/جهاد تبیین مکمل بیانیه گام دوم انقلاب است
به گزارش  شستون؛ به نقل از عصرهامون، محمد خلیلی فر در حاشیه بازدید مسئولان از نمایشگاه دستاوردهای روستایی و شرکت های دانش بنیان بیان کرد: نمایشگاه تخصصی و دستاوردهای بومی منطقه جنوب شرق از 24 تا 27 اردیبهشت در دانشگاه سیستان و بلوچستان در معرض بازدید عموم قرار دارد.

دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین افزود: این نمایشگاه به صورت تلفیقی هم به صورت غرفه های نمایشگاهی در قسمت فن بازارها و هم  پنل های تخصصی در حوزه های مختلف در حوزه  است.

وی ادامه داد: اقتصاد مردمی، نوآوری اجتماعی، الگوی کشت و فضای سبز شهری، ترویج فرهنگ دهستان خلاق، کارآفرینی روستایی و روستاهای هوشمند، محصولات دانش بنیان و قابلیت تجاری سازی، توسعه صنعت گردشگری، توسعه الگوی مهارت آموزی و کارآفرینی از جمله موضوعات این نمایشگاه است.

خلیلی فر بیان کرد: استفاده از ظرفیت تولیدات محصولات دانش بنیان و فناور در زمینه انرژی های تجدید پذیر از جمله خورشید یکی از اولویت های به نمایش گذاشتن توانمندی شرکت های دانش بنیان است.

دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین افزود: این نمایشگاه برای دومین بار است که دایر می شود، اولین نمایشگاه تشریح دستاوردهای بومی محلی و دانش بنیان در دانشگاه زابل تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری لازم است همه دستگاه‌ها و اقشار در تبیین توانمندی ها و رفع ضعف های استان در بخش های مختلف وارد عمل شوند.

خلیلی فر با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت سه روز در محل دانشگاه سیستان و بلوچستان دایر است، گفت: روز نخست این همایش دهیاران و فعالان روستایی مخاطب همایش و نمایشگاه هستند، روز دوم فرمانداران و فعلان شهری مخاطب هستند که به تشریح ظرفیت ها و نقاط ضعف حوزه کاری خود بپردازند.

وی گفت: روز آخر جمع بندی و بررسی چالش های موجود است و ظرفیت ها و قسمتهایی که باید روی انها سرمایه گذاری کنیم تا  علم پژوهشگران و فعالان حوزه این در خدمت جامعه قرار بگیرد.

دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین افزود: قطعا این شرکت ها نقش بسزایی در توسعه استان و کشور ایجاد می کنند و سرمایه های ارزشمندی هستند که دانش را به نیاز بازار تبدیل و آن را با برند سازی به روز کرده اند.

وی گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت علمی و پژوهشی شرکت های دانش بنیان در حوزه توسعه استان استفاده کنیم، کلید برون رفت از چالش های استان را به دست آورده ایم.

خلیلی فر بیان کرد: در پایان همایش با هدف بازریابی و کمک به شرکت های دانش بنیان تفاهم نامه همکاری با دانشگاه سیستان و بلوچستان منعقد خواهد شد.


شهرداران فهرست مشکلات شهری را در اختیار اساتید و نخبگان دانشگاه‌ها قرار دهند

غلامرضا رضایی،رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در این همایش اظهار کرد: بیانیه گام دوم نقشه راه 40 ساله دوم انقلاب بوده و جهاد تبیین مکمل بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی افزود: جهاد تبیین تشریح اقدامات و روشنگری از موارد مختلف است، هر فرد در هر شغل و جایگاهی از جمله معلم، نظامی، استاد و دانشجو باید اقدامات انجام شده و دستاوردها را تشریح و تبیین کند.

این مسؤول ادامه داد: جهاد تبیین یعنی اقداماتی که در 40 سال قبل به دست نیاورده ایم با تلاش بیشتر در آینده به دست بیاوریم.

وی گفت: امسال سال تولید دانش بنیاد و اشتغالزایی است یعنی باید با استفاده از فناوری و علم و دانش نسبت به رفع مشکلات جامعه به ویژه اشتغال تلاش کنیم.

رضایی بیان کرد: از مسائل مهم بیانیه گام دوم قوی‌تر شدن است برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی باید قوی شویم، قوی تر شدن یعنی در تمامی زمینه ها به ویژه علم و فناوری و دانش تلاش کنیم به قله برسیم.

وی با بیان اینکه اولین همایش جهاد تبیین سال گذشته در دانشگاه زابل برگزار شد، گفت: این روزها دومین نمایشگاه و همایش در حال برگزاری است و تلاش می شود استمرار داشته باشد.

این مسؤول ادامه داد: دانشگاه برای برطرف کردن مسائل و مشکلات جامعه در بخش های مختلف باید برنامه داشته باشد، اساتید و نخبگان باید با کارها و طرح های تحقیقاتی و پژوهشی برای حل مشکلات استان اقدام کنند.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: اعضای شورای شهر مشکلات شهری را فهرست کرده و در اختیار کارشناسان و اساتید دانشگاه قرار دهند تا با تبادل نظر راهکار مناسب برای بهبود فضای شهر و رفع مشکلات شهری اقدام شود.

محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام نیز در این مراسم برگزاری اینگونه همایش‌ها برای رفع مشکلات استان و کشور مهم دانست و بر استمرار آن را تاکید کرد.

محمد حسین صفار هرندی گفت: استفاده از ظرفیت جوامع محلی برای ایجاد اشتغال و توجه به شرکت های دانش بنیان، در رفع مشکلات کشور کارگشا است.

منصور بیجار معاون استاندار سیستان و بلوچستان نیز بر استفاده از نظر نخبگان و اساتید دانشگاه برای برون رفت از مشکلات استان تاکید کرد.

در ادامه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های به تشریح طرح های تحقیقاتی خوب در زمینه های مختلف از جمله الگوی کشت فضای سبز شهری پرداخت.

بازدید مسؤولان از نمایشگاه جانبی از دیگر برنامه های دومین روز همایش جهاد تبیین در دانشگاه سیستان و بلوچستان بود.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب: 25379
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *