800
۰
در گفت و گو با یک روابط عمومی مطرح شد؛

روابط عمومی شغلی سخت و پر استرس اما پل ارتباطی قوی میان مردم و مسئولین

سیما پاهنگ گفت: فعالیت در حوزه روابط عمومی به شدت سخت و پر استرس است با این حال از لحاظ سازمانی و در جامعه به آن کمتر توجه می شود.
روابط عمومی شغلی سخت و پر استرس اما پل ارتباطی قوی میان مردم و مسئولین
سیما پاهنگ مسئول روابط عمومی اداره برق سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹ فعالیت خود را در حوزه روابط عمومی در کنار حفظ مسئولیت اصلی خود به عنوان کارشناس طراحی و مهندسی امور برق سراوان شروع کردم.

وی افزود: فعالیت در حوزه روابط عمومی به شدت سخت و پر استرس است، شغلی است که اگه علاقه نداشته باشید به سرعت خسته می شوید.

مسئول روابط عمومی اداره برق سراوان ادامه داد: روابط عمومی شغلی است که ۲۴ ساعت شبانه روز باید آماده و گوش به زنگ باشیم تا در صورت بروز اتفاق یا برنامه ای سریع اقدام و اطلاع رسانی انجام دهیم.

پاهنگ اضافه کرد: خاطرات خوب و بد زیادی در این حوزه برایم رقم خورده، یکی از چندین اتفاقاتی که رخ داده میتوانم به مراسم ارتباط تصویری با رییس جمهور در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ اشاره کنم. مراسم افتتاحیه پروژه برقرسانی به روستاهای فاقد برق که روستای چاه بایگان شهرستان سراوان به نمایندگی از تمام پروژه های استان انتخاب شده بود.

وی تصریح کرد: کسب آمادگی برای این مراسم و تهیه زیرساخت ها در کنار همکاران و مسئولان شهرستان تا پاسی از شب یکی از خاطرات سختی کار و پر از تجربه در عین حال دلنشین و پر از چالش برای من بود.

مسئول روابط عمومی اداره برق سراوان گفت: روابط عمومی، پل ارتباطی قوی بین یک سازمان و مردم است، روابط عمومی، روبه‌رو شدن یک سازمان یا مؤسسه با مخاطباش، از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری که انجام می‌دهد.

پاهنگ اذعان کرد: ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه‌ها و ارتباط با کارکنان، آگاه‌سازی جامعه از فعالیت‌های درون سازمانی، توضیح سیاست‌ها و مدیریت برنامه‌ها، برگزاری سخنرانی‌ها و کنفرانس‌ها، مصاحبه و مدیریت پوشش خبری، ارتباط با مطبوعات، تحقیقات در جامعه مبتنی بر کسب اطلاعات از علایق مشتریان و مخاطبان سازمان، برگزاری مراسم و رویدادها، استفاده از شبکه‌های مجازی و ارتباطی، کنترل و مدیریت راهبردی بحران‌های مرتبط با روابط عمومی، پوشش تبلیغات رسانه‌ای و پاسخگویی به نظرات مثبت و منفی خارج سازمان از جمله فعالیت های این مجموعه است.

وی بیان کرد: تبلیغات به شکل مستقیم و بی‌واسطه خود را معرفی می‌کند و از محصول، خدمت و سازمان حرف می‌زند، اما در روابط عمومی سعی می‌شود به شکل غیرمستقیم و ناخودآگاه بر مخاطب تأثیر گذاشته‌ شود.

پاهنگ افزود: برای فضای تبلیغاتی بایستی هزینه‌ای پرداخت کنید در حالی که نتایج روابط عمومی از طریق ارائه اطلاعیه‌های مطبوعاتی و موضوعات به رسانه‌ها شکل می‌گیرد.

وی گفت: روابط عمومی شغل بسیار حساسی است با این حال از لحاظ سازمانی و در جامعه به آن کمتر توجه می شود.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 25405
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *