800
۰
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با دانا:

ارز ۴۲۰۰ تومانی سالانه ۱۵ میلیارد دلار از منابع کشور را هدر داد/ در روند جراحی اقتصادی، کنار مردم می‌مانیم

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های گذشته، اقتصادی که پایه علمی و عملی موفق نداشت را تجربه کردیم، در چنین اقتصادی رانت، فساد، قاچاق و دورزدن قانون وجود دارد که ما در دولت قبل شاهد آن بودیم.
ارز ۴۲۰۰ تومانی سالانه ۱۵ میلیارد دلار از منابع کشور را هدر داد/ در روند جراحی اقتصادی، کنار مردم می‌مانیم
به گزارش شستون؛  غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره سیاست اقتصاد کشور در دولت روحانی اظهار کرد: کشور ما در سال‌های گذشته، اقتصادی که پایه علمی و عملی موفق نداشت را تجربه کرد، و در چنین اقتصادی رانت، فساد، قاچاق و دورزدن قانون وجود داشت که ملت ما در ۸ سال گذشته این فسادها را در چرخه اقتصاد مشاهده کردند.

وی افزود: اقتصاد، موجودی زنده است که نیاز به فکر، قلب و چشم‌باز دارد و تمام این اجزا لازمهٔ حیات طبیعی اقتصاد کشور است.


تخصیص ارز ترجیحی هیچ دستاوردی برای کشور نداشت

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دستاوردهای شکست‌خوردهٔ اقتصادی دولت قبل ادامه داد: در اقتصاد دولت قبل مسائلی ابتکاری برای موفقیت اقتصاد در نظر گرفته شده بود که از جمله این ابتکارها ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که هیچ دستاوردی برای کشور نداشت.

مرحبا با اشاره به آثار مخرب ارز ۴۲۰۰ اذعان داشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی سیاستی ابتکاری در دولت قبل، برای کنترل تورم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بود که نه‌تنها تورم را کنترل نکرد، بلکه هرسال ۱۵ میلیارد دلار از منابع ارزشمند کشور را که با زحمت زیادی فراهم می‌شد به هدر داد.
 
کالای مصرفی مردم، طعمه قاچاقچیان و رانت‌خواران
وی تصریح کرد:  قانون ارز ۴۲۰۰ باعث قاچاق کالاهای مصرفی مردم می‌شد و بررسی‌ها نشان داد که ارز از کشور خارج و کالا وارد نمی‌شد و یا اینکه کالا به‌عنوان کالای واسطه‌ای وارد می‌شد که پس از تولید کالای نهایی با ارز آزاد صادر می‌شد و نفع آن به واردکننده و یا تولیدکننده خاص آن محصول نهایی می‌رسید.

مرحبا با اشاره به  شروط مجلس به دولت برای نحوهٔ ارائه یارانه به مردم اظهار داشت: شرط اصلی  و تاکید مجلس به دولت برای نحوهٔ ارائه یارانه به مردم جایگزین‌کردن روش‌های متفاوت آن و رها نکردن مردم در تنگنای اقتصادی و گرانی است.


اعطای کارت‌های یارانه به مردم برای اجرای سیاست یارانه در انتهای چرخه مصرف

وی ادامه داد: پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس اعطای کارت‌های یارانه به مردم است تا مردم بتوانند یارانه خود را  در یک بستر امن دریافت و اقلام لازمه را در حد و اندازه متعارف خریداری کنند.

مرحبا درخواست مجلس شورای اسلامی از دولت را بازنگری سامانه دریافت یارانه اعلام کرد و گفت: مجلس از دولت می‌خواهد هر چه سریع‌تر سامانه دریافت یارانه را اصلاح و ساماندهی کنند تا دهک‌هایی که به‌اشتباه حذف شدند اما مشمول دریافت یارانه هستند به حق طبیعی خود دست یابند.

این نماینده مردم در موضوع رویکرد مردم در هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: مردم کشور عزیز ما همیشه یک گام جلوتر از مسئولین حرکت کردند و علی‌رغم همهٔ فشارها و گرفتاری‌ها و سختی‌ها عاقلانه، نجیبانه و با احساس مسئولیت تحمل و اعتماد کردند و همین امر بار مسئولین را در بی‌تفاوت نبودن به مسئولیت‌های خود در قبال این مردم سنگین‌تر می‌کند.

در روند جراحی اقتصادی، در کنار مردم خواهیم بود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان بیان کرد: در جراحی اقتصادی که قطعاً درد زیادی برای مردم خواهد داشت  در کنار مردم نجیب کشورمان هستیم و از هر اقدامی که لازم باشد برای حل مشکلات مردم کوتاهی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 25410
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *