800
۰
در پایش میدانی مشاهده شد؛

بازگشت آرامش به بازار/ مرغ در سراوان زیر نرخ مصوب به فروش می رسد

شهرستان سراوان ۲۲ مرغداری فعال دارد که نصف گوشت سفید مورد نیاز شهروندان این منطقه را تامین می کند.
بازگشت آرامش به بازار/ مرغ در سراوان زیر نرخ مصوب به فروش می رسد
به گزارش شستون؛ مرغ یکی از کالاهایی است که در جراحی بزرگ اقتصادی شامل تغییر قیمت شده؛ طرحی که قرار است به واسطه آن دست دلالان و سودجویان را از سفره مردم کوتاه کند.

طبق گزارشات منتشر شده در رسانه ها و جراید تصویری و مکتوب، قیمت مرغ در برخی از نقاط کشور به زیر قیمت مصوب رسیده و در برخی از نقاط با قیمت هر کیلو ۴۵ هزار تومان به فروش رسید.

در این بین اما قیمت هر کیلو مرغ زنده در سراوان تا دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۶۰ هزار تومان بود که این موضوع گلایه مندی شهروندان را به دنبال داشته اما با توجه به مشاهدات میدانی از روز سه شنبه قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب رسید.

با توجه به ذائقه مردم این منطقه، شهروندان تمایل به خرید و مرغ به صورت زنده بیشتر دارند هر چند که فروش مرغ زنده به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و امنیت غذایی ممنوع شده است اما همچنان در این منطقه به قوت خود پابرجاست و ساکنین سیستان و بلوچستان کمتر رغبت به خرید مرغ منجمد و یا کشتار روز دارند.

حمید کبدانی رئیس جهاد کشاورزی سراوان در همین راستا به خبرنگار ما گفت: در یکی دو روز اخیر نوسان قیمت در سراوان وجود داشت اما از امروز‌ این کالا به صورت تک نرخی در شهرستان به فروش می رسد.

وی افزود: روز گذشته ۴۰ تن مرغ کشتار روز بارگیری و در بازار با قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دوشنبه آخرین مرحله مرغ با قیمت هر کیلو ۴۶ هزار تومان بین فروشگاه های عرضه مرغ زنده توزیع شده است، گفت: مرغ منجمد نیز با قیمت هر کیلو ۴۵ هزار تومان در بازار به فروش می رسد‌.

کبدانی با اشاره به اینکه مباشر به صورت مستقیم مرغ را وارد می کند، تصریح کرد: در خصوص تفاوت قیمت درج شده بر روی تابلوهای فروش و قیمتی که به مصرف کننده می رسد، شهروندان می‌توانند به سازمان جهاد کشاورزی اعلام تا طبق قانون با متخلفین برخورد شود.

وی خاطر نشان کرد: فروش مرغ به صورت زنده ممنوع است ما باتوجه به ذائقه مردم در این استان مرغ به صورت زنده به فروش می رسد که در کل کشور مرغ با صورت کشتار روز و منجمد به فروش می رسد‌.

لازم به ذکر است نصف مرغ مورد نیاز شهرستان از ۲۲ مرغداری فعال این شهرستان تامین می شود که در روزهای اخیر به دلیل توزیع عادلانه عادلانه مرغ زنده و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده خروج مرغ زنده از شهرستان ممنوع شد و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی و قضایی انجام می شود.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 25413
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *