800
۰
هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال؛

استقلال در حال و هوای جشن قهرمانی؛ پرسپولیس دنبال سوم نشدن!

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال در حالی امروز پیگیری می‌شود که خیال استقلال بابت قهرمانی راحت شده و پرسپولیس در دیداری حساس به مصاف تراکتور می‌رود.
استقلال در حال و هوای جشن قهرمانی؛ پرسپولیس دنبال سوم نشدن!
به گزارش شستون؛ به نقل از مهر، در روز دوم از هفته بیست و هشتم لیگ برتر امروز پنجشنبه ۷ بازی برگزار می‌شود که حساس‌ترین بازی‌ها، پرسپولیس در تبریز با تراکتور و سپاهان در خانه با شهرخودرو دیدار می‌کنند. در دیگر دیدارها پیکان با فولاد، گل گهر با نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت با مس رفسنجان، فجر سپاسی با ذوب آهن و همچنین استقلال با آلومینیوم روبرو می‌شوند.
انگیزه‌های قهرمان زودهنگام
در حالی که استقلال قهرمانی‌اش را از پیش قطعی کرده و امشب در دیداری که اصلاً حساسیت جدولی ندارد از آلومینیوم اراک پذیرایی می‌کند، تنها انگیزه‌های استقلالی‌ها برای این بازی حفظ رکورد شکست ناپذیری در لیگ نزدیک شدن به رکورد شکستن رکورد خودشان در آمار کمترین گل خورده در یک فصل است.
مجیدی برای این بازی مهم و غیر حساس نیک نفس و دانشگر را به دلیل محرومیت و چشمی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و به جز این ۳ نفر سایر آبی پوشان در خدمت سرمربی هستند. در سوی دیگر میدان هم آلومینیوم با هدایت مهدی رحمتی، میلاد فخرالدینی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد تا کار هر دو تیم در خط دفاع با مشکل مواجه شود.
رقابت غیر مستقیم دو تیم برای نایب قهرمانی
در حالی که استقلال قهرمانی‌اش را از قبل قطعی کرده است، رقابت داغی در ۳ هفته پایانی بین دو تیم پرسپولیس و سپاهان برای کسب عنوان نایب قهرمانی در جریان است که در این رقابت فعلاً پرسپولیس ۲ امتیاز پیش است و باید دید آیا می‌تواند این برتری‌اش را تا پایان فصل حفظ کند یا خیر.
سرخ پوشان امشب کار ساده‌ای در پیش ندارند و باید در خانه تراکتور به مصاف این تیم بروند. تراکتوری که در هفته‌های اخیر نتایج قابل قبول تری گرفته و تاثیرات افکار ساغلام در آن مشخص شده است. هر دو تیم هفته گذشته با نمایندگان اصفهان دیدار داشتند که پرسپولیس با شکست خانگی و تراکتور با مساوی خارج از خانه میدان را ترک کرده‌اند.
گل محمدی که این روزها از سوی هواداران تحت فشار قرار دارد برای نجات از این فشار و تثبیت نایب قهرمانی‌اش در لیگ به شدت به پیروزی در این بازی نیاز دارد.
سپاهان و نوید کیا که حالا بیشتر به ۲ امتیازی پرسپولیس رسیده‌اند، می‌دانند کار ساده‌ای برابر تیم انتهای جدولی شهرخودرو ندارند چون آنها حتماً با یک بازی انتحاری کار را برای تیم میزبان دشوار می‌کنند. اما زرد پوشان دیار زاینده رود هم که با شکست دادن پرسپولیس در هفته گذشته حالا نیم نگاهی به عنوان نایب قهرمانی دارند، باید همه تلاش خود را برای پیروز شدن در این بازی انجام دهند. این در حالی است که شهرخودرو هم آخرین شانس‌های خود را برای بقا امتحان می‌کند و شکست احتمالی در این بازی ممکن است سقوط آنها را به لیگ یک قطعی کند.
آخرین تلاش‌های ۳ تیم برای بقا
در شبی که شهرخودرو برای بقا نیاز مبرم به پیروزی برابر سپاهان آن هم در اصفهان دارد، همزمان دو تیم دیگر هم مثل شهرخودرو هم باید برای بقا جنگیده و دست به بازی‌های انتحاری بزنند.
نفت مسجد سلیمان که همچنان با خطر سقوط مواجه است نسبت به شهرخودرو و فجر سپاسی کار ساده‌تری برای بقا دارد و رضا مهاجری می‌تواند در صورت پیروزی احتمالی برابر گل گهر در سیرجان که البته کار ساده‌ای هم نیست، تا حدودی امیدواری‌های تیمش را برای بقا بیشتر نماید. به خصوص اگر فجر و شهرخودرو نتایج لازم را نگیرند.
فجر سپاسی هم که پس از سال‌ها به لیگ برتر بازگشت، امروز در معرض سقوط قرار گرفته و آنها هم باید در خانه با تیم خوب ذوب آهن دیدار کنند. فجر سپاسی در صورتی از دو تیم انتهای جدول جدا می‌شود که ذوب آهن را شکست داده و همزمان نفت مسجد سلیمان مغلوب گل گهر شود. سپاسی‌ها همان میزان که شانس فرار از منطقه خطر را دارند، امکان سقوط به انتهای جدول را دارند.
برنامه دیدارهای روز دوم از هفته بیست و هشتم لیگ برتر به شرح زیر است؛
پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت
پیکان-فولاد؛ ساعت ۱۸
تیم داوری؛
 کمیل غلامی – سعید قاسمی – امین زاهدی – مهدی مرجانزاده، ناظر: حسین خانبان
تراکتورتبریز- پرسپولیس؛ ساعت ۱۹
تیم داوری؛ سیدرضا مهدوی – امیررضا آشورماهانی – احد سلطانی – فرزاد منصوری، ناظر: فریدون اصفهانیان
شهرخودرو-سپاهان؛ ساعت ۱۹:۳۰
تیم داوری؛
 رضا کرمانشاهی – قهرمان نجفی – مرتضی سلمان نژاد – محمدرضا تارخ، ناظر: سعید بطحایی
گل‌گهر سیرجان- نفت مسجد سلیمان؛ ساعت ۲۰
تیم داوری؛
 اشکان خورشیدی – محمدرضا منصوری – حمید سبحانی – ابوالفضل گرجی، ناظر: علیرضا یزدانی
صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان؛ ساعت ۲۱
تیم داوری؛
 میثم حیدری – محمدجواد مداح – امید افخمی – روح الله شریفی، ناظر: ابوطالب طاهریان
استقلال - آلومینیوم اراک؛ ساعت ۲۱:۱۵
تیم داوری؛
 جواد رحیم زاده – علی میرزابیگی – حمید نادری – وحید زمانی، ناظر: رحیم رحیمی مقدم
فجر شهید سپاسی شیراز - ذوب‌آهن؛ ساعت ۲۱:۳۰
تیم داوری؛
 موعود بنیادی فرد – مهدی عالیقدر – فرهاد فرهادپور – مسعود حقیقی، ناظر: ایرج نظری
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 25435
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *