800
۰
اخبار نمایشگاه کتاب؛

جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان معرفی شد

جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان دیروز در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی شد.
جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان معرفی شد
به گزارش شستون؛ به نقل از خبرگزاری مهر، نشست معرفی جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان با حضور خانواده شهید حدادیان و دبیر جایزه ادبی روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.
پدر شهید حدادیان در ابتدای مراسم گفت: شهید حدادیان جوانی دهه هفتادی و متولد سال ۱۳۷۴، جوانی مؤمن و انقلابی و دانشجو و اهل کتاب بود. آخرین کتابی که ایشان مطالعه می‌کرد، درباره شهید بود. وقتی شهادت محمدحسین حدادیان توسط یکی از فرقه‌ها شکل گرفت، دیدیم خیلی از جوانان وارد این فرقه ظاله شدند. من این دغدغه را داشتم که نویسندگان و اهل قلم وارد میدان شوند و چهره واقعی این فرقه را نمایش دهد. در دولت قبل اصلاً دقتی در خصوص معرفی این فرقه صورت نگرفت. ما تصمیم گرفتیم نویسندگان و آثارشان را به یک جریان در سطح جامعه تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: وقتی شهادت محمدحسین و نوع شهادت را برای آقا گفتیم‌، ایشان گفتند این شهادت‌ها برکات زیادی دارد و ادامه‌دار می‌شود.
حدادیان گفت: در خصوص معرفی این شهید، بسیاری از جوانان و دانشجویان کمک کردند. به برکت خون این شهید یکی از بنگاه‌های اقتصادی این فرقه ضاله ورشکسته شد. در فرقه این اشرار، سنتی وجود دارد که بر اساس آن، خانه قطب این فرقه‌ها محل عبادت می‌شود که به برکت خون این شهید، این خانه فروخته شد.
در ادامه مادر شهید حدادیان گفت: حضرت آقا وقتی این شهید را دیدند، کلمه «نور» را بر زبان آوردند. ما خودمان را تبلوردهنده این نور می‌دانیم. من از تمامی عاشقان اباعبدالله (ع) دعوت می‌کنم در مورد این فرقه قلم بزنند؛ چون کتاب است که در طول تاریخ ماندگار می‌شود. خودم بعد از شهادت محمدحسین متوجه این فرقه صوفیه شدم و کتابی برای نسل جوان نوشتم که چهره واقعی این فرقه نمایش داده شود. نسل جدید باید بداند که این چهره‌های بزک‌کرده بسیار مشمئزکننده‌اند.
در ادامه مهری غلام‌پور دبیر جایزه ادبی شهید محمدحسین حدادیان گفت: پرچمی که این شهید به دست پدر و مادرش داد، این بود که جریان‌هایی در سطح جامعه شروع شود و چهره ننگین این فرقه را نمایش دهند. نوع شهادت این شهید به گونه‌ای بود که دست کثیف این فرقه نمایان شد. این نوع شهادت داعش‌گونه بود و خون این شهید، رسواکننده آنها بود.
وی در خصوص جایزه شهید حدادیان افزود: این جایزه تا ۳۱ خرداد ماه تمدید شد. این جایزه ادبی کاملاً خصوصی است و تمام هزینه‌ها را خانواده شهید تأمین می‌کنند. در نهایت هم بیست داستان برتر این جایزه چاپ می‌شوند.
غلام‌پور در ادامه داوران را معرفی کرد و گفت: داور اصلی خسرو بابادادی هستند که داور جایزه جلال و انقلاب بوده‌اند. همچنین اختتامیه این مراسم بیست‌ویکم تیرماه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این کار صرفاً جهادی نیست و مستمر و بلندمدت است، افزود: این جایزه کاملاً حرفه‌ای است و به سمت و سوی احساسی بودن حرکت نمی‌کند. این جایزه ادبی به عنوان یک جریان‌سازی اعتقادی هم به کار می‌رود و می‌خواهد قدم‌هایی بردارد.
جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 25444
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *