800
۰
جدال نابرابر معیشت با حقوق شهروندی؛

رشد قارچ گونه میوه فروش های خیابانی/ دستفروشان ساماندهی می شوند

دستفروشان و دوره گردهای میوه فروش در سراوان نیمی از معابر و میادین را به تصرف خود درآورده که این موضوع علاوه بر نا زیبا کردن چهره شهر، در تردد خودروها مشکلاتی را به وجود آورده است.
رشد قارچ گونه میوه فروش های خیابانی/ دستفروشان ساماندهی می شوند
به گزارش شستون،دستفروشی پدیده ای است که سیمای شهر را مخدوش و علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی در عبور و مرور خودرو ها و رفت و آمد شهروندان اختلال ایجاد می کند.

با نگاه گذرا به سطح شهر سراوان در گوشه و کنار معابر اصلی، فرعی، میادین و پیاده روهای شهر شاهد حضور افرادی هستیم که دستفروشی می کنند.

این روزها دستفروشی میوه در شهر سراوان به صورت قارچ گونه رشد کرده که نمونه آن را در خیابان نبوت، شهید بهشتی، انقلاب و میدان کلپورگان می توان مشاهده کرد.

گاها دستفروشان نیمی از معابر را به تصرف خود در می آوردند که تردد خودروها را با مشکل مواجه می کنند و باعث نادیده گرفته شدن حقوق شهروندی می شوند.

آماده سازی غرفه برای دستفروشان سراوانی

از همین رو به دنبال اعتراض برخی از شهروندان خبرنگار ما به سراغ محمد امین سیدی شهردار سراوان رفت که وی گفت: یک قطعه زمین در محدوده سه راهی غفورآباد برای ساماندهی دستفروشان در نظر گرفته شده که در حال آماده سازی زیرساخت های آن هستیم.

وی افزود: مقرر شد که پیمانکار بدون فوت وقت این پروژه را به پایان برساند تا با غرفه سازی این محوطه بتوانیم دستفروشان و میوه فروشان دوره گرد را در آن مکان سازماندهی کنیم.

شهردار سراوان ادامه داد: در حال حاضر مکان مشخصی برای استقرار دستفروشان در شهر وجود ندارد اما با آماده سازی مکان در نظر گرفته در سه راهی غفور آباد در آینده نه چندان دور این معضل نیز رفع خواهد شد.

ورود دادستان سراوان برای تسریع در پیشرفت غرفه ها

سیدی با بیان اینکه با همکاری مطلوب دادستان شهرستان شاهد پیشرفت این پروژه هستیم، خاطر نشان کرد:  در این مکان سرویس بهداشتی، آب شرب و نمازخانه نیز در نظر گرفته شده که بسیاری از مشکلات دستفروشان نیز مرتفع خواهد شد.
 
وی با اشاره به همکاری دستفروشان در احداث مکان مناسب برای سازماندهی آنان، گفت: برخی از دستفروشان مبالغی را برای ساخت این پروژه به شهرداری پرداخت کردند که جای قدر دانی دارد.

انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdcgz79qzak9t34.rpra.html
 
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 25559
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *