800
۱
سراوان بر مدار امید آفرینی؛

خبر خوش برای شرقی ترین مردم ایران/چاه ژرف سراوان به آب رسید

عملیات حفر چاه ژرف سراوان 21 خرداد ماه با موفقیت به سرانجام رسید و اولین آب عمق 1370 متر استحصال شد.
خبر خوش برای شرقی ترین مردم ایران/چاه ژرف سراوان به آب رسید
به گزارش شستون؛ شهرستان سروان در شرقی ترین نقطه ایران سالهاست که با مشکل کمبود آب و خشکالی دست و پنجه نرم می کند و کاهش نزولات آسمانی باعث شده بخشی از کشاورزی این منطقه از بین رود.

در برخی از مناطق این شهر که دارای شبکه آب لوله کشی هستند اما آب جاری نیست، با برنامه ریزی های انجام شده به صورت سقایی به ساکنین این منطقه آب رسانی انجام می شود اما این موضوع نیز مشکلات متعددی را با توجه به مسافت طولانی بین روستاها و شهرها و همچنین ضعف در زیرساخت های ارتباطی به ویژه مسیر های خاکی و صعب العبور منطقه بم پشت به وجود آورده است.

روستاهایی از جمله جهاد آباد، هوشک، دزک، آسپیچ و شهر محمدی که در فاصله خیلی نزدیک از شهر سراوان قرار دارند در طول سال با قطعی مکرر آب، افت فشار و گاها قطعی چندین روزه مواجه هستند که این امر هر از چندگاهی صدای ساکنین را در آورده است.

عملیات حفر چاه ژرف سراوان با موفقیت به سرانجام رسید

علی ای حال در روزهای اخیر و با انتشار مطلبی با عنوان " عملیات حفر چاه ژرف سراوان با موفقیت به سرانجام رسید" منتشر و  این مطلب امید بخش به سرعت توسط کاربران فضای مجازی سراوان در شبکه های اجتماعی بازنشر شد و موجی از خوشحالی و امید را در دل و جان مردم این خطه از کشور که سالها در رنج بی آبی به سر می برند به وجود آورده است.

در همین راستا خبرگزاری ایرنا در مصاحبه ای با سعید تجلیلی فرماندار سراوان نوشت: ایجاد چاه ژرف در منطقه سراوان ۲ سالی هست که مطالعاتش تمام شده و سال گذشته فرایند آن از دیماه شروع به کار شد.
 
به گفته فرماندار سراوان اولین آب چاه ژرف سراوان در عمق یک‌هزار و ۳۷۰ متری زیر زمین به آب پایداری رسیده و دمای ۲۷ درجه سانتیگراد را دارد.

گفته می شود بعد از انجام آزمایشات لازم و در صورت مناسب بودن نتایج این آب به بهره‌برداری خواهد رسید و اگر نتایج مناسب نباشد عمق چاه ژرف مربوطه را بیشتر خواهند کرد.

انتهای پیام/



 
 
 
 
 
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 25580
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *