800
۰
در حاشیه بازدید از محلات سیب و سوران مطرح شد؛

توجه ویژه سپاه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی/دسترسی آسان به مواد مخدر مهم ترین معضل محله های آسیب پذیر است

دسترسی آسان به مواد مخدر در محله های آسیپ پذیر از بزرگ ترین معضلات بخش پسکوه محسوب می شود که جوانان زیادی را در دام اعتیاد گرفتار کرده است.
توجه ویژه سپاه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی/دسترسی آسان به مواد مخدر مهم ترین معضل محله های آسیب پذیر است
به گزارش شستون؛ مسئول آموزش و پیشگیری معاونت اجتماعی سازمان بسیج، کارشناس آسیب های اجتماعی سازمان بسیج به همراه معاونت اجتماعی سپاه سلمان با حضور در شهرستان سیب و سوران از مراکز نیکوکاری بیت الاحسان بازدید و با مدیران محلات اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

داود رحیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیب و سوران با بیان اینکه  کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های محوری معاونت اجتماعی سپاه محسوب می شود، گفت: وظایف این معاونت با توجه به تأکید رهبر انقلاب بر کاهش به ‌موقع آسیب‌های اجتماعی در محلات که امری بسیار مهم و تاثیرگذار برای داشتن جامعه ای پویا است.

وب گفت : جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در سیب وسوران چهار عرصه جهت فعالیت برنامه‌ریزی شده است که با پیگیری های معاونت اجتماعی در ناحیه سیب وسوران شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان باشیم.

همچنین فلاح مسئول آموزش و پیشگیری معاونت اجتماعی سازمان بسیج در بخش پسکوه حضور یافت و با مدیر و شورای محله پایگاه شهید حیدری دیدار و گفتگو کرد که در این دیدار سیدمحمد زومکزهی ضمن قدر دانی از توجه ویژه سپاه پاسداران به شهرستان سیب و سوران، بیان کرد: در راستای اجرای برنامه محله اسلامی در بخش پسکوه برنامه های خوب و تاثیرگذاری جهت کاهش آسیب های اجتماعی در این بخش اجرا شده است.

وی ادامه داد: می توان به ایجاد صندوق های مردم یار جهت ارائه تسهیلات بدون کارمزد به نیازمندان مشاغل خرد و خانگی اشاره کرد که در حال حاضر بیش از یکصد و سی نفر عضو ثابت دارد و تعداد قابل توجهی تسهیلات یکصد میلیون ریالی و پنجاه میلیون ریالی پرداخت کرده است.

شورای محله اسلامی بخش پسکوه با توجه به کمبود فضای آموزشی، تفریحی و ورزشی در بخش پسکوه و دسترسی آسان به مواد مخدر را از بزرگترین معضلات بخش پسکوه عنوان کرد و افزود: تعداد قابل توجهی از جوانان گرفتار دام اعتیاد شدند که نیازمند صدور مجوز جهت ایجاد و افتتاح مرکز بازپروری معتادین متهاجر در بخش پسکوه هستیم تا بتوانیم به یاری خداوند و حمایت مسئولین امر این بیماران را به آغوش گرم خانواده بازگردانیم.

زومکزهی خاطر نشان کرد: با توجه به  علاقه، پتانسیل و ظرفیت بالای جوانان و ورزشکاران این بخش به ورزش های رزمی، برنامه ریزی جهت ایجاد سالن ورزشی مختص ورزش های رزمی از نیاز های وافر بخش پسکوه محسوب می شود که نیازمند توجه ویژه مسئولین است.

در ادامه  مسئول آموزش و پیشگیری معاونت اجتماعی سازمان بسیج از خانه نیکو کاری محله کهن میر، پایگاه مقاومت بسیج شهید ملایی کهن میر، اجرای طرح ویزیت و توزیع داروی رایگان و مراکز ترک اعتیاد بانوان و آقایان شهرستان بازدید و با مدیران این مراکز گفتگو کرد.

وی با اعلام اینکه از مهمترین موضوعاتی که در معاونت اجتماعی پیگیری می‌شود محله محوری و توانمند کردن مدیران محلات است، افزود: در حوزه‌های مختلف از این ظرفیت به خوبی استفاده شده است و هم افزایی دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات جامعه باید همواره مورد توجه باشد و نباید به گونه‌ای باشد که دستگاه‌ها فقط مطالبات خود را مورد توجه قرار دهند . با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری همه باید دست در دست یکدیگر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در محله‌ها را برطرف کنند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 25581
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *