منابع نظامی آمریکا تأیید کردند؛

حمله هوایی روسیه به پایگاه آمریکایی «التنف» در سوریه

28 خرداد 1401 ساعت 12:32

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع نظامی آمریکا اعلام کرد که پایگاه آمریکایی التنف در شرق سوریه طی هفته گذشته هدف حملات جنگنده های روسیه قرار گرفت.


به گزارش شستون؛ به نقل از خبرگزاری مهر به نقل الجزیره، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع نظامی آمریکایی گزارش داد که نیروهای روسیه طی ماه جاری میلادی سلسله عملیاتی را علیه نیروهای ائتلاف ائتلاف آمریکایی در سوریه انجام داده اند.
به گفته این منابع و در چارچوب عملیات مذکور، پایگاه نظامی «التنف» در شرق سوریه هفته گذشته هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفت. در این حمله، دو جنگنده «سوخو» روسیه یک مقر در پایگاه التنف را هدف قرار دادند.
منابع نظامی آمریکایی افزودند: حملات روسیه این نگرانی را در آمریکا ایجاد کرده است که احتمال تقابل بین واشنگتن و مسکو در سوریه شدت خواهد گرفت.
آنها تصریح کردند: روسیه به آمریکا هشدار داده بود که به حملات به نیروهای دولتی سوریه پاسخ خواهد داد.
به گزارش منابع مذکور، روسیه قبل از حمله به آمریکایی‌ها اطلاع داده بود که محل مورد هدف را تخلیه کنند و این اقدام مسکو به منظور جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها صورت گرفت.
گفتنی است که رسانه‌ها پیشتر خبر داده بودند که پهپادهای ناشناس، چهارشنبه‌شب گذشته مقر عناصر تروریستی «مغاویر الثوره» در داخل پایگاه آمریکایی «التنف» را که از مهم‌ترین مراکز حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در سوریه به شمار می‌رود، هدف قرار دادند. مقام‌های دفاعی آمریکا در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان خبر دادند که این حمله را روسیه انجام داده و پیش از انجام حمله به واشنگتن هشدار داده است که نیروهای خود را از محل دور کند.
هنوز گزارشی از تلفات ناشی از این حمله منتشر نشده است. با این حال، بروز خسارات مادی در محل مورد نظر دور از واقعیت نیست.
برگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 


کد مطلب: 25605

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/25605/حمله-هوایی-روسیه-پایگاه-آمریکایی-التنف-سوریه

شستون
  https://shastoon.ir