800
۰
خطبه های نماز جمعه

صراط مستقیم، استقامت در باور و ایمان/ وحدت اسلامی، پایه و اساس پیشرفت، قدرت و آبادانی

همه ما باید این را بدانیم، توطئه دشمنان قسم خورده ما (آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل صعود) از دیرباز است که دست در دست هم داده اند تا بتوانند در جمهوری اسلامی آشوب ایجاد کنند و وحدت اسلامی را با هدف قرار دادن قومیت ها و مذاهب از بین ببرند.
صراط مستقیم، استقامت در باور و ایمان/ وحدت اسلامی، پایه و اساس پیشرفت، قدرت و آبادانی
به گزارش شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اولین معنای صراط مستقیم اطاعت و بندگی خداوند است. اینکه انسان در چارچوب دستورات الهی گام بردارد، هر سخنی که می‌گوید هر کاری که انجام می‌دهد، هر رفتاری که از او سر می‌زند مطابق با دستورات خداوند باشند شاید در زندگی روزمره برای من و شما زیاد اتفاق بیفتد که برخی از اعمال و رفتارمان با اطاعت و بندگی خدا در تعارض باشد و کسی بخواهد در صراط مستقیم قرار گیرد، هر زمان و مکانی که دید خواست خودش با خواست و دستور پروردگار تعارض دارد، خدا را کنار نمی‌گذارد و به خواست خودش عمل کند، بلکه تحت هر شرایطی مطیع اوامر الهی است

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به حفظ اعتدال در عقیده و میانه روی که یکی از موارد صراط مستقیم است گفت: از جمله راه های قرار گرفتن در صراط مستقیم، میانه‌روی در کارها است. اینکه انسان در تمامی زمینه‌های زندگی از افراط و تفریط، پرهیز کند و همواره در همه امور معتدل و میانه رو باشد. حضرت امام حسن عسکری علیه السلام می‌فرماید «صراط المستقیم فی الدنیا فهو ما قصر عن الغلو و ارتفع عن التقصیر». کسی که در راه خدا گام برمی‌دارد و طبق دستورات پروردگار و دین الهی عمل می‌کند، در نتیجه از تندروی و یا کندروی، از غلو یا تقصیر، از افراط و تفریط به دور است و در همه امور اعتدال دارد. چون اسلام دین اعتدال است و یک مسلمان و مومن حقیقی نیز معتدل و میانه رو است.

وی با بیان اینکه جهاد اکبر پیش نیاز جهاد کبیر است افزود: 
«جهاد اکبر» در مقابل «جهاد اصغر» (جهاد با دشمن بیرونى)، عبارت است از ستیز و مخالفت با هوای نفس؛ یعنی مخالفت با آن دسته از خواهشهای نفس که انسان را وادار به مخالفت با خداوند متعال و سرپیچى از دستورهاى او مى‌کند. هدف از این جهاد، ترک شهوت‌هاى شیطانی و گردن نهادن به دستورهاى خداوند و پیراستن نفس از صفات ناشایست و آراستن آن به صفات نیکو است.

امام جمعه سراوان گفت: عمل خبیثانه ای که دشمن اسلام در حرم مطهر شاه چراغ انجام داد و مظلومانه مرد و زن و کودک و جوان را به خاک و خون کشاندند و همچنین هتک حرمت به حرم مطهر و مردمی که برای زیارت به آنجا آمده بودند را محکوم کردند.

وی افزود: همه ما باید این را بدانیم، توطئه دشمنان قسم خورده ما (آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل صعود) از دیرباز است که دست در دست هم داده اند تا بتوانند در جمهوری اسلامی آشوب ایجاد کنند و وحدت اسلامی را با هدف قرار دادن قومیت ها و مذاهب از بین ببرند. 

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور اذعان کرد: شاهد بودید که چطور از فوت یک خانم سوءاستفاده کردند و بهره برداری و سیاه نمایی کردند و با تحریک احساسات مردم اختلاف ایجاد کردند و حادثه ی زاهدان و شیراز را بوجود آوردند، اینها کار دشمن است برای از بین بردن وحدت و تفرقه افکنی در جامعه، لذا ما باید درس بگیریم و با آگاهی و بصیرت خود این وحدت را تقویت کنیم، چراکه امروز دشمن از وحدت آفرینی علمای شیعه و سنی عصبانی هستند و دست به هر کاری می‌زنند تا موجب اختلاف و از بین رفتن وحدت بشود زیرا وحدت اسلامی پایه و اساس رشد، قدرت، موفقیت و آبادانی است

وی در باب وحدت خاطرنشان کرد: همه علما و بزرگان و کسانی که صاحب نظر هستند و تریبون در اختیار دارند باید تلاش کنند این وحدت و برادری روز به روز بیشتر شود و حفظ بماند.

انتهای پیام/

 
جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 25837
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *