800
۰
در قالب ۶۰ برنامه ورزشی و فرهنگی انجام شد؛

فعالیت ۲۸ انجمن مردم نهاد سراوانی در زمینه ترویج ازدواج آسان و آگاهانه

۲۸ انجمن مردم نهاد در سراوان فعالیت دارند که عمده فعالیت آن‌ها در زمینه ترویج ازدواج آسان و آگاهانه است.
فعالیت ۲۸ انجمن مردم نهاد سراوانی در زمینه ترویج ازدواج آسان و آگاهانه
به گزارش شستون، یازدهم شعبان ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) است که به مناسبت ولادت رشیدترین جوان حماسه ساز دشت کربلا به عنوان روز جوان در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است. 

هرساله به مناسبت این روز برنامه‌های شاد و مفرح متنوعی در سراوان به همت اداره ورزش و جوانان و دیگر ارگان‌های متولی برگزار می‌شود. 

جوانی دورانی است که باید با برنامه ریزی مناسب باعث شد تا استعدادها به اوج خود رسیده، شکوفا شوند و دستاوردهای مهمی به دست آید پس می‌طلبد نهادهای مربوطه که با جوانان سرو کار دارند به این امر مهم بپردازند. 

اداره ورزش و جوانان یکی از اداراتیست که ارتباط مستقیم با جوانان هم در زمینه پرورش افکار، منش و رفتار پهلوانی و هم در زمینه آموزش در زمینه‌های مختلف را دارد. 

چند سالی است که این اداره با تشکیل و راه اندازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان، بسیاری از جوانان را وارد عرصه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی کرده تا هم اوقات فراغت جوانان بیهوده سپری نشود و هم در اجتماع حضور داشته و ضمن کسب تجربه، به انجام فعالیت‌های داوطلبانه و عام المنفعه بپردازند

در همین راستا عصمت پورمحمدی، کارشناس مشارکت‌های اجتماعی جوانان اداره ورزش و جوانان سراوان به خبرنگار ما گفت: به همت جوانان سراوانی تعداد ۲۸ سمن در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، گردشگری، حقوق شهروندی، علمی پژوهشی، هنری، موسیقی، تئاتر، آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، سلامت روانی، فعالیت‌های بشردوستانه و ازدواج و خانواده تشکیل شده است. 

وی افزود: عمده فعالیت‌های جوانان در زمینه کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج و مهارت‌های دهگانه زندگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و طلاق می‌باشد. به دلیل اهمیت موضوع ازدواج و خانواده، عمده فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در راستای ترویج ازدواج آسان، آگاهانه و بهنگام بوده است. 

کارشناس مشارکت‌های اجتماعی جوانان اداره ورزش و جوانان سراوان ادامه داد: به مناسبت هفته جوان جشنواره طراحی و نقاشی ازم که همزمان با روز فرهنگ بلوچ برگزار می‌شود به همت سازمان مردم نهاد هنرمندان شهر آفتاب و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کتابخانه‌های عمومی اجرایی می‌شود. 

پورمحمدی ادامه داد: همچنین طبق رسم هرساله برگزاری جشن بزرگ جوان به همین مناسبت در دستور کار این اداره قرار دارد. از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده هفته جوان می‌توان به اردوهای گردشکری ویژه جوانان، همایش طبیعت گردی، مسابقات کتابخوانی و جلسات مشاوره‌ای رایگان برای جوانان اشاره کرد که به همت سازمان‌های مردم نهاد و با حمایت اداره ورزش و جوانان انجام خواهد گرفت. 

وی خاطر نشان کرد: مسابقات فرهنگی و ورزشی به مناسبت‌های ملی و مذهبی در طول سال توسط سمن‌های مردم نهاد برگزار شده و می‌توان انجمن‌های مردم نهاد را یک ظرفیت بسیار مهم برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و بهترین مسیر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین ترویج فرهنگ پسندیده ازدواج و فرزند آوری به شمار آورد. به طوریکه در سال‌جاری بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی و ورزشی به طور مستقیم توسط سمن‌ها و یا در قالب برنامه‌های خانه جوانان سراوان برگزار شده است. 

کارشناس مشارکت‌های اجتماعی جوانان اداره ورزش و جوانان سراوان تصریح کرد: امر ازدواج یک پیوند مقدس در آموزه‌های دینی اسلامی ما مسلمانان است و از این رو ضرورت دارد تا تلاش‌های مضاعفی در تقویت بنیان‌های خانواده و فرزند آوری انجام داد. 

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: این روزها اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در طول فضای مجازی به امر جداناپذیر زندگی تبدیل شده و بسیاری از جوانان بیشتر اوقات خود را در این فضا سپری می‌کنند بهتر است با بهره گیری از این بستر آموزه‌های دینی و اسلامی را ترویج دهیم چرا که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و خطر کمرنگ شدن باورهای اسلامی، میل به ازدواج و فرزند آوری کاهش یافته است. 

پورمحمدی با بیان اینکه اگر چه مشکلات اقتصادی می‌تواند عامل کاهش تمایل خانواده‌ها برای فرزند آوری باشد اما نمی‌توان این مورد را عامل اصلی دانست، اذعان کرد: دلیل دیگر، عدم اشتغال جوانان و درک نادرست ایشان از این موضوع است، چرا که انتظار جوانان از اشتغال، در اکثر مواقع جذب شدن در بدنه دولت است که این فرهنگ نادرست بایستی با برگزاری همایش‌های متعدد کارآفرینی و اشتغال اصلاح گردد. 

وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بر امر ازدواج و امید به پروردگار عالم تاکید کرده و از سوی دیگر فرهنگ اسلام مخالف با کاهش نسل به دلیل نگرانی از معیشت است چرا که خداوند روزی رسان است و بندگان را از فضل خود بی‌نیاز می‌سازد. 

انتهای خبر/
سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب: 26169
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *