800
۱

وعده شغل و خانه به قهرمانان؛ از حرف تا واقعیت!

کمیته‌ ملی‌ المپیک و شهرداری تهران روز دوشنبه توافق‌نامه‌ای را امضا کردند که در صورت تحقق اتفاق بزرگی برای ورزشکاران ملی خواهد بود هرچند هنوز جزئیات و تضمین‌های اجرای آن مشخص نیست
وعده شغل و خانه به قهرمانان؛ از حرف تا واقعیت!
به گزارش شستون؛ به نقل از ایسنا، بر اساس آن چه کمیته ملی‌المپیک اعلام کرده است، این تفاهم‌نامه با هدف حمایت از مدال‌آوران ورزش ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس در زمینه مسکن و اشتغال منعقد شده است و از آن‌جا که بحث اشتغال و مسکن مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران است، این تفاهم‌نامه می‌تواند یک اتفاق خوب باشد به شرطی که به مرحله اجرا برسد.
*قهرمانان در تهران صاحب‌خانه می‌شوند؟
در زمان امضای این تفاهم‌نامه، هیچ جزئیاتی از آن منتشر نشد و همین مسئله سوال‌هایی را برای اهالی ورزش به وجود آورده است. نکته مهم در عقد این تفاهم‌نامه این است که مشخص نیست این حمایت به چه صورت خواهد بود. در واقع قرار است شهرداری برای مدال‌آوران شغل فراهم کند و آنها را استخدام کند یا حمایت در زمینه اشتغال به گونه دیگری است؟ در بخش مسکن هم این ابهام وجود دارد که شهرداری واقعا می‌خواهد در تهران به مدال‌آوران خانه بدهد؟ در شرایط کنونی که یک متر زمین در شهر تهران قیمت بسیار بالایی دارد، این خانه‌ها کجا هستند که شهرداری تهران می‌خواهد آن‌ها را به قهرمان بدهد؟
وعده شغل و خانه به قهرمانان؛ از حرف تا واقعیت!
حتی محمود خسروی‌وفا، رییس کمیته ملی المپیک هم به صورت شفاف نوع حمایت را مشخص نکرد و در جواب خبرنگاران مبنی بر این که مسکن‌ طلایی‌های بازی‌های آسیایی تضمین شده است؟ عنوان کرد:" نه من آمدم برای خودم مسکن بگیرم(با خنده). قرار بر این است هر خدمتی در زمینه مسکن و اشتغال باشد انجام شود. " 
*محل تامین شغل و خانه کجاست؟
به نظر می‌رسد که در ابتدا باید مفاد این تفاهم‌نامه به صورت شفاف در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد و از الان مشخص شود نوع حمایت شهرداری تهران به چه صورت است و از چه محلی قرار است تامین شود. در واقع شهرداری اجازه دارد که چنین وعده هایی در بخش قهرمانی ورزش بدهد؟ روشن شدن این نکات کمک می کند تا بعد از بازی‌ها شکل حمایت شهرداری تغییر نکند و کمیته ملی المپیک و شهرداری دچار چالش نشوند.
*این تفاهم نامه تضمین می‌خواهد
مساله دیگر در مورد این تفاهم‌نامه این است که تعداد زیادی از ورزشکاران، ساکن شهرهای دیگر هستند و در صورت مدال‌آوری، این حمایت شامل آن‌ها می‌شود یا خیر؟ از همه مهم‌تر این که تضمین پایبندی به این تفاهم‌نامه چیست؟ قبلا ورزشکاران از این تفاهم‌نامه‌ها زخم خورده‌اند. برای نمونه یک شرکت وعده یک جفت کفش طلا به مدال‌آوران المپیک ریو داد که در حد یک عکس تبلیغاتی باقی ماند.
*ورزشکاران جزییات را می خواهند
مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد این تفاهم‌نامه اعلام کرده است که می‌تواند انگیزه خوبی در بین قهرمانان ایجاد کند اما به نظر می‌رسد ابتدا باید جزییات این حمایت برای ورزشکاران بازگو شود و سپس کمیته ملی المپیک تضمین دهد که این تفاهم‌نامه به مرحله اجرا می‌رسد.
انتهای پیام
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 26178
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *