800
۰

آغوش باز «هامون» برای استقبال از مسافران نوروزی در مهد تمدن کهن جهان

بخشدار بخش مرکزی شهرستان هامون گفت: مردم مهد تمدن کهن جهان آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.
آغوش باز «هامون» برای استقبال از مسافران نوروزی در مهد تمدن کهن جهان
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ سجاد کیخا در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در راستای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی سه مکان در شهرستان هامون با استقرار سیاه‌چادر در پایگاه شهر سوخته، دوراهی سکوهه و کوه خواجه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به معرفی روستاهای سکوهه، فیروزه‌ای و دولت‌آباد به‌عنوان روستاهای هدف گردشگری، افزود: در تمامی اماکن تاریخی کارشناس میراث‌فرهنگی جهت معرفی مکان‌ها به مسافران و گردشگران نوروزی مستقر هستند.

به گفته بخشدار بخش مرکزی شهرستان هامون؛ منطقه تاریخی حوض دار، قلعه رستم، قلعه مچی، آس باد، ارگ سکوهه، ارگ ورمال، ارگ دولت‌آباد، کوه اوشیدا و زیارت خواجه مهدی از جمله اماکن تاریخی و باستانی شهرستان هامون هستند.

این مسئول ادامه داد: تنظیف و تجهیز سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی جهت استفاده مسافرین و گردشگران، استقرار اکیپ‌های اورژانس، آتش‌نشانی، هلال‌احمر و راهداری در محورهای شهرستان و تأمین محل اسکان مسافر در نقاط گردشگرپذیر شهرستان از دیگر اقدامات برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی تصریح کرد: تشدید نظارت بر خبازی‌ها، کمپ‌های اسکان مسافر، فروشگاه‌های مواد غذایی، حضور دهیاران در ایام نوروزی در محل روستا به‌منظور استقبال از مسافران و راهنمایی مسافران و گردشگران، زیباسازی فضای روستاها و رفت‌وروب معابر، برگزاری مسابقات و بازی‌های بومی محلی در مناطق گردشگرپذیر و روستاهای سطح شهرستان، تهیه پلاکاردهایی بامحتوای شماره‌تلفن‌های ضروری و آدرس موردنیاز مسافران و نصب آن در محورها و معابر پرتردد و بیلبوردهای شهری از دیگر برنامه‌های در دستور کار برای نوروز است.

کیخا اظهار کرد: در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری و باهدف ایجاد وحدت و همدلی در بین اقوام مختلف کشور و ایجاد روحیه نشاط اجتماعی با معرفی آداب‌ورسوم و سنن مردم منطقه سیستان و ظرفیت‌های گردشگری به‌ویژه شهرستان هامون که مهد تمدن کهن جهان است همایش طلایه‌داران شکوه ایران‌زمین مرزداران تنگه احد از ۱۵ لغایت ۱۷ اسفندماه در این منطقه برگزار شد.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان هامون خاطرنشان کرد: تیمی متشکل از بانوان و آقایان با لباس محلی در سیاه‌چادرها به‌رسم میهمان‌نوازی به استقبال مسافران و گردشگران می‌روند و در این سیاه‌چادرها برنامه‌هایی مانند موسیقی زنده محلی، بازی‌های بومی، برنامه‌های شاد و مفرح با بُورک به اجرا درمی‌آید و غذاهای محلی مانند نان، چلبک، تجگی، قتلمه، کلوچه محلی، لندو، چای آتشی، شیر شتر و دوغ محلی تهیه خواهد شد تا سفر خاطره‌انگیزی برای مسافران به ارمغان بیاید.
 
انتهای خبر/ خ
پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 26263
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *