800
۰
با حضور فرمانده کل سپاه؛

پایگاه هوایی و بالگردی جنوب شرق کشور افتتاح شد

با حضور فرمانده کل سپاه، پایگاه هوایی و بالگردی جنوب شرق کشور و هلی گاه هواپیماهای بدون سرنشین هوانیروز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام شهید علی عربی در زاهدان به بهره‌برداری رسید.
پایگاه هوایی و بالگردی جنوب شرق کشور افتتاح شد
به گزارش شستون به نقل از روابط‌عمومی سپاه، با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، پایگاه هوایی و بالگردی جنوب شرق کشور و هلی گاه هواپیماهای بدون سرنشین هوانیروز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام شهید علی عربی در زاهدان به بهره‌برداری رسید.
 
 این پایگاه با قابلیت فرود و برخاست انواع بالگردهای هجومی و رزمی، پشتیبانی - امدادی و هواپیماهای بدون سرنشین با استفاده از جدیدترین شیوه‌نامه‌های فنی - مهندسی و منطبق بر استانداردهای هوانوردی، توسط مهندسی رزمی سپاه و متخصصان داخلی ساخته شده است.
 
 سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره اهداف ساخت و ایجاد این پایگاه گفت: با بهره‌برداری از این پایگاه ناوگان بالگردی نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور برای مأموریت‌های بزرگ امنیتی _ دفاعی، امداد و نجات، پشتیبانی، مردم‌یاری و خدمات‌رسانی تقویت و تجهیز شد.
 
 وی افزود: در این پایگاه علاوه بر ایجاد ظرفیت نگهداری و نشست‌وبرخاست هم‌زمان ده‌ها بالگرد، همه ظرفیت‌های لازم برای سوخت‌گیری، آشیانه، تعمیرات و نگهداری ایجاد شده است.
 
 گفتنی است؛ این پایگاه ضمن پیوستن به ناوگان کشوری هوانیروز سپاه، میزبان انواع بالگردها در کلاس‌های مختلف از جمله، ۲۰۵، ۲۰۶، ۲۱۴، mi-۱۷ ،۲۰۹، هواپیماهای بدون سرنشین و... خواهد بود.
 
انتهای خبر/ س https://asrehamoon.ir/vdcgzz9qzak93x4.rpra.html
 
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب: 26450
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *